تبیان، دستیار زندگی
کمدی کلاه‌چرمی‌ها سومین تجربه کارگردانی کلونی 47 ساله پس از فیلم‌های اعترافات یک ذهن خطرناک و شب بخیر و موفق باشید است. این فیلم با بازی خود کلونی، رنی زلوگر و جان کراسینسکی تولید سال 2008 آمریکا و آلمان و مدت زمان آن 114 دقیقه است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"کلاه‌‌چرمی‌ها" نوروز  در شبکه دو

کلاه‌‌چرمی‌ها

فیلم‌های سینمایی "کلاه‌چرمی‌ها"، "ماجرای دسپرو"، "راه حل نهایی" و "دنیای بدون دزد" از فیلم‌های نوروزی شبکه دو هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، کمدی "کلاه‌چرمی‌ها" سومین تجربه کارگردانی کلونی 47 ساله پس از فیلم‌های "اعترافات یک ذهن خطرناک" و "شب بخیر و موفق باشید" است. این فیلم با بازی خود کلونی، رنی زلوگر و جان کراسینسکی تولید سال 2008 آمریکا و آلمان و مدت زمان آن 114 دقیقه است.

کمدی "کلاه‌چرمی‌ها" سومین تجربه کارگردانی کلونی 47 ساله پس از فیلم‌های "اعترافات یک ذهن خطرناک" و "شب بخیر و موفق باشید" است. این فیلم با بازی خود کلونی، رنی زلوگر و جان کراسینسکی تولید سال 2008 آمریکا و آلمان و مدت زمان آن 114 دقیقه است.

داستان "کلاه‌چرمی‌ها" در دهه 1920 روی می‌دهد و درباره یک بازیگر پا به سن گذاشته فوتبال آمریکایی با بازی کلونی است که برای جلب توجه یک روزنامه‌نگار جوان (زلوگر) با ستاره جوان تیم خود (کراسینسکی) رقابت می‌کند.

این فیلم با بودجه‌ای 58 میلیون دلار ساخته شد و فروش جهانی آن حدود 41  میلیون دلار بود. "کلاه‌چرمی‌ها" با واکنش متفاوت منتقدان روبرو شد. این فیلم در وبسایت سینمایی Rotten Tomatoes بر مبنای 108 نقد نوشته شده، 54 درصد آرا مثبت منتقدان را کسب کرد.

کلونی سال 2008 فیلم "پس از خواندن بسوزان" برادران کوئن را نیز در مقام بازیگر روی پرده داشت. او سال 2006 برای فیلم "شب بخیر و موفق باشید" در دو بخش بهترین کارگردانی و فیلمنامه غیراقتباسی نامزد اسکار بود و همان سال برای فیلم "سیریانا" اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل را برد.

ماجرای دسپرو

کلونی سال 2008 نیز برای "مایکل کلیتن" نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد شد. فیلم انیمیشن "ماجرای دسپرو" با عنوان اصلی "داستان دسپرو" تولید سال 2008 بریتانیا و آمریکا و مدت زمان آن 93 دقیقه است. این انیمیشن رایانه‌ای را سام فل و رابرت استیون‌هگن بر مبنای کتابی کودکانه از کیت دی‌کامیلیو ساخته‌اند که سال 2003 منتشر شد.

سیگورنی ویور راوی "ماجرای دسپرو" است و ستاره‌هایی چون متیو برودریک، داستین هافمن، اما واتسن، تریسی اولمن، کوین کلاین، ویلیام اچ. میسی و استنلی توچی به عنوان صداپیشه در این فیلم حضور دارند.

"ماجرای دسپرو" درباره سه قهرمان بی‌شباهت به یکدیگر است: یک موش ناجور که ترجیح می‌دهد بجای خوردن کتاب‌ها آن را مطالعه کند، یک موش غمگین که قصد دارد تاریکی سیاه‌چال را ترک کند و یک دختر خدمتکار دست و چلفتی با گوش‌‌های گل‌کلمی که سرنوشت او با شاهزادگان قصر یکی می‌شود.

"ماجرای دسپرو" درباره سه قهرمان بی‌شباهت به یکدیگر است: یک موش ناجور که ترجیح می‌دهد بجای خوردن کتاب‌ها آن را مطالعه کند، یک موش غمگین که قصد دارد تاریکی سیاه‌چال را ترک کند و یک دختر خدمتکار دست و چلفتی با گوش‌‌های گل‌کلمی که سرنوشت او با شاهزادگان قصر یکی می‌شود.

این فیلم با بودجه‌ای 60 میلیون دلاری ساخته شد و در سطح جهانی بیش از 81 میلیون دلار فروخت. "ماجرای دسپرو" در چهار بخش از جمله بهترین کارگردانی نامزد دریافت جوایز "انی" بود که جامعه بین‌المللی فیلم انیمیشن اعطا می‌کند.

فیلم ژاپنی "راه حل نهایی" با عنوان اصلی "غرق شدن ژاپن" را شینجی هیگوچی سال 2006 کارگردانی کرد. این فیلم بر مبنای رمانی تحسین‌شده نوشته ساکیو کوماتسو ساخته شده که تاکنون چند بار مضمون فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی بوده است.

سویوشی کوساناگی، کو شیباسکی و اتسوشی تویوکاوا در این تریلر افسانه‌ای علمی 135 دقیقه‌ای بازی می‌کنند که سال 2007 در جوایز فیلم آسیا در بخش بهترین جلوه‌های ویژه تصویری نامزد بود.

در خلاصه داستان "راه حل نهایی" آمده است: پس از یک زلزله شدید در خلیج سوراگا دانشمندان پیش‌بینی می‌کنند ژاپن نهایت تا 40 سال دیگر زیر آب فرو می‌رود. در این بین دکتر تادوکورو سرپرست یک گروه محقق به نتیجه می‌رسد این اتفاق خیلی زودتر از چهار دهه روی می‌دهد و ... شینجی هیگوچی کارگردان این فیلم یکی از سرشناس‌ترین چهره‌های ژاپن در زمینه جلوه‌های ویژه است.

فیلم جنایی حادثه‌ای "دنیای بدون دزد" به کارگردانی فنگ زیائوگنگ نیز نوروز 88 از شبکه دو پخش می‌شود. این فیلم با بازی اندی لو، رنه لیو، گی یو و لی بینگ‌بینگ  تولید سال 2004 چین و هنگ کنگ است. "دنیای بدون دزد" با اقتباس از رمانی به همین نام از ژائو بنفو ساخته شده که سال 1999 منتشر شد.

داستان درباره یک پسر دهاتی ساده‌لوح است که وجود دزدان را باور ندارد. وقتی او با تمام پس‌انداز خود با قطار به خانه بازمی‌گردد هدف چند دزد قرار می‌گیرد و ...

"دنیای بدون دزد" سال 2005 در جوایز فیلم اسب طلایی برنده جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی شد و در جوایز فیلم هنگ کنگ نیز نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم آسیایی بود. فنگ زیائوگنگ کارگردان این فیلم یکی از فیلمسازان سرشناس چین است. او سال 2007 فیلم تحسین‌شده "اجتماع" را ساخت که برنده جوایز مختلف شد.

تنظیم برای تبیان : مسعود رضا عجمی