تبیان، دستیار زندگی
معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیین نامه چگونگی مصرف بن كارت الكترونیكی را در هشت بند منتشر كرد. در این آیین نامه به مصرف این بن كارت الكترونیكی برای خرید اختصاصی كتاب تاكید شده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آيين نامه چگونگي مصرف بن كارت الكترونيكي منتشر شد

آیین نامه چگونگی مصرف بن كارت الكترونیكی منتشر شد

معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، آيين نامه چگونگي مصرف بن كارت الكترونيكي را در هشت بند منتشر كرد. در اين آيين نامه به مصرف اين بن كارت الكترونيكي براي خريد اختصاصي كتاب تاكيد شده است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، متن كامل اين آيين نامه به شرح زير است:

به منظورجلوگيري از تخلفات احتمالي، دستورالعمل اجرايي ذيل به عنوان ضوابط كارت نشر الكترونيكي كتاب به دارندگان كارت، ناشران و كتابفروشان ابلاغ مي‌گردد. لذا لازم است نسبت به رعايت مفاد آن اقدامات لازم را به عمل آورند.

1- كارت‌هاي الكترونيكي كتاب صرفاً بايد جهت خريد كتاب هزينه گردند و در صورتي كه كالايي غير از كتاب از طريق اين كارت تهيه شود، تخلف محسوب مي‌شود.

2- ناشران و كتابفروشان ملزمند كه هنگام خريد كتاب توسط دارندگان كارت الكترونيكي نسبت به رويت كارت شناسايي و تطبيق آن اقدام نمايند.

3- كارت الكترونيكي خريد كتاب به اسم افراد صادر مي‌گردد كه داراي رمز مخصوص خود مي باشد و فقط دارنده كارت يا بستگان درجه يك حق استفاده از كارت مزبور را دارند.

4- خريد و فروش كارت الكترونيكي كتاب و يا هر روش ديگر غير از موارد مذكور توسط افراد، ناشران و كتابفروشان تخلف محسوب مي‌گردد و پي‌گرد قانوني دارد.

5- ناشر و يا كتابفروش موظف است در قبال خريد از طريق كارت الكترونيك فاكتور كتب خريداري شده را تحويل نمايد.

6- در صورتي كه ناشر يا كتابفروشي نسبت به خريد و فروش كارت الكترونيك كتاب اقدام نمايد بلافاصله نسبت به جمع‌آوري دستگاهpos اقدام و به عنوان تخلف به كميسيون‌هاي ذيربط قانوني معرفي خواهند شد.

7- در صورتي كه متخلفين به صورت مكرر و با اعلام و يا نصب تابلو اقدام به خريد فروش كارت الكترونيكي كتاب نمايند، به دادگاه صالحه معرفي خواهند شد.

8- با توجه به اينكه حمايت‌هاي انجام شده در امر صدور كارت الكترونيكي از محل يارانه‌هاي نشر مي‌باشد هرگونه تخلف موجب پيگرد قانوني خواهد شد.