تبیان، دستیار زندگی
محمود احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار و شهادت خبرگزاری فارس افزود: اسفند سال 62 در محور طلائیه، 11 تیپ و لشكر در محاصره دشمن بودند كه این محاصره به شكل نعل اسب بود و اگر از دو طرف به رزمندگان اسلام حمله می‌شد، همه نیروها شهید می‌شدند. وی ادامه داد: ما
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دشمن در مقابل حاج همت‌ها تسلیم شد

شهید همت
مسئول بهداری گردان مقداد گفت: بعد از خبر شهادت حاج محمد ابراهیم همت، جبهه آرام شد و آتش نیروی دشمن و خودی خاموش شد گویی در جبهه آرامش ابدی حاكم است و دشمن در مقابل همت و حاج همت‌ها تسلیم شد.

محمود احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار و شهادت خبرگزاری فارس افزود: اسفند سال 62 در محور طلائیه، 11 تیپ و لشكر در محاصره دشمن بودند كه این محاصره به شكل نعل اسب بود و اگر از دو طرف به رزمندگان اسلام حمله می‌شد، همه نیروها شهید می‌شدند.

وی ادامه داد: ما به فرماندهی شهید محمد ابراهیم همت به همراه گردان مقداد محمد رسول‌الله (ص) و لشكر امام حسین (ع) اصفهان به منطقه جزیره مجنون می‌رفتیم و از پهلوی چپ و راست و جلو پیشروی می‌كردیم تا بتوانیم محاصره دشمن را بشكنیم.

احمدی اضافه كرد: شهید همت قبل از شروع عملیات برای رزمندگان سخنرانی كرد و گفت «امروز عاشوراست، اینجا كربلاست پس همه نیروها مجاهدت كنند تا امشب بتوانیم آتش را از روی بچه‌های تحت محاصره برداریم» و بچه‌ها مبارزه را با ندای «یارسول الله» شروع كردند.

وی تصریح كرد: بعد از مرحله نخست عملیات، گردان برای تجدید سازماندهی و جایگزینی نیروهای رزمنده به جای شهدا و مجروحان ایستاد؛ در كنار جزیره مجنون ایستاده بودیم كه هواپیمای عراق، گردان ما را بمباران كرد و تعدادی از عزیزان به شهادت رسیدند. در این زمان بود كه پس از حمله سنگین دشمن، شهید همت مجدد با صحبت‌های خود به رزمندگان روحیه داد.

مسئول بهداری گردان مقداد با اشاره به آمادگی نیروها برای مرحله بعد رزم بیان كرد: طی این مراحل به جایی رسیدیم كه رزمندگان از آتش دشمن دور شدند و تقریباً محاصره شكسته شد؛ شهید همت به همراه رزمندگان شجاعانه می‌جنگید. مثلا خودش آرپی‌جی را برداشت و رو در رو با دشمن مبارزه كرد.

شهید همت
حاج همت به رزمنده بسیجی گفت «آب در قمقه داری؟»، رزمنده بسیجی گفت «بله دارم»، حاج همت گفت «پوتین خود را در بیاور و داخل آن آب بریز» بسیجی پوتین خود را در آورد و داخل آن آب ریخت؛ حاج همت پوتین را برداشت و آب را خورد و گفت «آب متعفن پای بسیجی كه با اخلاص برای دفاع از وطن اسلامی خود آمده است، خوردن دارد؛ مبادا كسی جلوی چشم من بسیجی را تنبیه كند.»

احمدی افزود: قبل از شهادت حاج همت، خبر دادند كه ارتباط با تمام نیروها قطع شد و حتی نمی‌توانستیم پیك بفرستیم؛ سه روز بود كه شهید همت چیزی نخورده بود و در آن حال زیر آتش دشمن، 15 تا از قمقه بچه‌ها را گرفت و آب آورد.

وی در ادامه اظهار داشت: با اصابت گلوله به سر و گردن، سر او از بدن جدا شد و همان طور كه آن شهید بزرگوار خودش می‌خواست با لبی تشنه و حسین‌وار به مقام رفیع شهادت نایل شد.

مسئول بهداری گردان مقداد به شخصیت والای حاج همت و علاقه خاص وی نسبت به بسیجیان اشاره كرد و افزود: یكی از بسیجیان رزمنده در گروهان، شیطنت جوانی كرد و فرمانده گروهان می‌خواست او را تنبیه كند. در همان زمان حاج همت از راه رسید و پس از پرس و جوی ماجرا رزمنده بسیجی را صدا كرد؛ همه منتظر بودند كه حاج همت چطور رزمنده بسیجی را تنبیه می‌كند.

وی اضافه كرد: حاج همت به رزمنده بسیجی گفت «آب در قمقه داری؟»، رزمنده بسیجی گفت «بله دارم»، حاج همت گفت «پوتین خود را در بیاور و داخل آن آب بریز» بسیجی پوتین خود را در آورد و داخل آن آب ریخت؛ حاج همت پوتین را برداشت و آب را خورد و گفت «آب متعفن پای بسیجی كه با اخلاص برای دفاع از وطن اسلامی خود آمده است، خوردن دارد؛ مبادا كسی جلوی چشم من بسیجی را تنبیه كند.»

احمدی اظهار داشت: حاج همت، معلم جبهه و جنگ بود و درس اخلاص دیگری را به رزمندگان اسلام آموخت. وی معلم بود در جبهه و جنگ هم معلم اخلاق بود و روحیه ایثار و فداكاری والایی داشت.

وی ادامه داد: الگوی شهید همت در تمام كارهایش امام حسین (ع) بود و جسم بی سرش به شوق زیارت حرم شش گوشه بر خاك كربلای ایران باقی ماند.

منبع:فارس

تنظیم برای تبیان:حسین رحمانی