تبیان، دستیار زندگی
ی، تكریم پروین پرسپولیس با یك گل نفس كشید شموشك صفر پرسپولیس یك گل: مهرداد اولادی(87) پاس گل: رضا جباری اخطار: رضا مسلم زاده و علی انصاریان داور: مسعود مرادی تماشاگر: حدود 10 هزار نفر شموشك: ارشاد یوسفی، مهران قاسمپور، رامین ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تعویض سوبل، ضربه اولادی، تكریم پروین

پرسپولیس با یك گل نفس كشید

شموشك صفر

پرسپولیس یك

گل: مهرداد اولادی(87)

پاس گل: رضا جباری

اخطار: رضا مسلم زاده و علی انصاریان

داور: مسعود مرادی

تماشاگر: حدود 10 هزار نفر

شموشك:

ارشاد یوسفی، مهران قاسمپور، رامین محرم نژاد، سعید كوزه گر، رضا مسلم زاده، ابوذر رحیمی(77 نخست یوسفی)، جعفر فلاح، اسفندیار محسنی، مجید نورمحمدی(88 حیدرمظاهری)، محمد جبارپور(77 فرشاد ضیاتبار) و یونس گراییلی.سرمربی: ناصر ابراهیمی

پرسپولیس:

محمد محمدی، یحیی گل محمدی، محمدرضا مهدوی، علی انصاریان، پژمان جمشیدی، علیرضا امامی فر(62 میثم رضاپور)، كریم باقری، عارف محمدوند، ابراهیم اسدی، رضا جباری(90 ایلیاپرسكی) و سهراب انتظاری(68 مهرداد اولادی).

سرمربی: راینر سوبل

اگر آن اتفاق در واپسین دقایق بازی رخ نمی داد بازی پرسپولیس- شموشك در نوشهر یك بازی كسالت بار و خسته كننده بود. اما در دقیقه 87 جباری توپی را روی دروازه فرستاد، ارشد یوسفی خروج ناموفقی داشت و اولادی به سمت توپ هجوم برد و موفق شد جای خود را در دل سلطان، چه با گلی كه به ثمر رساند و چه با حركتی كه بعد از گل كرد، باز كند.

پرسپولیس، انصاریان را بعد از مدت ها در تركیب داشت. انصاریان محك جدی نخورد، چرا كه شموشك گر چه حملاتی را بر روی دروازه پرسپولیس تدارك دید اما حملاتش از برندگی كافی برخوردار نبود اما در همین حد نیزمحمدرضا مهدوی، به خصوص در نیمه اول، مجموعه یی از اشتباهات را به نمایش گذاشت. او در این بازی از آمادگی به دور بود و آنقدر ناآماده كه اگر ناصرابراهیمی هوشیاری بیشتری به خرج می داد، از پاشنه آشیل پرسپولیس ضربات مهلكی بر آن فرود می آورد.

خط دفاعی پرسپولیس رهبری فرد را نداشت. بازیكنی كه در آخرین بازی پرسپولیس یك گل به خود زده و یك پنالتی را هدر داده بود تا مجازاتش میخ شدن به نیمكت باشد.

نیمه اول با برتری نسبی شموشك خاتمه یافت. حملاتی كه البته ثمربخش نبود ولی ضعف پرسپولیس را به خصوص در خط دفاع به نمایش می گذاشت اما آنگاه كه خشونت بر بازی احاطه یافت، همین اندك حملات هم دیگر دیده نشد. تكل های خشن كه ساق پا را جای توپ نشانه می گرفت، در دقایقی جای هر گونه حركت تاكتیتی را گرفت. این تكل ها خود یك ضد تاكتیك بود!

در نیمه دوم كسالت بیشتر شد. نه از آن حملات پراكنده نیمه اول خبری بود و نه حتی از آن تكل های خشن! توپ بیشتر در میانه میدان جریان داشت. شموشك كه با دفاع بسته تر حریف روبرو شد به شوت های از راه دور روی آورد. بازیكنان تیم شمالی ضرباتی زدند كه از قدرت كافی برخوردار نبود یا اگر بود به دقت نواخته نمی شد.

در این نیمه كریم باقری یك شوت دقیق و محكم زد تا جوابی باشد به همه آن شوت های بی دقت و كم جان. مربیان دو تیم كه بازی را از دست رفته دیدند دست به ایجاد تغییراتی در تركیب دو تیم زدند.

ابراهیمی، ضیاتبار و یوسفی باتجربه را فرا خواند. سوبل، رضاپور و اولادی را اما آنكه از تعویض ها نتیجه گرفت سوبل بود. اولادی سانتر جباری را قدر دانست و آن را به ثمر رساند. این گل، تعویض سوم تیم ها را به همراه داشت. وحید مظاهری آمد كه بازی را به تعادل بكشاند و ایلیاپرسكی آمد تا نتیجه را حفظ كند.

پرسپولیس موفق شد با این برد خود را از باتلاقی كه در آن دست و پا می زد بیرون بكشد. حالا آنها با خیالی آسوده تر به جمعه فكر می كنند. به مسابقه بزرگ!

لازم به ذكر است كه در ابتدا بازی ابراهیمی به سراغ پروین رفت و یكدیگر را در آغوش كشیدند.

هفته پنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاههای كشور

فولاد خوزستان مقابل برق شیرازمتوقف شد

دیدار تیمهای فوتبال برق شیرازوفولاد خوزستان ازهفته پنجم رقابتهای لیگ برتر با تساوی به پایان رسید.

دراین دیداركه درورزشگاه حافظیه شیرازبرگزارشد، ابتدا این تیم برق شیرازبود كه روی یك ضد حمله توسط بهروزپاك نیت دروازه فولاد را بازكرد واین نتیجه به رغم حملات تیم فولاد تا پایان نیمه اول حفظ شد.

درنیمه دوم سید محمد علوی هافبك ملی پوش فولاد با ضربه ای دقیق كاررا به تساوی كشاند. درادامه فولاد درچند نوبت تا آستانه فروپاشی دروازه تیم میزبان پیش رفت، اما عدم دقت درزدن ضربات نهایی نزد مهاجمان این تیم مانع ازگلزنی فولادیها شد. حتی در اواسط این دیدارخطای پنالتی مدافعان برق برروی احمد مومن زاده را عادل كلاه كج با بی دقتی ازدست داد. این چهارمین ضربه پنالتی است كه فولادیها درطول این فصل ازدست می دهد.

گفتنی است: فولاد با كسب این تساوی 8 امتیازی شد وبرق شیرازصاحب 6 امتیازشد.