تبیان، دستیار زندگی
گروه مطالعات علم مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، سلسله سخنرانی‌های تخصصی تاریخ و فلسفه علم را طی بهار و تابستان سال 1388 برگزار می‌کند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از 18 فروردين ماه آغاز مي‌شود

فصل جديد سخنراني‌هاي انجمن حكمت و فلسفه

از 18 فروردین ماه آغاز می‌شود  فصل جدید سخنرانی‌های انجمن حكمت و فلسفه

گروه مطالعات علم مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، سلسله سخنرانی‌های تخصصی تاریخ و فلسفه علم را طی بهار و تابستان سال 1388 برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، پس از يك‌سال برگزاري جلسات و سخنراني‌‌هاي فلسفي در انجمن حكمت و فلسفه، اين مؤسسه تا هجدهم فروردين ماه در تعطيلات و استراحت به سر مي‌برد و پس از آن اولين دوره از سلسله سخنراني‌هاي خود را با موضوع تاريخ و فلسفه علم برگزار مي‌كند. اين جلسات تا تابستان هم ادامه دارد.

طبق برنامه سخنراني‌هاي انجمن حكمت و فلسفه ايران در بهار و تابستان 88 ، نشست «دفاع از تمایل‌‌گرایی بر اساس واقع‌گرایی ساختاری هستی‌شناختی» با سخنرانی ابوتراب یغمایی از مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران روز 18 فروردین برگزار می‌شود.

همچنين نشست «مدل سیاره‌ای قطب‌ الدین شیرازی» با سخنرانی امیر محمد گمینی اول اردیبهشت و «نشست کیمیا، پیش زمینه شیمی» با سخنرانی دکتر رضا کوهکن از مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران روز هشتم اردیبهشت ماه برگزار می‌شوند.

22 اردیبهشت ماه هم دکتر افشین شفیعی، عضو هيات علمی دانشکده شیمی از دانشگاه صنعتی شریف سخنرانی خواهد کرد و

نشست «خورشید گرفتگی‌ها در دوره اسلامی: تحلیل‌های علمی و ابعاد فرهنگی - تمدنی» پنجم خرداد ماه از سوی دکتر حمیدرضا گیاهی عضو بنیاد دائرة‌المعارف اسلامی و نشست «مسئله اراده آزاد از دیدگاه علوم اعصاب» با سخنراني دکتر آذرخش مکری از دانشگاه علوم پزشکی تهران 19 خرداد برگزار خواهند شد.

اين سخنرانی‌ها در روزهای سه‌شنبه ساعت 30/16 در مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران واقع در تهران، خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه آراکلیان، شماره 6 برگزار می‌شوند.