تبیان، دستیار زندگی
به خاطرم نیست اما از همان سالهای اول دبستان بود ( وقتیكه الفبا را یاد گرفتم و توانستم كلمات را نوشته و بهتر درك كنم ) كه معلم می گفت " انسان موجودی اجتماعی است" . آهنگ صدایش می گفت انگار همین است و جز این نیست و حال...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بنام خدا

درست به خاطرم نیست اما از همان سالهای اول دبستان بود ( وقتیكه الفبا را یاد گرفتم و توانستم كلمات را نوشته و بهتر درك كنم ) كه معلم می گفت " انسان موجودی اجتماعی است" .

آهنگ صدایش می گفت انگار همین است و جز این نیست و حالا كه مروری بر این جمله می كنم می یابم كه حقیقتاً درست می گفت چرا كه ما آدمیان در سایه بودن با هم هویت واقعی خود را یافته و به رشد و بالندگی می رسیم .

در متون مذهبی بارها خوانده ایم كه " یدالله مع الجماعه" دست خدا با جماعت است یا خداوند در قرآن می فرمایند: "چنگ زنید به ریسمان الهی " آنهم چگونه ؟ " جمیعاً " دسته جمعی و سپس تاكید می فرمایند" ولا تفرقوا" یعنی نهی از افتراق و دوری و بهم پاشیدگی .

این چه سری است ؟

ارتباطات ، با هم بودن و تعاملات قطعاً سهم بسزایی در زندگی روزمره ما داشته و دارد و از آنجا كه سلائق  مختلف است برقرار ماندن و تبدیل این رابطه به ارتباطی ثابت و سالم، اصولی را می طلبد كه اعضای مرتبط با هم خود را ملزم به رعایت آن می دانند.

لابد از خودتان می پرسید خوب از این صغری و كبری چیدنها چه حاصل ؟

بارها شنیده ایم كه تنهایی علیرغم حضور فیزیكی در خانواده یا جمع درد انسان امروز است در كتابهای روانشناسی خوانده ایم كه  ورود كامپیوتر و خصوصاً اینترنت به صحنه زندگی افراد ، بالاخص جوانان و نوجوانان موجب دوری آنها از جامعه و حتی خانواده و سیر به سمت فردیت و انزواطلبی شده است.

بنرهایی كه در قالب آدمك در طی چند روز گذشته شاهد بودید حكایت همان آدم تنهاست.

سایت تبیان در راستای اهداف بلند مدت و متعالی خود و در جهت برقراری ارتباط صمیمانه بیشتر خود با كاربران و نیز كاربران با یكدیگر از ابزار و وسایل مختلفی كمك گرفته ما در طی مدتی كه در خدمت شما بوده ایم سعی كردیم اجتماعی از كاربران خوب و فرهیخته و نوجوانان خلاق و بانشاطی را ایجاد كنیم كه در گام اول گرد هم جمع شدنشان مجازی بوده و سپس آنرا گسترش داده و به دیدارهای دسته جمعی واقعی تبدیل كنیم.

لذا فكر كردیمایجاد انجمن های مختلف با مضامین متنوع روانشناسی – علمی – اسلامی – ادیان- قرآن -  هنر – موسیقی و .....ایده مناسبی است؛ كه دوستانی با سلیقه های مشترك بتوانند در آن حضور پیدا كرده و با داشتن محیطی مناسب ( فروم- چت –ثبت مطلب – سالن اجتماعات ) تواناییهایشان را از قوه به فعل در آورند و بقول خودمان خودی نشان بدهند این كمیته ها دبیر و هیئت اجرایی خواهند داشت. كه از بین ثبت نام كنندگانی كه خود را برای این سمت آماده كرده اند و با رای گیری اعضای هر كمیته انتخاب می شوند و این مجالی است تا بدانند چند مرده حلاجند و چگونه می توانند گروهی را رهبری و مدیریت كنند بطوریكه افراد هر گروه از بودن با آن جمع احساس لذت و غرور داشته باشند.سهم تبیان كمك رسانی و حمایت گروههاست از هر نوع كه بتواند.

ابتدا بنرهایمان را گذاشتیم و  گفتیم نظر بدهید ، چكیده بعضی از نظراتتان چنین بود:

خودتان هم نمی دانید چه اتفاقی قراره بیفته یا  نمی دانم ، عده ای اعلام كردند كه تبیان می خواد افطاری بده !!! ( یك مویز و چهل قلندر؟ ) و تعداد زیادی از جوانان عزیز و البته دم بخت هم دلشان را  صابون زده اند كه بله !! تبیان قراره سور و ساط عروسی راه بیندازه. ( بر روی چشم ولی فعلاً دندان روی جگر بگذارید) دوستانی گفته اند همایش جدید در راه است، بعضی نوشتند هر چی هست خوبه چون تبیان تا به حال كارهایش مثبت بوده )

عده ای گفتند سر كاریه و ....

همه تان به نوعی درست حدس زدید بغیر از اولی و آخری

مگه میشه ما ندانیم چه كاری می خواهیم بكنیم؟

مگه تا حالا تبیان شما رو سر كار گذاشته كه ایندفعه دومش باشه ؟

سرتان را زیاد درد نمی آورم توضیحات بیشتر در مورد انجمن ها و آیین نامه های مربوطه را در روزهای آتی به اطلاعتان خواهم رسانید خوشحال می شویم نظرات و سوالات خود را برای ما در بالای همین صفحه ارسال كنید. بفرمایید اینم اسامی انجمن ها لطفاً از شنبه ثبت نام كنید.( این گوی و این میدان )

قرآن

معارف اسلامی

آموزش

كامپیوتر و اینترنت

روانشناسی

خانواده

طرح و برنامه

ورزش

دفاع مقدس

كاریابی

ادبیات

فیلم و سینما

امور خیریه

تجارت و بازرگانی

علمی و تكنولوؤی

موسیقی

پشت كنكوری ها

ادیان

حوزه علمیه