تبیان، دستیار زندگی
دومین كتاب از مجموعه 7 جلدی هدیه خورشید با عنوان زیارت،‌ شامل 4 داستان كوتاه با موضوع انقلاب اسلامی، به همت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) منتشر شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

4 داستان كوتاه انقلاب در كتاب "زيارت"
داستان كوتاه انقلاب در كتاب زیارت

دومين كتاب از مجموعه 7 جلدي "هديه خورشيد" با عنوان "زيارت"،‌ شامل 4 داستان كوتاه با موضوع انقلاب اسلامي، به همت موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، داستان‌هاي "نامه" نوشته غلامرضا آبروي، "نامه نرگس" به اهتمام فاطمه خرامان، "زيارت" اثر فريبرز مطيع‌پور و "رفتن" به قلم مهدي مظلومي، در اين كتاب جاي گرفته‌اند.

در قسمت پاياني داستان "زيارت" و از زبان كودكي كه براي اولين بار به همراه همكلاسي‌هايش به ديدار امام خميني(ره) رفته، اين‌گونه مي‌خوانيم: "حسينيه پر بود از پير و جوان، ‌همه صلوات مي‌فرستادند. چيزي نگذشت كه ناگهان در باز شد و جمعيت از جا كنده شد. فرياد "روح مني خميني، بت‌شكني خميني"، فضاي حسينيه را پر كرد. امام روي صندلي نشست. همه ساكت شدند. بغض گلويم را گرفته بود. بي اختيار زدم زير گريه.

براي چند لحظه احساس كردم كه امام مرا با دست صدا مي‌كند. به سبكي يك ابر به طرفش كشيده شدم و كنار دستش نشستم. دست‌هاي نرم و مهربانش را بر سرم كشيد.

چشمم به بچه‌ها افتاد. برايم دست تكان مي‌دادند. انگار به من مي‌گفتند: به جاي ما هم امام را ببوس. خواستم دستش را ببوسم كه بلند شد.

از آن روياي شيرين بيرون آمدم . باز هم جمعيت از جا كنده شد و فريادش در فضاي حسينيه پيچيد. من هم تا آنجا كه مي‌توانستم صدايم را همراه جمعيت بلند كردم."

مجموعه داستان "زيارت"، در قطع رقعي و 36 صفحه، با شمارگان 3هزار نسخه و بهاي 5هزار ريال،‌ توسط موسسه چاپ و نشر عروج به چاپ رسيده است.