تبیان، دستیار زندگی
تومیسلاو ایویچ مربی صاحب نام كروات كه به عقیده بسیاری از كارشناسان خبره فوتبال بهترین مربی فوتبالی است كه تاكنون برای همكاری با تیم ملی ایران به كشورمان آمده در باره خداداد عزیزی به نكته جالبی اشاره كرده است كه شاید بهترین ت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با خداداد، جام جهانی 2006 نزدیك است!


تومیسلاو ایویچ مربی صاحب نام كروات كه به عقیده بسیاری از كارشناسان خبره فوتبال بهترین مربی فوتبالی است كه تاكنون برای همكاری با تیم ملی ایران به كشورمان آمده در باره خداداد عزیزی به نكته جالبی اشاره كرده است كه شاید بهترین توصیف برای قابلیتهای فردی بازیكنی باشد كه تاكنون نظیرش را در فوتبال ایران نداشته ایم. ایویچ در وصف خداداد عزیزی گفت: "او بازیكنی است كه اگر 89 دقیقه در زمین بازی راه برود باز هم نباید او را تعویض كنیم چون ممكن است در همان یك دقیقه باقی مانده كار خودش را به نحو احسن انجام دهد. حالا با توجه به تاثیری كه حضور 5 دقیقه ای خداداد عزیزی در دیدار پیروزی بخش ملی پوشانمان برابر قطر داشت، باید اعتراف كنیم فوتبال ایران از بابت غیبت چند ساله خداداد بهای سنگینی را پرداخت كه غیر قابل جبران است.

حداقل این كه اگر خداداد را تا پایان دیدارهای انتخاب جام جهانی قبلی حفظ كرده بودیم، صعودمان به ژاپن یا كره دور از دسترس نبود، ضمن آن كه با خداداد شانس قهرمانی مان در مسابقات جام ملتهای آسیا نیز افزونتر می شد و چه بسا كه مجبور به قبول عنوان سومی نمی شدیم. خود خداداد به مسئله جالبی اشاره كرده و گفته "حتی مارادونا هم نمی تواند در 5 دقیقه كاری برای تیمش انجام دهد" اما ما معتقدیم كه خداداد عزیزی برای فوتبال ایران بسیار موثر تر از مارادونا برای آرژانتین است و به همین دلیل دیدیم كه خداداد در 5 دقیقه بازی برابر قطر كاری كرد كه ازعهده هیچ بازیكنی بر نمی آمد.