تبیان، دستیار زندگی
خاطرات بانو خدیجه ثقفی ـ همسر امام خمینی (ره) ـ از سالیان خطیر و پرخاطره همراهی با امام، به صورت کتاب منتشر می‌شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتاب خاطرات همسر امام خميني (ره) منتشر می‌شود

کتاب خاطرات همسر امام خمینی (ره) منتشر می‌شود

خاطرات بانو خدیجه ثقفی ـ همسر امام خميني (ره) ـ از سالیان خطیر و پرخاطره همراهی با امام، به صورت کتاب منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، به نقل از پایگاه خبری فرهنگ ایثار و شهادت، دفتر خاطرات بانو خدیجه ثقفی ـ همسر امام خميني (ره) ـ که در طول سالیان، به طور روزانه نوشته شده، به صورت کتاب منتشر می‌شود.

این پایگاه خبری به نقل از محمد‌علی انصاری، رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در یک برنامه رادیویی افزوده است: خاطرات همسر حضرت امام به زودی چاپ و منتشرخواهد شد.

بانو خدیجه ثقفی در سالیان خطیر و پر خاطره مبارزات و تبعید امام و بعد از آن به نگارش و ثبت خاطرات آن روزها پرداخت.

همسر امام خميني (ره) پس از عمري صبر و استقامت و ماه‌ها بيماري، روز اول فروردین 1388 به جوار رحمت خداوند شتافت و دوستداران امام را داغدار کرد.

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت رحلت همسر امام فرمودند: آن مرحومه که خود بازمانده دودمان علمی نامداری بود، سالیان متمادی یار و همراه امام بزرگوار و مایه آرامش ایشان در همه مراحل دشوار آن جهاد مستمر و بزرگ بود و با صبر و عزم و توکل زندگی پرافتخاری را گذرانید.

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، تولیت آستان امام خمینی (ره) نیز در پیامی یادآور شد: در سرتاسر دوران مبارزه و تبعيد و غربت و هجرت و در کشاکش رنج‌هاي پديد آمده از ناحيه مغرضان و متحجران و مخالفان نهضت و رد توفان حوادث سهمگين پس از پيروزي انقلاب اسلامي و دشواري‌هاي دوران دفاع مقدس، اين مادر نمونه انقلاب اسلامي با بزرگ منشي و مناعت طبع موروثي و شرح صدر و مهرباني و بردباري مثال زدني خويش آنچنان فضايي سرشار از آرامش و امنيت خاطر در محيط بيت امام پديد آورده بود که تحمل سختي‌ها و مرارت‌ها را بر امام و فرزندان امام ممکن مي‌ساخت.

پيكر همسر امام خميني (ره) دوم فروردین 1388در حرم مطهر بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و در جوار مرقد ايشان به خاك سپرده شد.