تبیان، دستیار زندگی
مدیر موسسه روایت سیره شهدا از راه‌اندازی كتابخانه تخصصی ایثار و شهادت در قم خبر داد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كتابخانه تخصصي ايثار و شهادت در قم راه‌اندازي شد

 كتابخانه تخصصی ایثار و شهادت در قم راه‌اندازی شد

مدير موسسه روايت سيره شهدا از راه‌اندازي كتابخانه تخصصي ايثار و شهادت در قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، حجت‌الاسلام حسين جوشقاني در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازي كتابخانه تخصصي ايثار و شهادت اظهار داشت: در اين كتابخانه 5 هزار عنوان كتاب در 7 هزار جلد در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وي ضمن اشاره به لزوم راه‌اندازي اين كتابخانه افزود: تحقيق در زمينه دفاع مقدس به منابع قابل اعتمادي نيازمند است تا محققان و مخاطبان با استفاده از آنها آثار ارزشمندي خلق كنند.

جوشقاني در قسمت ديگري از سخنان خود از برگزاري همايش «انتظار و شهادت» در شهر قم در ارديبهشت ماه سال آينده خبر داد و با اشاره به اين‌كه 5 محور براي اين همايش در نظر گرفته شده است، تصريح كرد: «پيوندها و مشتركات فرهنگ مهدويت و جهاد»، «ايثار، انتظار و فرهنگ عاشورا»، « انتظار و حماسه انقلاب اسلامي ايران»، «مهدويت و سيماي شهيدان» و «روايت ايثار و انتظار» از محورهاي در نظر گرفته شده براي همايش انتظار و شهادت است.

مدير موسسه روايت سيره شهدا گفت: تاكنون 50 مقاله به دبيرخانه اين همايش ارسال شده است.

وي در قسمت ديگري از سخنان خود با اشاره به اقدمات صورت گرفته از سوي موسسه روايت سيره شهدا از برگزاري دوره‌هاي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و ديگر دوره‌هاي آموزشي خبر داد.

وي خاطرنشان كرد: تاكنون در اين مركز نسبت به تشكيل هزار پرونده تبليغي براي مبلغاني كه در عرصه روايتگري سيره شهدا فعاليت مي‌كنند، اقدام شده است.

وي تصريح كرد: 300 نفر از اين مبلغان از 12 بهمن ماه به مناطق جنگي جنوب و غرب كشور اعزام شده‌اند و روند اعزام مبلغان تا 13 فروردين سال آينده ادامه خواهد داشت.

مدير موسسه روايت سيره شهدا تأكيد كرد: مبلغان اعزامي از سوي اين موسسه در سه مقر واقع در كنار مسجد جامع خرمشهر، دوكوهه و شهر اهواز مستقر مي‌شوند.