تبیان، دستیار زندگی
همزمان با فرا رسیدن سالروز ولادت یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت، دانشنامه امام حسن عسکری(ع) به كوشش محققان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی بر روی شبکه جهانی حوزه نت قرار گرفت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانشنامه امام حسن عسکری(ع) روی اینترنت قرار گرفت

دانشنامه امام حسن عسکری(ع) روی اینترنت قرار گرفت

همزمان با فرا رسیدن سالروز ولادت یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت، دانشنامه امام حسن عسکری(ع) به كوشش محققان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی بر روی شبکه جهانی حوزه نت قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از مسوول روابط عمومي پایگاه حوزه، حجت الاسلام و المسلمین دکتر قاسم ترخان، مدیر پایگاه حوزه، هدف از قرارگرفتن این دانشنامه روی اینترنت را جمع‌آوری تمامي اطلاعات و ویژگی‌های شخصیتی این امام همام از منابع معتبر و كتاب‌هاي ديني و در دسترس قراردادن آن براي تسهیل در امر پژوهش و تحقیق پژوهشگران حوزه و دانشگاه عنوان کرد.

وي افزود: این دانشنامه با بیش از 190 مطلب در چهارده نمایه اصلی و 10 نمایه فرعی دربر دارنده بخش‌هايي نظير پرسش و پاسخ، گزیده کتاب، چکیده پایان‌نامه، مجله و مقالات در دسترس محققان و پژوهشگران قرار دارد.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم ادامه داد: معرفي امام(ع)، دوران امامت، شهادت امام(ع)، اخلاق و فضایل امام(ع)، سيره عملى امام(ع)، آثار و آموزه‌های علمى امام(ع)، اصحاب و شاگردان، کرامات و معجزات، از نمایه‌های اصلی این دانشنامه‌اند.

حجت‌الاسلام ترخان بیان داشت: امام(ع) از دیدگاه اندیشمندان، امام(ع) در آینه شعر و ادب، پرسش و پاسخ با محوریت امام(ع)، زیارت و زيارتگاه امام (ع)، امام(ع) در رسانه و اينترنت، كتاب و كتابشناسي امام حسن عسکری(ع) از دیگر نمایه‌های اصلی این دانشنامه پژوهشی محسوب مي‌شوند.

علاقمندان می‌توانند براي استفاده از این دانشنامه به نشاني اينترنتي  http://www.hawzah.net/Hawzah/Subjects/SubjectView.aspx?LanguageID=1&ParentId مراجعه كنند.