تبیان، دستیار زندگی
انی باشگاه‌های آسیا سپاهان دوم شد هفتمین دوره‌ی مسابقات هندبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا با قهرمانی تیم الفهیل كویت به پایان رسید. آخرین روز مسابقات هندبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا با حضور "روشن آناند" دبیركل كنفدراسیو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هفتمین دوره‌ی مسابقات هندبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا

سپاهان دوم شد

هفتمین دوره‌ی مسابقات هندبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا با قهرمانی تیم الفهیل كویت به پایان رسید.

آخرین روز مسابقات هندبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا با حضور "روشن آناند" دبیركل كنفدراسیون هندبال آسیا، "خلد انظر" عضو كمیته‌ی داوران هندبال آسیا ، "محمود مشحون" رییس فدراسیون بسكتبال و تنی چند از مسوولین ورزشی آسیا و كشورمان برگزار شد. در روز پایانی این دوره از مسابقات،‌ ابتدا تیم‌های باربار بحرین و السد قطر به مصاف هم رفتند كه در پایان تیم بحرینی توانست با حساب 46 بر 44 حریف خود را از پیش رو بردارد. در حالی كه تیم السد تا كنون چهار دوره قهرمان این مسابقات شده است.

دیدار پایانی این دوره از مسابقات با قضاوت داوران سوری، بین‌ تیم‌های فولاد سپاهان ایران و الفهیل كویت برگزار شد كه در پایان این دیدار تیم الفهیل با نتیجه 25 بر 23 از سد حریف خود گذشت و جام قهرمانی را در آغوش گرفت.

تیم هندبال فولاد سپاهان اصفهان با نایب قهرمانی در این مسابقات، پس از 29 سال، یك مقام دومی برای ایران كسب كرد.

گفتنی است در پایان هفتمین دوره‌ی این مسابقات كه در سالن هندبال تهران برگزار شد، به غیر از تیم‌های الفهیل كویت، فولاد سپاهان ایران، باربار بحرین،‌ السد قطر كه به مقام‌های اول تا چهارم این مسابقات دست یافتند، تیم‌های پرسپولیس ایران، الاهلی قطر و الاهلی امارات به ترتیب در جای پنجم تا هفتم این مسابقات قرار گرفتند.

قابل ذكر است بر طبق قانون، تیم قهرمان جواز حضور در مسابقات جهانی را نیز می‌گرفت، ولی به دلیل این كه یكی از دو كشور ایران یا كویت میزبان مسابقات جهانی، هستند، تیم فولاد سپاهان نیز یكی از تیم‌های حاضر در مسابقات جهانی خواهد بود.

در پایان این مسابقات بازیكنان برتر این دوره تعیین شدند كه عبارتند از

بهترین دروازه‌بان، یوسف الفضلی از كویت

بهترین بغل راست، مشعل سویلم از كویت

بهترین پخش كننده، صلاح انیس از بحرین

بهترین بغل چپ، سلمان جعفر از بحرین

بهترین گوش راست، آرمن امیرخانیان از فولاد سپاهان

بهترین گوش چپ، عبدالله محمد از بحرین

بهترین خط‌زن، محسن طاهری از فولاد سپاهان

همچنین كاپ قهرمانی این دوره از مسابقات به وسیله‌ی دبیركل كنفدراسیون هندبال آسیا و ساكت مدیرعامل باشگاه فولاد سپاهان اصفهان، به همراه تنی چند از مسوولین بلندپایه كنفدراسیون هندبال آسیا، به تیم‌های برتر اهدا شد.