تبیان، دستیار زندگی
مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا با پیروزی تیم‌های مچستریونایتد و .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حذف اینتر ، صعود بارسا و آرسنال

منچستر یونایتد، رونی، توز

مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا با پیروزی تیم‌های مچستریونایتد و بارسلونا و وداع تلخ تیم‌های ایتالیایی اینترمیلان و آاس رم از دور رقابت‌ها به اتمام رسید.

به نقل از مهر، دور برگشت از مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا چهارشنبه شب با برگزاری چهار بازی به اتمام رسید و تیم‌های منچستریونایتد و آرسنال انگلستان، پورتو پرتغال و بارسلونا اسپانیا جواز صعود به مرحله یک چهار نهایی این رقابت‌ها را بدست آوردند.

منچستر - اینتر

منچستریونایتد از سد اینترمیلان گذشت

در حساس‌ترین دیدار از دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا  تیم فوتبال منچستریونایتد در ورزشگاه اولدترافورد به دیدار اینترمیلان رفت و موفق شد با 2 گل میهمان خود را از پیش رو بردارد.

شاگردان سرآلکس فرگوسن که شانس اول قهرمانی این دوره از مسابقات هستند، در این بازی با گل‌های نمانیا ویدیچ (4) و کریستیانو رونالدو (49) به برتری رسیدند و در مجموع با پیروزی 2 برصفر مقابل صدرنشین فعلی مسابقات فوتبال سری آ باشگاه‌های ایتالیا راهی مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا شدند.

رم حذف شد

رم در ضربات پنالتی حذف شد

تیم فوتبال آرسنال که در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا با یک گل از سد آاس رم گذشته بود، در خانه این تیم ایتالیایی به میدان رفت. رم برای شکست آرسنال عطش زیادی داشت و خیلی زود در دقیقه 9 توسط خوان دوس سانتوس به گل برتری رسید. این نتیجه تا پایان بازی حفظ شد و کار به وقت‌های اضافه کشید. در وقت‌های اضافه نیز تلاش دو تیم نتیجه‌ای در بر نداشت تا اینکه در ضربات پنالتی چهره تیم پیروز میدان مشخص شد. در ضیافت پنالتی‌ها این تیم آرسنال بود که با نتیجه 7 بر6 میزبان خود را شکست داد و در ورزشگاه المپیک رم جشن صعود برپا کرد.

بارسلونا - لیون

جشنواره گل بارسا

بارسا که ناکامی‌های اخیر در لالیگا را کم کم به فراموشی می سپارد، در یک بازی برتر میهمان خود لیون را با پنج گل بدرقه کرد. دو تیم بارسلونا و المپیک لیون دیشب در حالی در ورزشگاه نیوکمپ مقابل هم صف آرایی کردند که در بازی رفت به نتیجه تساوی یک بریک رضایت داده بودند.

بارسا که همچون منچستریونایتد از مدعیان اصلی قهرمانی در مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپاست در ورزشگاه نیوکمپ با نتیجه 5 بر2 المپیک لیون را شکست داد و در مجموع با برتری 6 بر3 مقابل این تیم به جمع هشت تیم برتر مسابقات راه یافت. برای بارسلونا در این بازی تیری هانری (25 و 27)، لیونل مسی (40)، ساموئل اتوئو (43) و سیدو کیتا (90) گلزنی کردند و گل‌های تیم لیون در دقایق 44 و 48 به ترتیب توسط جان ماکون و جونینیو وارد دروازه تیم میزبان شد.

لیون - آتلتیکو مادرید

پورتو در میان بزرگان

تیم فوتبال پورتو نیز از دیگر تیمهای صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی باشگاههای اروپاست. این تیم در خانه خود با نتیجه تساوی بدون گل مقابل اتلتیکومادری متوقف شد اما به لطف تساوی 2 بر2 در خانه این تیم به جمع هشت تیم برتر اروپا راه یافت.با پایان مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان اروپا هشت تیم منچستریونایتد،چلسی،لیورپول و آرسنال(انگلستان)، بارسلونا و ویارئال (اسپانیا)، بایرن مونیخ (آلمان) و پورتو (پرتغال) به مرحله یک چهارم نهایی راه یافتند.

                                                                                                                                        نظیم کننده : رضا سیگاری