تبیان، دستیار زندگی
برداری؛ حسین رضازاده یكه‌تاز فوق سنگین 15 ایرانی در رنكینگ جهانی در آخرین رده‌بندی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، ‌15وزنه‌بردار ایرانی در ‌٥ وزن حضور دارند كه در این میان، حسین رضازاده هنوز هم در صدر جدول سنگین وزن‌ها قرار...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آخرین رده‌بندی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری؛

حسین رضازاده یكه‌تاز فوق سنگین

15 ایرانی در رنكینگ جهانی


در آخرین رده‌بندی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، ‌15وزنه‌بردار ایرانی در ‌٥ وزن حضور دارند كه در این میان، حسین رضازاده هنوز هم در صدر جدول سنگین وزن‌ها قرار دارد.

آخرین رده‌بندی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، با احتساب وزنه‌های ثبت شده در بازی‌های المپیك آتن، در حالی اعلام شده كه نامی از نمایندگان ایران در وزن‌های ‌٥٦ كیلوگرم، ‌٦٢ كیلوگرم و ‌٦٩ كیلوگرم به چشم نمی‌خورد.

اما در وزن ‌٧٧ كیلوگرم، محمد حسین برخواه با مجموع ركورد ‌٥/٣٥٧ كیلوگرم در مكان نهم قرار دارد. محمود اسماعیل زاده با مجموع ركورد ‌٥/٣١٧ كیلوگرم در جایگاه سی‌وهشتم قرار دارد و علی كیادلیری با مجموع ركورد ‌٣١٠ كیلوگرم، عنوان چهل‌وهشتم جدول را به خود اختصاص داده است. در این وزن تانر صغیر، پدیده‌ی وزنه‌برداری تركیه در صدر جدول قرار دارد و فیلیمونوف از كشور قزاقستان در مكان دوم جای دارد.

در وزن ‌٨٥ كیلوگرم، هادی پانزوان با مجموع ركورد ‌٣٦٠ كیلوگرم، جایگاه پانزدهم را به خود اختصاص داده و جواد نادری با مجموع ركورد ‌٥/٣٤٧ كیلوگرم، در مكان بیست‌ونهم قرار دارد. امید نائیج دیگر وزنه‌بردار كشورمان در این وزن با مجموع ركورد ‌٣٢٥ كیلوگرم در مكان پنجاهم ایستاده است. در این وزن، ورزشكاران كشورهای گرجستان، چین و تركیه عنوان‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

در وزن ‌٩٤ كیلوگرم، شاهین نصیری‌نیا كه به روزهای اوج خود نزدیك می‌شود، با مجموع ركورد ‌٥/٣٩٢ كیلوگرم، در مكان ششم قرار دارد. اصغر ابراهیمی، با ركورد ‌٣٧٥ كیلوگرم در مكان بیستم است و علی دهقانیان نیز با مجموع ركورد ‌٣٤٥ كیلوگرم، عنوان سی‌وهفتم جدول رده‌بندی جهان را به خود اختصاص داده است.

در این وزن، وزنه‌برداران كشورهای بلغارستان و روسیه در مكان‌های اول تا سوم قرار دارند.

در وزن ‌١٠٥ كیلوگرم، حسین توكلی با مجموع ركورد ‌٣٩٠ كیلوگرم، عنوان بیست‌ویكم جدول رده‌بندی را به خود اختصاص داده و محسن بیرانوند با ركورد ‌٥/٣٨٢ كیلوگرم، در جایگاه بیست‌وپنجم قرار دارد. همچنین جواد گوهری دیگر وزنه‌بردار كشورمان با ركورد ‌٣٦٠ كیلوگرم در مكان سی‌وسوم است.

در وزن ‌١٠٥ كیلوگرم، وزنه‌برداران كشورهای روسیه، بلغارستان و اوكراین در مكان‌های نخست قرار دارند.

در وزن ‌١٠٥+ كیلوگرم، حسین رضازاده یكه‌تاز فوق سنگین است و با مجموع ركورد ‌٥/٤٧٢ كیلوگرم در صدر رنكینگ ایستاده است و پس از وی وزنه‌برداران لتونی و بلغارستان در مكان‌های دوم و سوم قرار دارند. این در حالی است كه محمد صالحی از كشورمان با ركورد ‌٥/٣٩٢ كیلوگرم در مكان بیستم است و وحید ربیعی با مجموع ركورد ‌٣٨٠ كیلوگرم، جایگاه بیست‌وهفتم را به خود اختصاص داده است.