تبیان، دستیار زندگی
هفتمین دوره بازار جهانی كتاب ایران، همزمان با بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران برگزار می‌شود. در این دوره، آثار تالیفی ایرانی كه قابلیت ارایه به بازارهای جهانی را دارند، با ناشران خارجی مبادله می‌شوند. موسسات، نهادها و مراكز علاقه‌مند به برگزار
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برپايي هفتمين بازار جهاني كتاب ايران

برپایی هفتمین بازار جهانی كتاب ایران

هفتمين دوره بازار جهاني كتاب ايران، همزمان با بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران برگزار مي‌شود. در اين دوره، آثار تاليفي ايراني كه قابليت ارايه به بازارهاي جهاني را دارند، با ناشران خارجي مبادله مي‌شوند. موسسات، نهادها و مراكز علاقه‌مند به برگزاري نشست در بازار جهاني كتاب ايران مي‌توانند تا 25 فروردين سال 88 موضوع نشست را همراه اسامي سخنرانان و تاريخ‌هاي پيشنهادي، به دبيرخانه اين مركز ارسال كنند.

مدير «بازار جهاني كتاب ايران» در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، با اعلام اين خبر افزود: «فعاليت‌هاي اين مجموعه در راستاي معرفي آثار تاليفي است كه توسط موسسات انتشاراتي و فرهنگي به فارسي و زبان‌هاي خارجي چاپ و توليد شده و قابليت ارايه در بازارهاي جهاني كتاب را دارند.»

«مينا فرشچيان» با اشاره به شرايط واگذاري غرفه در هفتمين دوره بازار جهاني كتاب ايران، ادامه داد: «آثار ناشر يا بنگاه فرهنگي شركت‌كننده بايد تاليف نويسندگان ايراني باشد، همچنين آثار ناشر با رويكرد مخاطب فراكشوري و به زبان‌هاي فارسي،‌انگليسي، عربي و ... نيز مي‌توانند در اين بازار به رقابت بپردازند.»

وي زمان انتشار اثر را نيز در انتخاب كتاب‌ها موثر دانست و افزود: «آثار پديد آمده بايد مربوط به سال 1385 و پس از آن باشند و هزينه اجاره غرفه‌ها 30 يورو به ازاي هر مترمربع است.»

فرشچيان در ادامه، برگزاري نشست‌هاي تخصصي در حوزه نشر را از ديگر برنامه‌هاي اين مركز در روزهاي برگزاري نمايشگاه معرفي كرد و گفت: «موسسات، نهادها و مراكز علاقه‌مند به برگزاري نشست در بازار جهاني كتاب ايران مي‌توانند تا 25 فروردين سال 88 موضوع نشست را همراه اسامي سخنرانان و تاريخ‌هاي پيشنهادي به دبيرخانه اين مركز ارسال كنند.»

وي با بيان اين‌كه همچنين ناشران مي‌توانند تا 25 فروردين ماه درخواست كتبي خود را براي حضور در برنامه‌هاي اين مركز ارسال كنند، اظهار داشت: «ناشران و موسسات فرهنگي علاقه‌مند به اين رويداد فرهنگي مي‌توانند براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن‌هاي 88342981 و 88342976 تماس بگيرند يا درخواست حضور خود را همراه فهرست كتاب‌هاي مورد نظر خود از طريق دورنگار 88318656 و 88318655 به دبيرخانه بازار جهاني كتاب ايران بفرستند.»