تبیان، دستیار زندگی
انتشارات «فیبر» در اقدامی خلاقانه برای ترویج کتاب‌های الکترونیکی، سرویس جدیدی راه اندازی خواهد کرد که خوانندگان را قادر می سازد تا کتاب ها را شش هفته قبل از انتشار ، به صورت الکترونیک دریافت کنند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عرضه کتاب‌های الکترونیک مجانی توسط انتشارات فیبر

عرضه کتاب‌های الکترونیک مجانی توسط انتشارات فیبر

انتشارات «فیبر» در اقدامی خلاقانه برای ترویج کتاب‌های الکترونیکی، سرویس جدیدی راه اندازی خواهد کرد که خوانندگان را قادر می سازد تا کتاب ها را شش هفته قبل از انتشار ، به صورت الکترونیک دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از بوک سلر، نکته جالب توجه در این اقدام که برای نخستین بار  توسط یک موسسه انتشاراتی انجام می شود این است که انتشارت «فیبر» قصد دارد، مبلغ پرداختی برای دسترسی به کتاب ها را به عهده مشتری بگذارد و به اصطلاح سیستم «هر چقدر می‌خواهید بپردازید» را راه‌اندازی کند.

در همین زمینه انتشارات «فیبر» اعلام کرده که قصد دارد روز بیست و هفتم ماه آوریل(8 ارديبهشت سال آينده) کتاب «آزادی به چه قیمتی؟» نوشته «بن ویلسون» را در قالب کتاب الکترونیکی یا با فرمت «پی.دی.اف» به خوانندگان کتاب عرضه کند و آنها نیز می توانند هر مبلغی که خواستند برای دانلود این کتاب بپردازند یا حتی بدون پرداختن مبلغی آن را دریافت کنند.

موفقیت یا عدم توفیق این روش باعث خواهد شد که انتشارات «فیبر» درباره چگونگی تداوم این طرح تصمیم گیری کند.

«سیلوا نواک» مدیر بازاریابی «فیبر» در این باره گفت:در حقیقت به بهانه فروش کتاب «آزادی به چه قیمتی؟» موثر بودن این طرح به بوته آزمایش گذاشته می شود و در کنار آن این کتاب نیز از امکانات احتمالی آن بهره می گیرد.

وی این کار را تجربه ای نامید که به کمک آن می توان قیمت کتاب را نیز تعیین کرد.

نواک گفت:برای ما جالب است که ببینیم اشتیاق خوانندگان برای دریافت چیزی رایگان، چگونه می تواند آنها را به برخورداری واقعی از آن چیز، حتی با پرداخت بهای اضافه تر، ترغیب کند.