تبیان، دستیار زندگی
در حالی كه كتاب «دا» پس از گذشت نیمی از سال 1387 منتشر شد، اما توانست با بیش ‌از 21 چاپ بر صدر فهرست فروش كتاب‌های با موضوع دفاع مقدس بنشیند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«دا»؛ پرفروش‌ترين كتاب دفاع مقدس در سال 87

دا»؛ پرفروش‌ترین كتاب دفاع مقدس در سال 87

در حالي كه كتاب «دا» پس از گذشت نيمي از سال 1387 منتشر شد، اما توانست با بيش ‌از 21 چاپ بر صدر فهرست فروش كتاب‌هاي با موضوع دفاع مقدس بنشيند.

به گزارش خبرنگار فارس، كتاب «دا» خاطرات سيده زهرا حسيني به اهتمام سيده اعظم حسيني است كه اواخر شهريور 1387 براي نخستين بار از سوي انتشارات سوره مهر منتشر شد و در مدت زمان حدود 6 ماه براي بيست و يكمين بار منتشر مي‌شود.

چاپ بيست و يكم اين كتاب تا قبل از عيد منتشر خواهد شد.

چاپ‌هاي قبلي كتاب «دا» در تيراژ 2 هزار و 200 نسخه، با قيمت 11 هزار تومان و در 831 صفحه منتشر شده بود كه با احتساب چاپ بيست و يكم اثر، 46 هزار و 200 نسخه از اين اثر فروش رفته است.

روابط عمومي انتشارات سوره مهر اعلام كرده است كه به دليل قيمت بالاي اثر، براي انتشارات صرف نمي‌كند كه آن را اهدا كند و تصريح مي‌كند كه شايد تعداد تقريبي كتاب‌هاي اهدايي «دا» به 2 هزار نسخه هم نرسد.

اين نخستين بار است كه كتابي در انتشارات سوره مهر در مدت زمان 6 ماه به چنين فروشي دست مي‌يابد.

كتاب «فرمانده من» از گروه مؤلفان نيز از ديگر پرفروش‌هاي سوره مهر است كه به چاپ چهلم رسيده است؛ ولي اين فروش را در مدت دو سه سال كسب كرده است و اين در حالي است كه كتاب «دا» در مدت 6 ماه به چاپ بيست و يكم مي‌رسد.

انتشار كتاب «دا» بازتاب‌هاي زيادي را همراه داشت و علاوه بر تأييد اين كتاب توسط بسياري از بزرگان نظام، عده‌اي از فيلم‌سازان نيز در تلاشند اين كتاب خاطره را به تصوير بكشند.

همچنين كتاب «دا» به همت دفتر ادبيات و هنر مقاومت حوزه هنري در اردوي «راهيان نور» عرضه مي‌شود.

* داستان كتاب «دا»

اين كتاب خاطرات سيده زهرا حسيني از روز هاي شروع جنگ در خرمشهر است. حسيني در آن ايام تنها 17 سال داشت و خاطرات او به گفته بسياري از آن‌هايي كه كتاب را خوانده‌اند گوشه‌اي از تاريخ تلخ جنگ را بازگويي مي‌كند كه تا كنون به اين شكل بيان نشده بود.

* رونمايي از «كتاب دا»

مراسم رونمايي كتاب «دا» بيست و ششم مهر ماه از سوي انتشارات سوره مهر با حضور سيدمهدي خاموشي، رئيس سازمان تبليغات اسلامي، حسن بنيانيان رئيس حوزه هنري، مرتضي سرهنگي، راوي و نويسنده كتاب و بسياري از هنرمندان و نويسندگاني از جمله مينو فرشچي، محمد صالح علا و... كه كتاب را مطالعه كرده‌ بودند، برگزار شد.

نويسندگان، تحليلگران و هنرمندان به نام بسياري از جمله رخشان بني اعتماد، بهمن فرمان آرا، غلامحسين صدري افشار، شيوا مقانلو و... پس از مطالعه كتاب نظرات خود را براي انتشارات سوره مهر در قالب يادداشت ارسال كردند كه انتشارات برخي از نظرات را در سايت منتشر كرده است.

همچنين خوانندگان كتاب نيز مي‌توانند در صورتي كه نظراتي درباره كتاب دارند با مراجعه به وبلاگ www.ketabeda.blogfa.com نظرات خود را بيان كرده و از نقطه نظرات ديگران نيز درباره اين كتاب مطلع شوند.