تبیان، دستیار زندگی
جلد سوم کتابفهم قرآن، تفسیر واضح براساس ترتیب نزول به قلم محمدعابد الجابری، اندیشمند مراکشی ازسوی مرکزمطالعات وحدت عربی بیروت منتشرشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جلد سوم کتاب "فهم قرآن، تفسیر واضح براساس ترتیب نزول" منتشر شد

جلد سوم کتاب فهم قرآن، تفسیر واضح براساس ترتیب نزول منتشر شد

جلد سوم کتاب"فهم قرآن، تفسیر واضح براساس ترتیب نزول" به قلم محمدعابد الجابری، اندیشمند مراکشی ازسوی مرکزمطالعات وحدت عربی بیروت منتشرشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدعابد الجابری در این کتاب طرح های تفسیر قرآن را به پایان می‌برد. در این کتاب نویسنده از تمامی تفاسیر گذشته به منظور فهم و درک آیات استفاده کرده و براساس ترتیب نزول آیات به تفسیر قرآن پرداخته است. این مسئله تنها در سطح روند "هستی و تکوین" نیست که تنها از روند نزول یاد شود، بلکه روند و مسیر دعوت حضرت محمد(ص) و سیره نبوی را متذکر می‌شود.

وی معتقد است که قرآن که طی 20 سال نازل شده است، تسلسل داشته و براساس تسلسل منطقی آن باطن قرآن را مورد بررسی قرار می‌دهد و به‌وضوح روند نزول را همپای روند دعوت می‌داند. به طوری که استفاده از علامت ها و نشانه های درک را جزئی اساسی در بسط و توسعه این نوع تفسیر می داند.

در جلد سوم این کتاب 24 سوره که برخی کوتاه و برخی دیگر بلند هستند، آورده شده و در کنار آنها حوادث تاریخی نیز نقل می‌شود.

باتوجه به ارتباط عمیقی که میان پیامبر اکرم(ص) و قرآن وجود دارد، نیاز به قرائت دوگانه از زندگی پیامبر(ص) و آشنایی با قرآن حس می‌شود که مؤلف تلاش کرده در این 3 جلد به آنها بپردازد.

شایان ذکر است، جلد نخست این کتاب در 400 صفحه به بررسی 52 سوره، جلد دوم این کتاب با داشتن 431 صفحه به بررسی 38 سوره قرآن و جلد سوم نیز با 430 صفحه به بررسی 24 سوره قرآن می پردازد که ازسوی همین ناشر منتشر شده است.