تبیان، دستیار زندگی
علی کریمی بازیکن شماره‌ی هشت فوتبال ملی و تیم پرسپولیس شاید یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان فوتبال ایران در مسایل اخیر تیم ملی باشد......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کریمی:غرور دایی مشکل ساز شد

علی دایی و علی کریمی

علی کریمی بازیکن شماره‌ی هشت فوتبال ملی و تیم پرسپولیس شاید یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان فوتبال ایران در مسایل اخیر تیم ملی باشد. به گونه‌ای که در طول ماه‌های گذشته بارها بحث وی برای حضور یا عدم حضور در تیم ملی جنجال‌های فراوانی را به همراه داشته است.

دعوت او به تیم ملی و عدم پذیرش آن و همچنین آشتی او با سرمربی تیم ملی موضوعاتی بود که حتی گاهی پررنگ‌تر از متن فوتبال ایران نیز به آن پرداخته ‌شد. شاید کسی فکر نمی‌کرد که در آخرین نشست خبری علی دایی پس از دیدار به عربستان باز هم بحث علی کریمی یکی از جنجالی‌ترین موضوعات این نشست باشد. در کل "کریمی" در دوران مربیگری علی دایی نامی بوده که همواره سرمربی تیم ملی را به چالش کشیده است.

کریمی با اشاره به اتفاقات اخیر تیم ملی و اخراج علی دایی از سرمربیگری این تیم گفت:« هرچه که اتفاق افتاده متعلق به گذشته است. در حال حاضر باید برای آینده‌ی فوتبال فکر اساسی شود. فدراسیون فوتبال نیز باید از این اتفاقات درس بگیرد. در حال حاضر صعود به جام جهانی به اما و اگر خورده است و تیمی که می‌توانست به راحتی به جام جهانی صعود کند در شرایط حدس و گمان قرار گرفته است. در این شرایط فدراسیون باید درست عمل کند تا افسوس‌های فوتبال بیشتر نشود. باید از گذشته درس بگیریم و این شکست‌ها را عبرت آینده کنیم.

کریمی ، نیکبخت و رضایی در کنار یکدیگر

ستاره تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد:« حرف و حدیث‌های امروز دردی را برای تیم ملی دوا نمی‌کند. نظرات زیادی مطرح شده اما، معتقدم در این شرایط ممکن است هر اتفاقی برای مربی تیم ملی می‌افتاد. عربستان چند مربی عوض کرده است و این یک روند طبیعی است. مهم این است که در انتخاب مربی بعدی دقت شود. »

کریمی در پاسخ به این سوال که آیا علی دایی برای بازی با عربستان با شما صحبت کرد یا خیر، گفت:« نه، دایی برای این بازی هیچ صحبتی با من نداشت. هر مربی حق دارد که بازیکنانش را خودش انتخاب کند. در حال حاضر نیز ممکن است هر مربی که انتخاب شود، دست به انتخاب بازیکنان متفاوت بزند و بازیکنانی که تاکنون در تیم ملی حضور داشتند را دعوت نکند. این حق هر مربی است. من حرفی ندارم. بهتر است درمورد گذشته بحث نکنیم. ولی چیزی که مهم است این است که تیم ملی را آماده کنیم. تیم ملی برای سه بازی آینده‌ی خود زمان اندکی دارد و تمام سه بازی نیز در فاصله‌ی کمتر از یک هفته برگزار می‌شود. »

وی تاکید کرد:« اگر تیم ملی بخواهد در خدمت هستم ولی اگر مربیان من را نخواهند برای تیم ملی دعا می‌کنم تا به جام جهانی صعود کند، چرا که این آرزوی هر ایرانی است. »

کریمی درمورد افشین قطبی یکی از کاندیداهای سرمربیگری‌ تیم ملی گفت: « اگر یک مربی خوب باشد هیچ گاه روی زمین نمی‌ماند. قطبی از زمانی که از پرسپولیس رفته هیچ جا مشغول به کار نشده است.

به نقل از ایسنا، علی کریمی در پاسخ به ادعای علی دایی مبنی بر موثر ظاهر نشدن علی کریمی برای تیم ملی از بازی دوستانه‌ی ایران و کرواسی تاکنون، گفت:« حرف دایی را قبول دارم؛ اما، ایشان فکر می‌کنند که تنها خودشان برای تیم ملی موثر بوده‌اند. من در مصاحبه‌هایم بارها گفته‌ام که خیلی وقت‌ها برای تیم ملی بازی‌های خوبی نداشته‌ام. خودم شجاعت این را دارم که اعلام کنم همیشه خوب نبوده‌ام اما، دایی فکر می‌کند که از روزی که به تیم ملی آمد تا آخرین بازی‌اش بازی‌های موثری انجام داد و بهترین بازیکن تمام دوران تیم ملی بوده است.

چه من باشم و چه نباشم تیم ملی مهم است. ممکن است من یک سال یا شش ماه دیگر نتوانم برای تیم ملی بازی کنم، قطعا باید جوان‌های با استعدادی که در فوتبال ایران نیز کم نیستند، بتوانند فرصت حضور در میدان را بدست آورند. »

علی کریمی و حسین هدایتی

کریمی در پاسخ به این سوال که علت اصلی اختلافات شما با علی دایی چیست، گفت:« من همیشه در خدمت تیم ملی بوده‌ام. شما بهتر است ماجرای برگشت من به تیم ملی را از خداداد عزیزی و حسین هدایتی بپرسید. من دوست ندارم در این موارد صحبت کنم. بازگشت من به تیم ملی دلایلی داشت که تنها این دو نفر می‌دانند. من نمی‌خواهم در این باره صحبت کنم، اگر واقعیت را می‌خواهید از این دو نفر بپرسید. هر چند که معتقدم در برخی از اوقات مطبوعات بیش از اندازه شلوغ کردند. »

کریمی درمورد افشین قطبی یکی از کاندیداهای سرمربیگری‌ تیم ملی گفت: « اگر یک مربی خوب باشد هیچ گاه روی زمین نمی‌ماند. قطبی از زمانی که از پرسپولیس رفته هیچ جا مشغول به کار نشده است. واقعا نمی‌دانم که چرا این اتفاق درمورد او افتاده است. شاید او منتظر حضور در تیم ملی ایران بوده است! اگر می‌خواهیم مربی ایرانی انتخاب کنیم همان بهتر بود که با علی دایی ادامه می‌دادیم. »

هر کسی نقطه ضعفی دارد. من هم در بازیگری ضعف‌هایی دارم. آقای دایی هر چند برای تیم ملی زحمت کشید اما، فکر می‌کنم لجبازی بیش از اندازه بیشترین آسیب را به او زد

وی با انتقاد از سیاست جذب مربی داخلی فدراسیون فوتبال گفت:«  اگر مربی جدید ایرانی باشد، باید پنج، شش تغییر در تیم ملی بدهد، چرا که همیشه مربی جدید سیستم مربی گذشته را با همان بازیکنان ادامه می‌دهد. به نظر من اگر مربی ایرانی انتخاب شود، باید پیش از هر چیزی به دنبال این باشد که ثابت کند مربی قبلی اشتباه کرده است. فکر می‌کنم با این روند به جایی نمی‌رسیم. باید مربی خارجی با قرارداد دو، سه ساله در فوتبال ایران حضور داشته باشد تا حداقل تیم ملی در سه بازی آینده بتواند با اطمینان بیشتری بازی کند یا حداقل در رقابت‌های پلی‌آف به جام جهانی صعود کند. »

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس درمورد خداحافظی‌اش از تیم ملی گفت:« من قبلا خداحافظی کرده بودم اما، بنا به دلایلی که تنها آنها را عزیزی و هدایتی می‌دانند، بار دیگر به فوتبال ملی بازگشتم. من نیز باید روزی از فوتبال ملی خداحافظی کنم تا جا برای بازیکنان جدید باز شود. ولی باز هم تاکید می‌کنم که در خدمت تیم ملی هستم و واقعا اگر مربی جدید احساس کند که من می توانم به تیم ملی کمک کنم، در خدمت تیم ملی خواهم بود. »

علی کریمی و علی دایی

وی در پاسخ به این سوال که چه عواملی باعث برکناری علی دایی شد، گفت:« هر کسی نقطه ضعفی دارد. من هم در بازیگری ضعف‌هایی دارم. آقای دایی هر چند برای تیم ملی زحمت کشید اما، فکر می‌کنم لجبازی بیش از اندازه بیشترین آسیب را به او زد. غرور و لجبازی دایی بیش از اندازه بود. فکر می‌کنم هیچ کس به اندازه‌ی خود دایی باعث ایجاد این شرایط نشد و او خودش بیشتر از همه به خودش آسیب زد.»

کریمی همچنین درمورد آخرین وضعیت مصدومیت خود  گفت:« خدا را شکر تمریناتم را شروع کرده‌ام. مشکل خاصی نیست. می‌خواستم برای ادامه‌ی مداوا به آلمان بروم اما، در حال حاضر به دلیل تغییر شرایط تمریناتم را در تهران پیگیری می‌کنم، اگر درد کمرم بیشتر شود، شاید برای مداوا به آلمان رفتم. »

                                                                                                                              تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری