تبیان، دستیار زندگی
ان ، معجزه الهی را تفسیر می كنند هنرمندان برجسته كشورمان ، دهه دوم ماه رمضان به كشورهای مختلف جهان سفر می كنند تا با برگزاری نمایشگاهی با عنوان قرآن در آیینه هنر، به تفسیر زیبایی های این معجزه الهی بپردازند. 19 كشور جهان میز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 29 مهرماه 1383

هنرمندان جهان ، معجزه الهی را تفسیر می كنند

هنرمندان برجسته كشورمان ، دهه دوم ماه رمضان به كشورهای مختلف جهان سفر می كنند تا با برگزاری نمایشگاهی با عنوان قرآن در آیینه هنر، به تفسیر زیبایی های این معجزه الهی بپردازند.

19 كشور جهان میزبان آثار هنرمندان كشورمان هستند كه با همكاری مستقیم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نمایشگاه های ایشان در آنجا برگزار می شود. در این نمایشگاه های 10 روزه ، 25 هنرمند معروف و فعال كشورمان در زمینه های قرآنی به همراه آثار هنری اشان به 13 كشور اعزام می شوند و در 6 كشور صرفاً نمایشگاه با ارسال اقلام فرهنگی و آثار هنری هنرمندان برگزار می شود. حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی این جملات را درباره برگزاری این نمایشگاه می گوید و برپایی كارگاه های آموزشی از سوی هنرمندان اعزامی در این نمایشگاه را از دیگر برنامه های این نمایشگاه برمی شمرد.

چندی دیگر دوازدهمین دوره نمایشگاه بزرگ قرآن كریم در تهران نیز به همت این سازمان برگزار می شود و به این ترتیب این سازمان ماه پركاری را پیش رو دارد. محمدی عراقی می گوید: میهمانانی از 24 كشور جهان برای این دوره از نمایشگاه از سوی این سازمان به ایران دعوت شده اند و همچنین نفیس ترین قرآن ها و آثار قرآنی از سوی كشورهای شركت كننده نیز در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدكنندگان قرار خواهد گرفت اما آن كه آثار هنری قرآنی هنرمندان خارجی در مقابل آثار هنری هنرمندان كشورمان در چه جایگاهی قرار گرفته است ، در درجه دوم اهمیت قرار دارد زیرا برقراری ارتباطات فرهنگی با كشورهای دیگر اسلامی اولویت اول سازمان فرهنگ و ارتباطات است كه برگزاری نمایشگاه های متقابلی از این دست مطمئنا آن را تامین می كند.