تبیان، دستیار زندگی
نویسنده كتاب «جز زیبایی ندیدم» گفت: در این كتاب از زاویه‌ای متفاوت به شخصیت حضرت زینب(س) پرداخته‌ام تا نمایی حقیقی‌تر از شخصیت ایشان را برای مخاطبان ترسیم كنم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نويسنده كتاب «جز زيبايي نديدم»:

نگاهي متفاوت را براي معرفي شخصيت زينب(س) برگزيدم

نویسنده كتاب «جز زیبایی ندیدم»:  نگاهی متفاوت را برای معرفی شخصیت زینب(س) برگزیدم

نويسنده كتاب «جز زيبايي نديدم» گفت: در اين كتاب از زاويه‌اي متفاوت به شخصيت حضرت زينب(س) پرداخته‌ام تا نمايي حقيقي‌تر از شخصيت ايشان را براي مخاطبان ترسيم كنم.

غلامرضا امامي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: اين اثر را بر مبناي منابع مستند تاريخي و پس از سال‌ها تحقيق در اين زمينه به رشته تحرير در آوردم.

وي هدف از تأليف اين اثر پژوهشي را ارايه تصويري حقيقي‌تر از شخصيت و معارف حضرت زينب(س) براي جوانان و نوجوانان بيان كرد و گفت: در اين اثر بيشتر بر پايداري و سخنوري اين بزرگ بانوي اسلام تأكيد و توجه شده است.

امامي، اقبال خوانندگان را دليل تجديد چاپ اين اثر در مدت كوتاهي پس از انتشار اوليه آن برشمرد و عنوان كرد: در اين اثر كوشيده‌ام با حفظ جنبه داستاني كتاب ،آن را با نثري روان و جذاب براي خوانندگان نسل جوان تبيين كنم.

وي ياد آور شد: مطالب اين كتاب با تعبير روياي دوران كودكي حضرت زينب(س) آغاز مي‌شود و با رحلت ايشان به پايان مي‌رسد.

امامي اين كتاب را زندگي‌نامه حضرت زينب(س) خواند و اظهار داشت: اثر خود را با غزلي از حافظ آغاز كرده و با سروده‌اي از سعدي به پايان رسانده‌ام.

نويسنده كتاب «جز زيبايي نديدم» گفت: زينب در سخني كوتاه به بلنداي آسمان، زيباترين كلامش را چون آبشاري از نور بر زبانش جاري ساخت و گفت: «من جز زيبايي نديدم، آنها كساني بودند كه خداوند سرنوشت ايشان را شهادت رقم زده بود، آنها با شهادت خويش به جايگاه ابديشان بازگشتند.»

مترجم كتاب «گفت‌وگوهاي اوريانا فالاچي» از كتاب‌هاي «زينب، بانوي قهرمان كربلا» اثر بنت‌الشاطي، نويسنده مصري، «منتهي‌الامال» شيخ قمي، «تاريخ اسلام» نوشته دكتر شهيدي و «زينب(س)» اثر دكتر شريعتي به عنوان منابع مورد استناد در تدوين اين اثر ديني ياد كرد.

از ديگر آثار اين نويسنده و مترجم كتاب‌هاي ديني و اجتماعي مي‌توان به كتاب‌هاي «آن پي پاك ما»، «عبادتي چون تفكر نيست»، «فرزند زمان خويش باش»، «قصه‌هاي كنفاني»، «قدس، روياي ما»، «حقيقت بلندتر از آسمان» و «قنديل كوچك» اشاره كرد.

چاپ دوم كتاب «جز زيبايي نديدم» از سوي دفتر نشر فرهنگ اسلامي در شمارگان 3000 نسخه، 57 صفحه و بهاي 11000 ريال روانه بازار نشر شده است.