تبیان، دستیار زندگی
وحه! ایران3- قطر2 گلهای ایران: وحیدهاشمیان(10 و 88) و آرش برهانی(78) گلهای قطر: بلال محمد(16) و یحیی گل محمدی(75) گل به خودی. ایران اخطار: ستار زارع، آرش برهانی بهترین بازیکن: وحید هاشمیان بازیکنان ایران: سیدمهدی رحمتی(2)، رح...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سلام بر جام جهانی

مجازات تاریخی قطر در دوحه!


ایران3- قطر2

گلهای ایران:وحیدهاشمیان(10 و 88) و آرش برهانی(78)

گلهای قطر:

بلال محمد(16) و یحیی گل محمدی(75) گل به خودی.

ایران

اخطار: ستار زارع، آرش برهانی

بهترین بازیکن:

وحید هاشمیانبازیکنان ایران:

سیدمهدی رحمتی(2)، رحمان رضایی(2)، محمد نصرتی(2)، حسین کعبی(3)85- خداداد عزیزی(5/4)، زارع(2)62، ایمان مبعلی(3) واحدی(2)70، آرش برهانی(4)، علی کریمی(3)، مهدی مهدوی کیا(4)، یحیی گل محمدی(2)، جواد نکونام(3)، وحید هاشمیان(5).

سرمربی:

برانکو ایوانکوویچ

قطر

اخطار: ولید رافیک، علی بشیر و ولید جاسم

بهترین بازیکن:

علی بشیربازیکنان قطر:محمد صقر، عبدالله عبید، مشعل مبارک، ولید حمزه، یوسف آدم، جمال مصباح، ولید رافبک، ناصر کمیل، علی بشیر، بلال محمد، مبارک مصطفی60، ولید جاسم.

سرمربی:

جمال الدین موسوویچ

داور:

چیونگ یول چونگ( کره جنوبی)تماشاگر: حدود 1500 نفر

نمای کلی

تیم ما با همان سیستم 1-3-2-4 و با حضور رحمتی و زارع به جای میرزاپور و کاملی مفرد( نسبت به دیدار با آلمان) به مصاف قطر رفت و خیلی زود توسط هاشمیان به گل رسید اما در نیمه اول قطری ها این گل را جواب دادند تا دو تیم با نتیجه مساوی به رختکن بروند.

اما در نیمه دوم و در اوج فشار تیم ما، قطری ها گل دوم را زدند تا تیم ما به خود بیاید و در 12 دقیقه پایانی حریف را به آتش بکشد. در دقیقه 78 آرش برهانی و در دقیقه 89 وحیدهاشمیان دو گل بسیار ارزشمند زدند تا تیم ما به یک پیروزی فوق العاده و تاریخی دست پیدا کند.

15 دقیقه اول؛ گل زودهنگام هاشمیان

تیم ایران بازی را هجومی آغاز کرد و در همان دقیقه اول می توانست توسط هاشمیان به گل برسد اما مدافعان قطری توپ را از روی خط دور کردند. دقیقه 10 حرکت و پاس عالی کریمی به هاشمیان رسید و او با شوتی خوب تور دروازه قطر را به لرزه درآورد.

15 دقیقه دوم؛ غفلت دفاع و گل مساوی

دقیقه 16 بلال محمد با یک ضربه سر خوب در میان غفلت مدافعان ما تور دروازه رحمتی را به بلرزه درآورد. دقیقه 29 حرکت خوب ستار زارع از چپ می توانست تبدیل به گل دوم ما شود اما توپ به کریمی و هاشمیان نرسید تا آه از نهاد همگان بلند شود.

15 دقیقه سوم؛ بازی افت کرد

در این 15 دقیقه بازی تا حد بسیاری افت کرد که البته گرمای هوا تأثیر بسیاری در این مسئله داشت. مشکل تیم ما این بود که در کناره ها خوب کار نمی کرد و کعبی و نیکبخت آماده نبودند. در کارهای دفاعی هم هافبکها به موقع به جمع مدافعان اضافه نمی شدند وهمین مسئله باعث می شد در کار تیمی اخلال ایجاد شود.

15 دقیقه چهارم؛ برتری نسبی

تیم ما نیمه دوم را هم هجومی آغاز کرد اما در ضربات آخر موفق نبود در یکی دو مورد کریمی بیش از حد زیاده روی کرد و در چند صحنه هم شوتهای از راه دور هافبکهای ما را محمد صقر مهار نمود. در این 15 دقیقه تیم ما نسبتاً بر حریف برتری داشت.

15 دقیقه پنجم؛ گل دوم قطر!

تیم ما فشار خود را بیشتر کرد. دقیقه 65 هاشمیان یک فرصت طلایی را هدر داد. دقیقه 75 یحیی به اشتباه و روی ضربه علی بشیر دروازه خودمان را باز کرد تا قطریها در خانه خودشان 1-2 از تیم ما پیش بیفتند.

15 دقیقه آخر؛ انفجار

دقیقه 78 پاس کعبی به برهانی رسید و او با یک ضربه خوب گل تساوی را به ثمر رساند اما اوج بازی در دقیقه 89 بود که مثلث خداداد، مهدوی کیا و هاشمیان اشک قطر را درآورند. در این لحظه پاس پشت دفاع خداداد به مهدوی کیا رسید و او به خوبی وحید را دید تا هاشمیان تیر خلاص را شلیک و ایران را غرق شادی کند.