تبیان، دستیار زندگی
«ماه‌پیشانی قصه ما» عنوان كتاب كودكی از مجید شفیعی است كه نسخه انگلیسی آن در نمایشگاه كتاب بولونیا عرضه خواهد شد. این كتاب را انتشارات منادی تربیت روانه بازار نشر كرده است. به گفته این نویسنده كودك و نوجوان، افسانه‌های قومی ما معانی پنهان و مستوری دارند ک
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«ماه‌پیشانی قصه ما» به نمايشگاه كتاب بولونيا می‌رود
ماه‌پیشانی قصه ما» به نمایشگاه كتاب بولونیا می‌رود

«ماه‌پيشانی قصه ما» عنوان كتاب كودكي از مجيد شفيعي است كه نسخه انگليسي آن در نمايشگاه كتاب بولونيا عرضه خواهد شد. اين كتاب را انتشارات منادي تربيت روانه بازار نشر كرده است. به گفته اين نويسنده كودك و نوجوان، افسانه‌های قومی ما معانی پنهان و مستوری دارند که باید در افق معنایی جدید و در فضایی متفاوت به آنها پرداخته شود.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، داستان «ماه‌پیشانی قصه ما» برداشتی آزاد از قصه قدیمی ماه‌پیشانی است كه از منظری نو به فولکلوری که سینه به سینه در ميان ايرانيان گشته، می‌پردازد.

شفيعي درباره اين كتاب می‌گويد: سعی کرده‌ام از زاویه‌ای دیگر به این افسانه نگاه کنم و خوانشی جدید را از آن ارائه بدهم. این قصه برای من آغازگر راهی است تا افسانه های دیگری را نیز به صورت ها و خوانش‌های متفاوت باز خوانی کرده و از منظری جدید به آنها بنگرم.

به گفته اين نويسنده كودك و نوجوان، افسانه‌های قومی ما معانی پنهان و مستوری دارند که باید در افق معنایی جدید و در فضایی متفاوت به آنها پرداخته شود.

از شفيعي به تازگي مجموعه كتاب سه جلدي با عنوان «فرشته‌های خیس» توسط انتشارات منادی تربیت به چاپ رسیده است.

به گفته شفيعي، راوی تمام داستان‌های این سه جلد، کودکی هفت ساله است که برداشت‌ها و تجربیات خود را از دنیای پیرامونش با زبان و تخیلی کودکانه بیان می‌كند.