تبیان، دستیار زندگی
اول از همه، عینک‌های شنا را در نظر بگیرید. خیلی از قسمت‌های این عینک از جنس لاستیک می‌باشد ، موادی نظیر پلی ایزوپرن، نئوپرن، و پلی بوتادی اِن. گاهی حتی لنزها نیز از پلیمرهایی مثل پلی کربنات ساخته می‌شوند....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استخر و پلیمرها

استخرها و پلیمرها

اول از همه، عینک‌های شنا را در نظر بگیرید. خیلی از قسمت‌های این عینک از جنس لاستیک می‌باشد ، موادی نظیر پلی ایزوپرن، نئوپرن، و پلی بوتادی اِن. گاهی حتی لنزها نیز از پلیمرهایی مثل پلی کربنات ساخته می‌شوند.

استخرها و پلیمرها

در گذشته، یک استخر شنا گودالی بزرگ در زمین بود که با بتن پوشانده شده بود. ولی امروزه‌این طور نیست. استخرهای امروزی فقط با انداختن آستری انعطاف پذیر در گودال ساخته می شوند، و این آستر از PVC تهیه شده است. البته، در استخرهایی كه بالاتر از سطح زمین می باشند، مثل این یکی که در بالا می بینید، سال هاست که‌ از آسترهای PVC استفاده می شود.

استخرها و پلیمرها

این وان آب گرم نیز که برای تمدد اعصاب مناسب است، از برخی پلیمرها ساخته شده‌است. سطح آن از پلی متیل متاکریلات تهیه شده‌است. این، همان ماده‌ی پلکسی گلس است.

استخرها و پلیمرها

این وسیله نجات غریق می‌تواند از غرق شدن جلوگیری کند. جنس آن استایروفوم می‌باشد که نوعی پلی استایرن است.

طناب دور آن هم از پلیمرها ساخته شده‌است، از نایلون. این پلیمر بهتر از طناب کتانی یا کنفی روی آب می‌ماند.(کتان و کنف نیز از پلیمرها ساخته شده‌اند، پلیمری که سلولز نامیده می‌شود.)

استخرها و پلیمرها

بازی در استخر با اسباب بازی های بادی همیشه مفرح است. این وسایل از پلی اتیلن و گاهی PVC ساخته می شوند.

استخرها و پلیمرها

شنا کردن یکی از مؤثرترین تمرینات برای سوزاندن کالری‌هاست، اما با این صندلی استخری شناور، زمانی را كه شما در آب هستید، به همان سستی و بی حالی سپری می‌كنید كه در حال تماشای تلویزیون می‌باشید! نوارهای محكم روی صندلی هایی مثل این، از پلی پروپیلن ساخته شده‌اند. تکیه گاه دست‌ها، که‌انها نیز قطعات شناوری هستد و صندلی را شناور می‌کنند، محفظه‌هایی توخالی هستند که‌از پلی اتیلن ساخته شده اند.

استخرها و پلیمرها

سطح خارجی این تشک شناور  از PVC و داخل آن از استایروفوم (همان پلی استایرن) ساخته شده تا آن را شناور سازد.

برای تمیز کردن استخرها هم پلیمرها بکار می‌آیند. با این تورهای نایلونی، می‌توانیم برگ‌ها و حشرات را از استخردور نگه داریم.

استخرها و پلیمرها

استخرها و پلیمرها