تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال کشورمان در نخستین بازی دور برگشت مرحله مقدماتی جام جهانی 2010 برابر تیم ملی فوتبال عربستان شکست خورد تا ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جهنم آزادی، بهشت عربها

پیروزی عربستان در آزادی

تیم ملی فوتبال کشورمان در نخستین بازی دور برگشت مرحله مقدماتی جام جهانی 2010 برابر تیم ملی فوتبال عربستان شکست خورد تا علاوه بر از دست دادن سه امتیاز حساس این دیدار، به رده چهارم جدول رده بندی گروه دوم نیز سقوط کند.

به گزارش گروه ورزشی تبیان؛ دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و عربستان از ساعت 19 دیروز  با حضور بیش از 100 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی تهران آغاز شد که در پایان تیم ملی فوتبال عربستان موفق شد با نتیجه 2 بر یک تیم ملی فوتبال کشورمان را شکست دهد و به رده سوم جدول رده بندی گروه دوم صعود کند.

در نیمه اول این دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان عملکرد قابل قبولی داشت و صاحب چند موقعیت خوب گلزنی شد اما در نهایت نتوانست در 45 دقیقه اول به گل برتری دست پیدا کند.

با شروع نیمه دوم نیمه هم این بازیكنان تیم ایران بودند كه سعی داشتند از فضاهای خالی كناره‌های زمین به سمت دروازه عربستان نزدیك شده و با ارسال سانتر از جناحین موقعیت‌های خطرناكی را روی دروازه این تیم ایجاد كنند.

ایران - عربستان

علی دایی با آوردن هاشمیان میل هجومی شاگردان خود را افزایش داد تا تلاش بازیكنان ایران سرانجام در دقیقه 57 توسط مسعود شجاعی به ثمر نشست.

تیم ایران با نفوذی كه توسط محمد رضا خلتبعری از جناج چپ زمین به سمت محوطه جریمه دروازه عربستان داشت و با پشت سر گذاشتن مدافع حریف پاس خوبی را به مسعود شجاعی داد و او نیز با یك ضربه فنی توپ را به گوشه دروازه تیم عربستان فرستاد.

ایران - عربستان

پس از این گل ملی پوشان کشورمان تا حدودی زیادی عقب کشیدند تا عربستان این فرصت را پیدا کند که روی دروازه سیدمهدی رحمتی خطراتی را ایجاد کند. عربها که در صورت شکست در این دیدار شانس صعود به جام جهانی را از دست می دادند در دقیقه 78 توسط " حزازی " به گل تساوی دست یافتند و در دقیقه  86 نیز توسط " اوسام حربی " گل دوم را وارد دروازه ایران کردند تا در ورزشگاه آزادی به یک پیروزی شیرین دست پیدا کنند.

پیش از شروع این دیدار کارشناسان عربستان شانس اندکی برای گرفتن امتیاز از ایران آن هم در جهنم آزادی قائل بودند اما سرمربی عربستان با تعویض های شجاعانه خود شانس تیم خود را برای صعود به جام جهانی 2010 افزایش داد تا کار در این گروه به روزهای پایانی کشیده شود.

در این بازی جواد نکونام و وحید هاشمیان از داور ژاپنی کارت زرد دریافت کردند که نکونام دو اخطاره شد و دیدار با کره شمالی را از دست داد.

دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری کشورمان از دقیقه 30 این دیدار وارد ورزشگاه آزادی شد و تا پایان یکی از تماشاگران ویژه این بازی بود.

با این نتیجه تیم ملی فوتبال عربستان 7 امتیازی شد و به رده سوم جدول رده بندی صعود کرد. تیم ملی فوتبال ایران نیز با 6 امتیاز به رده چهارم سقوط کرد. تیم ملی فوتبال کره شمالی با 10 امتیاز صدرنشین گروه دوم است و تیم کره جنوبی با یک بازی کمتر و 8 امتیاز دوم است.

                                                                                                                               تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری