تبیان، دستیار زندگی
مهرماه 1383 نمایشگاه عكس در مترو نمایشگاه عكس «منگ» از حجت الله سپهوند در ایستگاه های مترو تهران طی ۱۲۰ روز مورد بازدید بیش از ۳ میلیون نفر قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس این نمایشگاه كه هم اكنون د...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 29 مهرماه 1383

نمایشگاه عكس در مترو

نمایشگاه عكس «منگ» از حجت الله سپهوند در ایستگاه های مترو تهران طی ۱۲۰ روز مورد بازدید بیش از ۳ میلیون نفر قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس این نمایشگاه كه هم اكنون در ایستگاه هفت تیر برپاست محصول تلاش حجت الله سپهوند عكاس مستند اجتماعی و مطبوعاتی كشور است كه در ۱۲۰ روز برپایی سه میلیون بیننده داشته كه از نظر آمار بازدید كننده در تاریخ نمایشگاه عكس بی نظیر است. طبق نظرسنجی های به عمل آمده از بازدیدكنندگان و یافته های این پژوهش كه توسط سازمان غیردولتی جمعیت مبارزه با اعتیاد از تیرماه تا اواخر مهر و در زمان برگزاری در ایستگاه های اصلی متروی تهران صورت گرفت نتایج زیر به دست آمد.

بر این اساس ۷۱ درصد از مسافران معتقدند پناه دادن و رسیدگی كردن و نیز درمان و پیشگیری معتادان راه حل مناسبی برای كاهش آسیب های اجتماعی و بهداشتی آنهاست و تنها ۱۶ درصد معتقد به جمع آوری معتادان و نگهداری آنها در مكان هایی مانند زندان هستند، اگر چه ۱۳ درصد نیز با ریختن معتادان به دریا به عنوان راه حل مشكلی نداشتند! امیرمحمد پیام- معاون طرح و برنامه جمعیت مبارزه با اعتیاد و مدیر اجرایی نمایشگاه «منگ» مهمترین یافته نظرسنجی مذكور را آگاهی مخاطبان پیرامون موضوع اعتیاد تزریقی و بیماری ایدز ارزیابی می كند.

بازدیدكنندگان برپایی چنین نمایشگاه هایی در مكان های پررفت و آمد مانند «مترو» را بسیار ثمربخش می دانند و زبان عكس و مستندسازی را نیز گویاترین شیوه بیان معضلات اجتماعی دانسته اند.