تبیان، دستیار زندگی
معاونت صدا اسامی برنامه‌های نوروزی شبكه‌های رادیویی را اعلام كرد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ویژه برنامه‌های نوروزی صدا

معاونت صدا اسامی برنامه‌های نوروزی شبكه‌های رادیویی را اعلام كرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا،

*** رادیو البرز

«روی خط بنفشه‌ها» كاری از گروه نیمروزی رادیو البرز است كه با هدف استقبال از بهار، ایجاد شور، نشاط و همچنین یاد آوری نکات ایمنی، بهداشتی و فرهنگی در بخش‌های تولیدی( نمایش، گفتگو با هنرمندان ، مشاغل خاص ) مسابقه در استودیو سیار و مسابقه تلفنی و پیام کوتاه پخش خواهد شد.

رادیو

«برنامه بوی سبز» شامل ‌15 برنامه با اجرای زنده از تاریخ ‌30 اسفند در ساعات (‌19 – ‌17 ) و (‌21- ‌19 ) با هدف معرفی و ترویج آداب و سنن صحیح باستانی، ایجاد و گسترش سرور و شادمانی در اعیاد و همچنین معرفی جاذبه‌ها و زیبائی‌های کشور از گروه عصرگاهی رادیو البرز پخش خواهد شد.

*** شبکه ورزش

«صدای بهار» ویژه تحویل سال از ساعت ‌14 تا ‌17 بیان اعمال و اتفاقات مربوط به تحویل سال پخش مستقیم صحبتهای مقام معظم رهبری و رییس جمهور درخصوص تحویل سال است.

«گردش در ایران» نقاط دیدنی و سیاحتی ایران را هر روز از ساعت ‌18 تا ‌18 و ‌30 دقیقه معرفی می‌كند.

«ورزش ملل» معرفی ورزشهای مختص به کشورهای مختلف ( نوع بازی ، تاریخچه و ... ) را هر روز از ساعت ‌19 و ‌30 دقیقه تا ‌19 و ‌45 دقیقه پخش می‌شود.

«ستاره‌ها» گپ‌ها و گفتگو با ستاره‌های ورزش ایران را در دستور كار قرار داده و هر روز گفتگو با یک ستاره از ساعت ‌20 تا ‌21 به صورت تولیدی پخش می‌شود.

ویژه برنامه ی تحویل سال نو گروه جهان و تجارت است که در روز جمعه ‌30 فروردین ماه ‌87 از ساعت ‌14 الی ‌17 به روی آنتن خواهد رفت .

«پرده آخر» نمایشنامه یکساعته درخصوص زندگینامه یکی از ورزشکاران مطرح جهان است كه هر شب ساعت ‌21 تا ‌22 به روی آنتن می‌رود.

«حامی» برنامه مشارکتی با سازمان تامین اجتماعی درخصوص بیمه ورزشکاران است كه هر شب ساعت ‌22 و ‌30 دقیقه به روی آنتن می‌رود.

«بازیهای بومی محلی» به معرفی یکی از ورزشهای مختص نواحی مختلف کشور در ایام نوروز می‌پردازد و هر شب ساعت ‌24 پخش می‌شود.

«عید دیدنی» هر روز از ساعت ‌16 تا ‌18 به صورت زنده پخش می‌شود. این برنامه شاد عصرگاهی ویژه نوروز، دیدار و گفتگو با پیش کسوتان و قهرمانان ورزشی (هر روز گزارشگر برنامه به منزل یکی از این قهرمانان می رود) را در دستور كار قرار داده‌است.

«مسابقه نوروزی» هر روز از ساعت ‌14 تا ‌15 به صورت تولیدی پخش می‌شود؛ این مسابقه شاد در موضوعات گردشگری، ورزشی و اطلاعات عمومی است كه با حضور مردم و در محیطی باز ضبط می‌شود.

«یک حرف تازه» برنامه طنز نمایشی با موضو بررسی ورزش کشور از نگاه طنز هر روز از ساعت ‌8 و ‌45 دقیقه پخش می‌شود.

«شنیدنیهای ورزشی» هر روز از ساعت ‌9 به صورت تولیدی پخش می شود؛ در این برنامه شنوندگان از آخرین اطلاعات و دستاوردهای ورزشی و اخبار جدید ورزشی مطلع می شوند.

«ورزش بانوان» هر روز از ساعت ‌18 و ‌45 دقیقه به صورت تولیدی پخش می شود در این برنامه وضعیت ورزش بانوان در یکسال گذشته را مورد بررسی قرار می دهد.

«ورزش در سالی که گذشت» عنوان برنامه‌ای تولیدی است که هر روز از ساعت ‌15 تا ‌16 پخش می‌شود؛ در این برنامه به بررسی فعالیتهای ورزشی در سال ‌87 به صورت روز به روز ، ماه به ماه و گفتگو با مدال آوران ، مسئولین فدراسیونها و مربیان کشور پرداخته می‌شود.

ستاره‌ها» گپ‌ها و گفتگو با ستاره‌های ورزش ایران را در دستور كار قرار داده و هر روز گفتگو با یک ستاره از ساعت ‌20 تا ‌21 به صورت تولیدی پخش می‌شود.

«کشتی به روایت تاریخ» برنامه‌ای است که هر روز از ساعت ‌18 تا ‌18 و ‌30 دقیقه پخش می شود. با توجه به اینکه کشتی ورزش اول کشور ماست و ریشه پهلوانی و اخلاقی دارد در ایام نوروز این برنامه اخلاق در کشتی، تاریخچه ورود این ورزش به کشور و بررسی ریشه های پهلوانی و اخلاقی این رشته در کشورما را بررسی می‌كند.

*** شبکه جهانی صدای آشنا

سلام ‌88، گزارش توسعه، به نام بهار، ثانیه های ‌88، و اما بهار، هشت بهشت، قاصدك، چهارباغ، جام جم، شکرخند، آب نبات، معرکه، دوشنبه سفارشی، روزهای پررنگ، ستاره چین، پرچین، اینجا چراغی روشن است، دید و بازدید، تازه ها، زیر سایه ماه، سینما آشنا، تلنگر، رواق، پاتوق ایرانی و هزار و یک شهرزاد عناوین برنامه‌های نوروزی این شبكه را شامل می‌شوند.

*** رادیو تهران

«رادیو بهار» ویژه برنامه گروه صبحگاهی شبکه رادیویی تهران با جمعی از طنز پردازان جوان در ایام نوروز پخش می شود.

رضا ساکی، یکی از نویسندگان این برنامه گفت: رادیو بهار با اجرا و نویسندگی جلال سمیعی، مجید رحمتی و طوفان مهردادیان از اول بهار تا سیزدهم به روی آنتن می رود که در قالب طنز فضای مفرحی را در عصرهای نوروزی از ساعت ‌‌17 تا ‌‌19 ایجاد می کند.

وی در باره آیتمهای رادیو بهار گفت: بهار تاریخ مرور خاطرات شیرین و تلخ نوروزی از زبان مردم است اخبار نوروزی وقایع نوروز را در قالب طنز بیان می کند که در پیش بینی ‌‌88 رویدادهای سال جدید در حوزه های مختلف اجتماعی اقتصادی و شهری تحلیل می شود.

همچنین آیتم دهکده رویایی نیز پلی به گذشته نوروز در ایران زده است که همه در قالب طنز و اجرای خودمانی به روی آنتن می رود.

گفتنی است، برنامه های تهران تعطیلات نیز یکی دیگر از برنامه های گروه صبحگاهی است که با تهیه کنندگی و سردبیری احمد برمر صبح ها ساعت ‌‌7 پخش می شود که ضمن اطلاع رسانی از مکانهای دیدنی تهران گفت‌وگویی با تهران شناسان در خصوص چگونگی گذران اوقات فراغت نوروزی مردم در تهران قدیم و تهران جدید دارد.

*** رادیو قرآن

«طرح نو» ویژه برنامه ای است از گروه قرآن و اندیشه شامل آیتم های رنگ قرآن، قرآن بخوانید جایزه بگیرید (برنامه کودکان و نوجوانان ) – همراه با مسافران _ تلاوتهای ناب و غیره که از ساعت ‌9 تا ‌11 صبح پخش می‌شود.

«تازه های تلاوت» این ویژه برنامه هر روز از ساعت ‌11 پخش می‌شود.

«زلال» ویژه برنامه ای است از با موضوع بررسی آیات مرتبط با آبها و باران ، میوه ها و گیاهان در قرآن که از ساعت ‌11 و ‌45 دقیقه صبح پخش می‌شود.

«اوج» ویژه برنامه‌ای (اذانگاهی) است كه با موضوع اموزش تجوید از ساعت ‌12 و ‌30 دقیقه پخش می شود.

«جرعه» ویژه برنامه‌ای است با موضوع تفسیر و توضیح یک آیه از قرآن که از ساعت ‌13 و ‌25 دقیقه پخش می شود .

«فردای روشن» ویژه برنامه ای است ویژه تأمین اجتماعی که از ساعت ‌14 و ‌30 دقیقه پخش می‌شود.

«آغازی دیگر» برنامه ای است با موضوع بررسی و رویدادهای قرآنی سال گذشته که از ساعت ‌16 و ‌40 دقیقه پخش می شود .

«گلستان قرآن» ویژه برنامه ای است با موضوع ویژه درخواستهای قرانی و مدایح شنوندگان با قاریان و حافظان قرآن که از ساعت ‌17 تا ‌22 پخش می شود.

*** رادیو معارف

ـ تبسم بهار

ویژه برنامه ای است از گروه قرآن و حدیث هر روز بجز جمعه ها از ساعت ‌18:40 در ایم نوروز پخش خواهد شد .

ـ عیدانه

ویژه برنامه ای نمایشی است از گروه فرهنگ و ادب که هر روز از ساعت ‌8:30 در ایام نوروز پخش خواهد شد

ـ گلستانه

ویژه برنامه ای است از گروه فرهنگ و ادب که هر روز ساعت ‌9 صبح از تاریخ ‌88/1/1 ال ‌88/1/13 از شبکه معارف پخش خواهد شد .

ـ پیام سال

ویژه برنامه ای است از گروه خبر و برنامه های سیاسی که روز جمعه ساعت ‌15:30 پخش خواهد شد .

***رادیو ایران

ویژه برنامه های ایام عید رادیو ایران اعلام شد:

به مناسبت بهار طبیعت و ایام نوروز ‌88 ویژه برنامه از رادیو ایران پخش می شود.

برنامه عیدانه کاری از گروه جهان و تجارت است که از ساعت ‌6 الی ‌8 صبح به صورت تولیدی پخش خواهد شد. این برنامه علاوه بر اطلاع رسانی در خصوص مسایل مختلف در حوزه های اقتصادی در حوزه های دیگرثی چون کارشناسی زیست محیطی ، ادبی، فرهنگی و گردشگری نیز به تبادل نظر می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رادیو ایران، این شبکه رادیویی در سال جدید قرار است با ‌18 ساعت برنامه جدید و ‌15 ویژه برنامه میهمان خانه های مردم شود. این برنامه ها از ‌30 اسفند تا ‌15 فروردین پخش می شود و برنامه سازان مجرب این شبکه رادیویی در تلاشند تا ساعاتی مفرح و لحظاتی دلپذیر را برای مردم خوب ایران فراهم کنند.

برنامه پرواز(‌88-13) ویژه تحویل سال نو ‌1388 هجری شمسی می باشد که از ساعت ‌14 و ‌30 دقیقه رادیو ایران روی موج FM ردیف ‌9/93 و موج AM ردیف ‌900 ایام عید را به هموطنان ایرانی تبریک می گوید.

پرواز ‌88-13 برنامه ای شاد از گروه اندیشه این شبکه رادیویی است که در موقع تحویل سال نو زوجهای هنرمندی که مردم از شنیدن صدایشان خوشحال می شوند در دور سفره هفت سین رادیو ایران می نشینند و از عید و آرزوهای قشنگشان می گویند.

نگاهی به پیشرفتهای سال گذشته کشور و نظر به چشم انداز آینده و ارتباط مستقیم با گزارشگربرنامهاحمد رضا صدر که در حرم امام رضا (ع) مستقر است . اجرای نمایش و گفتگو با مسئولین کشور از مهمترین بخش های این برنامه است که به سردبیری لقمان یدالهی و تهیه حسن آقاجانی تا ساعت ‌20 شب پخش می شود.

ویژه برنامه (سالنمای سیاسی) کاری از گروه سیاست این شبکه رادیویی است که از ساعت ‌20 و ‌30 دقیقه به مدت نیم ساعت به سردبیری ابوالفضل نوروزی و تهیه کنندگی محمد طارمی پخش می شود.

بررسی ‌14 بحران اساسی جهان نظیر بحران مالی غربی، بحران جنگ ‌22 روزه غزه، بحران گرجستان، بحران لبنان، بحران افغانستان، بحران حملات انتحاری بمبئی و... توسط کارشناسانی همچون سعدا.. زارعی، دکتر حسن لاسجردی و دکتر حسین هانی زاده از بخشهای مهم این برنامه است.

ویژه برنامه (واما بعد) کاری از گروه فرهنگ این شبکه رادیویی است که از ساعت ‌23 شب به مدت یک ساعت به سردبیری زینب برومند و تهیه کنندگی مهدی ساعی پخش می شود.

گفتگو با هنرمندان سینما، فرهیختگان، نقاشان، بازیگران، کارگردانان مشهور همچون محمدهادی کریمی، رضا رویگری، پوران درخشنده، علیرضا خمسه، محمود فرشچیان، محمود کلاری، جهانگیر الماسی، بهزاد افخمی، رویا تیموریان و.. از مهمترین بخش های برنامه است که در شبهای عید تقدیم شنوندگان می شود.

ویژه برنامه (جنگ علمی ، اجتماعی، صنعتی و اقتصادی) به مدت نیم ساعت در ‌14 برنامه به سردبیری عاطفه بنایی و تهیه فریبا فاضل از دیگر برنامه های عید این شبکه رادیویی است که به بررسی مهمترین اتفاقاتی که در حوزه های یاد شده در سال گذشته در ایران روی داده می پردازد. همچنین تبعات و پیامدهای این رویدادها در سال جدید دستاوردهای علمی سال ‌87 توسط کارشناسان برنامه پوریا ناظمی، ایمان بیک و مهرداد خدیر بررسی می شود.

ویژه برنامه (نشانه) کاری از گروه اندیشه این شبکه رادیویی است که به تامل و تعمق در آیات و نشانه های خداوند با توجه به آیات و روایات می پردازد. این برنامه پلی است از سیر و سفر و سلوک جسمانی و مسافرت به سیر و سلوک عرفانی و درونی هر شخص که از ساعت ‌6:30 صبح به مدت نیم ساعت از ‌29 اسفند تا ‌14 فروردین هر روز به سردبیری احمد دهنوی و تهیه حسن آقاجانی و گویندگی سعیده سلطانی و کارشناس مجری مهندس علیرضا فتحی پور پخش می شود.

در آیتم (زیباترین نغمه ها) اوج های تلاوت اساتید مختلف پخش می شود با توضیح و ترجمه مهندس علی رضا فتحی پور.

در (گفتگوی قرانی) راز و نیاز یک فرد با قران با توجه به گفتگوهای او با خدا برطبق آیات قرانی پخش می شود. همچنین حجت الاسلام علی سرلک به ارائه یک راهکار قرانی می پردازد.

ویژه برنامه (ورزش با طعم بهار) برنامه ای کاملا متفاوت ورزشی از رادویو ایران و از گروه ایران و جامعه است که تقدیم شنوندگان می شود. این برنامه هر روز از ساعت ‌7 تا ‌8 صبح محمدرضا احمدی موحد، تهیه: مریم بانو فطرتی و اجرای محمدرضا احمدی موحد و سعیده سلطانی پخش می شود.

این برنامه به حضور چهره های ورزشی کشور اختصاص دارد با این تفاوت که از طریق شغل آنها وارد زندگی خصوصی آنها می شویم. گفتگو با اعضای خانواده چهره ورزشی و دعوت از خواننده های مطرح کشور با اعضای خانواده از دیگر بخشهای اصلی گفتگو های روزانه ماست.

احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج ایران، حسین شمس سر مربی تیم ملی فوتسال کشور، عزیز مهدی رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران، دکتر مجتبی شریفی رئیس کمیته انضباطی فوتبال و بازیکنان خارجی تیمهای استقلال و پرسپولیس و سایر ورزشکاران نام آشنای کشور در تمامی رشته های مختلف از میهمانان ورزش با طعم بهار می باشند.

ویژه برنامه (ترنم) کاری از گروه فرهنگ رادیو ایران است که به سردبیری و تهیه مهدی ساعی هر روز از ساعت ‌8 و ‌30 دقیقه صبح به مدت نیم ساعت پخش می شود. این برنامه شامل ‌3 بخش است که یک بخش از آن به موسیقی یا بهتر بگوییم موسیقی ملی ایران اختصاص دارد. بخش دیگر ازآن به نواهای فولکلور یا محلی ایران زمین می پردازد. و بخش دیگر از آن هم به موسیقی پاپ ایرانی اختصاص دارد. در این برنامه سعی شده برای هر نوع مخاطب موسیقی مناسب پخش شود تا همه شنوندگان برنامه بتوانند از این موسیقی ها استفاده لازم را ببرند درحقیقت این برنامه به ارائه موسیقی های فاخر ایران زمین می پردازد تا شنوندگان را به شنیدن موسیقی خوب عادت دهد.

ویژه برنامه ای از گروه جامعه به نام رادیو در سرزمین عجایب هر روز از ساعت ‌14 و ‌30 دقیقه به مدت ‌15 دقیقه از رادیو ایران پخش خواهد شد که به معرفی روستاهای شگفت انگیز ایران می پردازد. این برنامه به سردبیری و تهیه ندا رادمهر و گویندگی اردشیر صالح پور از اول فروردین تا پانزدهم فروردین پخش می شود.

از ساعت ‌11 تا ‌12 ظهر ویژه برنامه خانواده که یک مستند گزارشی و راجع به پارامترهای عید همچون خرید، هفت سین، سفره عید، دید و بازدید، آرزوهای سال نو، خانه تکانی و .. می باشد از ‌29 اسفند از آنتن رادیو ایران به سردبیر و گزارشگری مهدیه فلاح نژاد و گویندگی حوریه صداقتی پخش می شود. هدف از این برنامه ارزش گذاری نیست بلکه هرکس سبک و سیاقی دارد و سعی بیان نمودی از اصالت عید و جویا شدن نظرات قدیم ترها جدیدترها است.

گفتگو با نوابغ و بیان آداب و رسوم شهرستانهای مختلف ایران از دیگر بخشهای این برنامه است. سلیمه قطبی، مهدی طهماسبی، امیر زنده دلان و الهام ورتاختی گویندگی این برنامه را بر عهده دارد .

در ویژه برنامه صبحگاهی که هر روز از ساعت ‌9 صبح به مدت دو ساعت به سردبیری مهرآسا معصومعلی پخش می شود، عوامل برنامه هر روز میهمان یک شهر یا استان می شوند و به شهرهای مختلف سفر می کنند و از آداب و رسوم آنها صحبت می شود. گفتن نکته هایی در خصوص مراسم سنتی عید، عیدی دادن و عیدی گرفتن، گفتگو با هنرمندان محلی، پخش ترانه های محلی و پاپ و ایرانی و اجرای مسابقه تلفنی و نمایشی از دیگر بخشهای این برنامه زنده از گروه ایران و جامعه رادیو ایران است.

به دوستانی که سال گذشته برنامه عید رادیو ایران «گل بگیم، گل بشنویم» را شنیده اند این مژده را بدهیم که امسال هم همان عوامل برنامه ساز قرار است که ویژه برنامه عصرانه رادیو ایران را از ساعت ‌18 و ‌30 دقیقه به سردبیری محمد بخشایش روی آنتن بفرستد.

جنگ عصرگاهی که با سفر به شهرها روستاهای ایرانیان، با مردمان آن روستا به صورت کاملا ملموس و از نزدیک آشنا خواهیم شد.

گفتگو با نوابغ و بیان آداب و رسوم شهرستانهای مختلف ایران از دیگر بخشهای این برنامه است. سلیمه قطبی، مهدی طهماسبی، امیر زنده دلان و الهام ورتاختی گویندگی این برنامه را بر عهده دارد .

در ویژه برنامه گفتگو کاری از گروه اندیشه این شبکه رادیویی که از بیست و نهم اسفند ماه از ساعت‌16 به مدت یک ساعت به سردبیری لقمان یدالهی و تهیه حسن آقاجانی پخش می شود، با چهره های ماندگار گفتگو و در خصوص ویژگی اخلاق آنها، آشنایی مردم با فررانگان شخصیت هایشان برقراری ارتباط بهتر و محکمتر با این قشر عالم، پرسیده می شود.

از میهمانان این برنامه می توان به هوشنگ مرادی کرمان نویسنده ادبیات کودک و نوجوان، دکتر علی اکبر ولایتی متخصص طب اطفال، دکتر میرجلال الدین کزازی استاد ادبیات فارسی ، سید مهدی شجاعی نویسنده و بهرام درحرفه دوبلوری اشاره کرد.

مجری این برنامه میرفخرایی پیشکسوت عرصه های گفتگوهای رادیویی و تلویزیونی می باشد.

ویژه برنامه روایت فرزانگان کاری از گروه اندیشه این شبکه رادیویی است که از ساعت ‌12 ظهر به مدت نیم ساعت به سردبیری حسین معصومی و تهیه حسین فاطمیان و گویندگی علی منافی می پردازد.

در این برنامه صحبتهای بزرگان و عالمان دین در خصوص موضوعات اخلاقی و عرفانی پخش می شود.

ویزه برنامه های گلبانگ و جمعه ایرانی از دیگر برنامه های عید است.

*** رادیو سلامت

ـ موج زندگی

عنوان برنامه ای است از گروه عصرگاهی رادیو سلامت که در ایام عید نوروز از این شبکه رادیویی پخش می شود. مسابقه، نمایش، گفت‌وگو با کارشناسان آگاه در حوزه بهداشت و سلامت چون دکتر باریک بین متخصص پوست و مو و دکتر ابراهیمی مقدم روانشناس، بررسی موضوعات مرتبط با حوزه سلامت در ایام نوروز از بخش های مختلف این برنامه است. این برنامه در ایام نوروز هرروز از ساعت‌ ‌16 و ‌10 دقیقه پخش می‌شود. سحر جولایی تهیه‌کننده و بهناز شفیعی گوینده این برنامه هستند.

ـ بهار آمد

عنوان برنامه ای است از گروه صبحگاهی که با قالب ترکیبی و نمایش در ایام نوروز پخش می شود. این برنامه دربرگیرنده موضوعات مختلفی چون روانشناسی، بهداشت تغذیه،‌ بهداشت روانی ، بهداشت فردی ، بهداشت محیط ، بهداشت تغذیه ، ایمنی در سفر، حکایات ادبی درباره نوروز و بهار و شعر و ترانه است. همچنین این برنامه شامل آیتم های نمایش، مسابقه، گزارش مردمی و کارشناسی می باشد. این برنامه در ایام نوروز هر روز از ساعت ‌‌8 و ‌30 دقیقه از رادیو سلامت پخش می شود. شایسته جعفریان و جمالی سردبیر و تهیه کننده این برنامه هستند.

ـ دید و بازدید

عنوان برنامه‌ای است از گروه صبحگاهی که به موضوع آداب دید و بازدید و صله رحم و آثار آن بر بهداشت روان افراد می‌پردازد. این برنامه در ایام نوروز هر روز از ساعت ‌‌7 و ‌50 دقیقه به مدت ده دقیقه از رادیو سلامت پخش می‌شود. متین پار سا سردبیر و جمالی تهیه کننده این برنامه است.

ـ اینجا بهار است

عنوان برنامه ای است از گروه نیمروزی رادیو سلامت که به موضوع گذراندن اوقات شاد و مفرح در ایام تعطیل نوروز و بیان سنتها و آیین ها می پردازد. کارشناس این برنامه پروفسور هنری است. این برنامه در قالب ترکیبی نمایشی به سردبیر بهروزی در ایام نوروز به مدت ‌‌50 دقیقه از ساعت ‌‌10 و نیم از رادیو سلامت پخش می شود.

ـ سیمرغ

عنوان برنامه ای است از گروه صبحگاهی رادیو سلامت که به موضوع سلامت و پزشکی در ادبیات کهن ایران زمین چون شاهنامه ، مثنوی و گلستان می پردازد. این برنامه در ایام نوروز هر روز به مدت ‌‌15 دقیقه از ساعت ‌‌6 و ‌15 دقیقه از رادیو سلامت پخش می شود. فرشته حسنی سردبیر و سارا شریفی تهیه کننده این برنامه است.

ـ پیک بهاری

عنوان برنامه ای است از گروه نیمروزی رادیو سلامت که به موضوع تغذیه در ایام نوروز و همچنین اطلاع رسانی درخصوص وضعیت جاده ها می پردازد. این برنامه با به سردبیر خانم غیاثی در ایام نوروز به مدت ‌‌30 دقیقه از ساعت ‌12 و ‌30 دقیقه از رادیو سلامت پخش می شود.

ـ فراسو

عنوان برنامه ای است از گروه صبحگاهی رادیو سلامت که در قالب ترکیبی ساده به موضوعات پزشکی با تاکید برجنبه های پیشگیری از قبیل آلرژی، کمردرد، تخم مرغ، دندانپزشکی، کودکان، جراحی زیبایی بینی، ورزش درمانی، فشارخون، ارتودنسی، داروهای پرفشاری خون، تداخل دارو و غذا، آلزایمر و مصرف آنتی بیوتیک ها می پردازد. این برنامه در ایام نوروز هر روز به مدت ‌‌25 دقیقه از ساعت ‌‌6 و ‌30 دقیقه از رادیو سلامت پخش می شود. آقای جمالی و شایسته جعفریان سردبیر و تهیه کننده این برنامه هستند.

ـ روایت سلامت

عنوان برنامه ای است از گروه صبحگاهی که به روایت داستانهای مهیج و شنیدنی پرداخته و در پایان داستان کارشناس برنامه به تحلیل و روابط شخصیتهای داستان می پردازد. این برنامه در قالب ترکیبی ساده با موضوع روانشناسی و تاکید بر مهارت های اجتماعی و تاثیر آن بر بهداشت روان تهیه و پخش می شود. در ایام نوروز این برنامه میزبان آثاری از بروس کار میشل، مارک هانسن، جک کانفلید، دایان کیتون، روت پیل و ... می باشد. این برنامه در ایام نوروز هر روز به مدت ‌‌30 دقیقه از ساعت ‌‌7 صبح رادیو سلامت پخش می شود. متین پارسا سردبیر و شریفی تهیه کننده این برنامه است.

ـ بشنوید و برانید

عنوان برنامه ای است از گروه صبحگاهی که به موضوع ترافیک، ایمنی و حوادث رانندگی در ایام نوروز میپردازد. این برنامه هر روز به مدت ‌‌15 دقیقه از ساعت ‌‌35/7 از رادیو سلامت پخش می شود.

ـ سلام سلام سلامتی

عنوان برنامه ای است از گروه نیمروزی رادیو سلامت که به موضوع استفاده صحیح و منطقی از اوقات فراغت و تاکید بر سلامت روان کودک و نوجوان می پردازد. این برنامه در قالب ترکیبی نمایشی به سردبیری ذباح در ایام نوروز به مدت ‌‌30 دقیقه از ساعت ‌‌13 پخش می شود.

ـ سفر بخیر

عنوان برنامه ای است از گروه نیمروزی رادیو سلامت که به بیان نکات بهداشتی و تغذیه ای در هنگام سفر و اطلاع رسانی در ارتباط با حوادث جاده ای می پردازد. این برنامه با به سردبیری کشمیری در ایام نوروز به مدت ‌‌30 دقیقه از ساعت ‌‌30/13از رادیو سلامت پخش می شود.

*** رادیو تجارت

ـ بهار ‌88

برنامه بهار ‌88 کاری از گروه دانش و تجارت است که هر روز هفته به مدت ‌120 دقیقه از تاریخ ‌88/1/8 با سردبیری و تهیه کنندگی آقای حسن بنایی طاهری و گویندگی آقای محمد رضا درویشی با موضوع بحث هایی درباره اقتصاد فراغت، استفاده نامناسب از فرصت هایی که تعطیلات برای خانواده ها فراهم می کند جز موضوعات برنامه است .

ـ فصل سبز

برنامه فصل سبز کاری از گروه دانش و تجارت است که هر روز به مدت ‌90 دقیقه در مورد تجارت و اقتصاد و به ویژه دیدگاه های مردمی در خصوص مسایل روز اقتصاد کشور در این برنامه مورد کنکاش قرار می گیرد. سردبیر و تهیه کننده : حسن بنایی، کارشناس: دکتر فرزاد هاشمی، گوینده : خانم شیروانی پور

ـ عیدانه

برنامه عیدانه کاری از گروه جهان و تجارت است که از ساعت ‌6 الی ‌8 صبح به صورت تولیدی پخش خواهد شد. این برنامه علاوه بر اطلاع رسانی در خصوص مسایل مختلف در حوزه های اقتصادی در حوزه های دیگرثی چون کارشناسی زیست محیطی ، ادبی، فرهنگی و گردشگری نیز به تبادل نظر می‌پردازد. سردبیر: مهسا میرچی

ـ بهار ‌88

برنامه بهار ‌88 ویژه برنامه دیگری ست از گروه جهان و تجارت است که هر روز به مدت ‌120 دقیقه با موضوع در نظر گرفتن رویکرد نوروزی برنامه ها به بررسی مسایل متعدد در حوزه‌های اقتصادی ، بازرگانی ، تجاری و .... پرداخته و از کارشناسان مختلفی جهت بررسی دقیق در این حوزه ها بهره می برد. سردبیر و تهیه کننده : حمیدرضا کجوری

ـ یا مقلب القلوب

ویژه برنامه ی تحویل سال نو گروه جهان و تجارت است که در روز جمعه ‌30 فروردین ماه ‌87 از ساعت ‌14 الی ‌17 به روی آنتن خواهد رفت . از دیگر بخش های این برنامه نیز می توان به این عناوین اشاره کرد: سخنرانی ویژه و تبریک مقام معظم رهبری ، سخنرانی ویژه و تبریک ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران ، نمایش، موسیقی، کارشناسی و ...

سردبیر و تهیه کننده : مهسا میرچی تهیه کننده : منصوره کردی

ـ بهاریه

ویژه برنامه ای است از گروه ایران و تجارت که در ‌29 اسفند الی ‌14 فروردین ماه ‌88 به مدت ‌60 دقیقه با موضوع ایام نوروز و سفرهای اطلاع رسانی به مسافرین جهت استفاده بهتر از تعطیلات نوروز معرفی جاذبه های توریستی ، نقاط دینی و تاریخی استان ها ، معرفی محصولات تولیدی هر شهر ، توصیه های بهداشتی و ایمنی از طرف کارشناسان امر، آشنایی با پتانسیل های اقتصادی و تجاری استان ها ، عملکرد ارگان ها و سازمان های اقتصادی کشور در سالی که گذشت و چشم انداز آینده. سردبیر و تهیه کننده : آرمان ستوده تهیه کننده : سراب

گوینده : رضا کاشفی- خانم جعفرپور

- بهار ‌88

برنامه بهار ‌88 ویژه برنامه ای است از گروه ایران و تجارت است که هر روز به مدت ‌120 دقیقه با موضوع اطلاع رسانی موضوعات اقتصاد تجاری کشور و جهان ، پرداخت به زوایای اقتصادی توسعه گردشگری در کشور ، اقتصاد بین الملل در سالی که گذشت و نگاهی به مصوبات مجلس و معرفی طرح ها و لوایح اقتصادی ، وزارتخانه های تجاری و اقتصادی ایران از نگاه صادرات. سردبیر و تهیه کننده : خانم الوندی تهیه کننده : حسین ماکنعلی، گوینده : خانم نیرومند

تنظیم برای تبیان : مسعودرضا عجمی