تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال کشورمان در یکی از حساسترین دیدارهای سال های اخیر خود عصر روز هشتم فرودین ماه برابر ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازی مرگ و زندگی تیم ملی

ایران - عربستان

تیم ملی فوتبال کشورمان در یکی از حساسترین دیدارهای سال های اخیر خود عصر روز هشتم فرودین ماه برابر عربستان به میدان می رود.

به گزارش گروه ورزشی تبیان، دیدارهای نخست از مرحله برگشت رقابت های مقدماتی جام جهانی 2010 روز هشتم فرودین ماه با برگزاری 4 دیدار در آسیا پیگری می شود که در مهمترین مسابقه تیم های فوتبال ایران و عربستان در ورزشگاه آزادی برابر هم به میدان می روند.

نیکبخت، ایران، عربستان

در این دیدار شاگردان علی دایی پس از 2 تساوی متوالی برابر امارات و کره جنوبی و از دست دادن 4 امتیاز حساس، به رده سوم جدول رده بندی گروه 2 این مسابقات، تنها به فکر پیروزی هستند.

سفیدپوشان ایران با توجه به امتیاز میزبانی و حضور بیش از 100 هزار تماشاگر مشتاق در ورزشگاه آزادی قصد دارند با کسب 3 امتیاز کامل این دیدار، شرایط خود را برای صعود مستقیم به جام جهانی هموار کنند.

در این بین حضور بازیکنان باتجربه ای همچون مهدی مهدوی کیا، وحید هاشمیان، جواد نکونام، مسعود شجاعی و ... می تواند یک نقطه مثبت برای تیم ایران باشد تا به هدف مهم خود در این دیدار دست یابد.

دایی، نکونام, ایران, عربستان

در نقطه مقابل اما تیم فوتبال عربستان هم پس از دو شکست متوالی برابر کره جنوبی و کره شمالی، به فکر پیروزی در این دیدار است زیرا از دست دادن یک امتیاز هم در این مسابقه سرنوشت ساز می تواند شانس حضور در مرحله پلی آف مقدماتی جام جهانی 2010 را از آنها بگیرد.

با توجه به این شرایط امیدواریم ملی پوشان کشورمان در این دیدار مهم با تمام توان به میدان رفته و با شکست عربستان ضمن ترسیم روزی با شکوه برای فوتبال ایران، گام بلندی را برای صعود مستقیم به جام جهانی آفریقای جنوبی بردارند.

برنامه مسابقات دیدارهای نخست از مرحله برگشت رقابت های مقدماتی جام جهانی 2010 به شرح زیر است:

گروه یک:

* ژاپن - بحرین
* ازبکستان - قطر
جدول رده بندی گروه یک:
1- استرالیا 10 امتیاز، ژاپن 8 امتیاز، 3- بحرین 4 امتیاز(تفاضل گل1-)،4- قطر 4 امتیاز(تفاضل گل4-)و 5- ازبکستان یک امتیاز

کره جنوبی، عربستان

گروه دو:

* کره شمالی - امارات

* ایران - عربستان
جدول رده بندی گروه دو:

1- کره جنوبی 8 امتیاز، 2- کره شمالی 7 امتیاز، 3- ایران 6 امتیاز، 4- عربستان 4 امتیاز و 5- امارات یک امتیاز

تهیه و تنظیم: امیر محب ملکی