تبیان، دستیار زندگی
جوانان در شرف ازدواج، زمانی كه باید با عقل و استدلال دست به انتخاب بزنند و همسری را انتخاب كنند كه بتوانند با وی یك عمر را در آرامش زندگی كنند، فقط به شباهت‌های ظاهری توجه كرده و چون در این دوران احساسات بر منطق تقریباً حاكم است فرد بدرستی نمی‌تواند تصمیم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طلاق می گیریم اما زندگی می کنیم

طلاق

ازدواج امری مقدس در اسلام است و برای انجام آن بسیار سفارش شده است،‌ زوج‌های جوان علاوه بر اینكه برا ی انتخاب همسر دارای مشكلات فراوانی هستند با مشكلات مالی و اقتصادی زیادی هم برای برگزاری مراسم عروسی مواجهند تا خاطره یك شب به یادماندنی را در دفتر تاریخ زندگی شان ثبت كنند.

البته گفتنی است كه همیشه هم لحظات بر وفق مراد این افراد نیست ، چرا كه بعد از گذشتن از مشكلات برای رسیدن به آرامش ودرست لحظه‌ای ‌ای كه زوج جوان احساس می كند خوشبخت‌ترین زوج دنیا است ،‌ با آنچه كه در واقعیت می بیند كاملاً متفاوت است.

برای از بین رفتن خیلی از سوء تفاهم ها در زندگی خیلی از زوج‌های جوان غرور خود را زیر پا می‌گذارند و در مقابل همسرشان گذشت می‌كنند كه البته این كار در همه مراحل و برای مقابله با همه مشكلات كارساز نیست. از این‌جاست كه مشاجره‌ها و بحث ها آغاز می‌شود و تازه متأهلین تلاش می‌كنند جو را بهتر كنند و گاهی هم از والدین و یا دوستان كمك می‌گیرند.

در بسیاری از موارد اگر میانجی‌گری توسط شخصی صورت گیرد كه با عدالت بین زوج جوان رفتار كند ممكن است خیلی از مسائل حل شود ولی نكته اینجاست كه طرفین برای خود افرادی را به عنوان واسطه قرار می‌دهند كه حرف و سخن او را به طور منطقی برای دیگری بیان كند.

جوانان در شرف ازدواج ، زمانی كه باید با عقل و استدلال دست به انتخاب بزنند و همسری را انتخاب كنند كه بتوانند با وی یك عمر را در آرامش زندگی كنند ، فقط به شباهت‌های ظاهری توجه كرده و چون در این دوران احساسات بر منطق تقریباً حاكم است فرد بدرستی نمی‌تواند تصمیم بگیرد و با وجود عدم سنخیت در بسیاری از موارد خیلی از مسائل و مشكلات را جدی نگرفته و حل بسیاری از مشكلات را به بعد از ازدواج موكول می كنند ، درحالی كه بعد از ازدواج ممكن است راه حل ها به مشاجره ‌های طولانی تبدیل شود.

واگذاری مشكلات به گذر زمان شاید در بسیاری از موارد با نتیجه همراه باشد ولی همیشه هم نباید با بی‌اهمیت جلوه دادن مسئله‌ای حل آن را به گذشت زمان موكول كرد.

هومن نامور در این باره می‌گوید: درست است كه آمارها عدم تفاهم بین زوجین،‌ فقر و بیكاری را از مهمترین عوامل طلاق‌ بیان كرده است ولی قطع روابطه عاطفی و در واقع طلاق عاطفی كه در خیلی از خانواده‌ها وجود دارد را نباید دست كم گرفت.

بسیاری از زوج‌ها با هم زندگی می‌كنند ولی از درون هم خبر ندارند ،در واقع قطع روابط عاطفی و عشقی كه به تدریح بین زوجین صورت می گیرد می‌تواند از عوامل پنهان و ناگفته بسیاری از زوجها برای درخواست طلاق‌ها باشد.

از بین رفتن بسیاری از ارزش‌ها در خانواده‌ها از جمله احترام به یكدیگر به خصوص برای زوجین در مقابل فرزندان از عوامل مهم تنش در خانواده است كه ‌می‌تواند به مشاجره‌های طولانی و طلاق تبدیل شود.

محمد حسین پناهی مدیرگروه مطالعات زنان دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص " طلاق های روانی " كه در این نوع طلاق زن و شوهر با هم زندگی می‌كنند ولی نسبت به هم هیچگونه تعهد و مسئولیتی ندارند ،‌ گفت: بسیاری از زنان با شوهران خود به گونه‌ای زندگی می‌كنند كه گویی هیچ مشكلی با هم ندارند ولی در واقع رشته عاطفی بین این دو نیست كه آنها را به هم وصل كند.

منبع : فارس

تنظیم برای تبیان:داوودی

مقالات مرتبط :

با احترام طلاقت می دهم!

طلاق؛ رهایی یا نابسامانی

با طلاق هر چیزی ممکن است

بیا از هم جدا شیم!!!

جدا می شویم تا زندگی کنیم

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.