تبیان، دستیار زندگی
اگر تازه ازدواج كرده‌اید و هنوز هم حتی درست نمی‌دانید كدام قابلمه در كدام كابینت است و هنوز موقع غذا درست‌كردن نمی‌دانید باید اول نمك را بریزید یا فلفل اما امشب كلی مهمان دعوت كرده‌اید، غصه نخورید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اگر تازه ازدواج كرده‌اید

توت فرنگی

اگر تازه ازدواج كرده‌اید و هنوز هم حتی درست نمی‌دانید كدام قابلمه در كدام كابینت است و هنوز موقع غذا درست‌كردن نمی‌دانید باید اول نمك را بریزید یا فلفل اما امشب كلی مهمان دعوت كرده‌اید، غصه نخورید.

فقط چند فن كوچك لازم است.

چه‌ وقت‌ باید به‌ غذا نمك‌ زد؟

به‌ سوپ‌ و آبگوشت‌ از ابتدای پخت‌ نمك‌ بزنید.

به‌ گوشت‌ها درست‌ اندكی‌ قبل‌ از برداشتن‌ از روی‌ آتش‌ نمك‌ بزنید.

سبزیجات‌ را در آب‌ نمك‌داربپزید.

چه‌ كنیم‌ كه‌ تخم‌مرغ‌ ترك نخورد

برای‌ آنكه‌ هنگام‌ پختن‌تخم‌مرغ‌، آنها در آب‌ ترك‌ نخورند چند راه‌ وجود دارد:

در آبی‌ كه‌ تخم‌مرغ‌ها در آن ‌می‌جوشد مقدار زیادی‌ نمك‌ بریزید.

قبلا به‌ وسیله‌ یك‌ سوزن‌ ته‌تخم‌مرغ‌ را سوراخ‌ كنید و آن‌ را داخل‌آب‌ سرد بیندازید.

وقتی‌ می‌خواهید تخم‌مرغ‌ بپزد تا سفت‌ شود مقداری‌ سركه‌ به‌ آب‌اضافه‌ كنید.

نكته‌ای در مورد روش شكستن نارگیل:

برای شكستن نارگیل به این صورت عمل كنید: ابتدا الیاف آن را كاملاً از نارگیل جدا كنید، روی نارگیل لكه‌هایی مانند چشم وجود دارد آن قسمت را سوراخ كنید و شیره داخل نارگیل را كاملاً از آن خارج كنید. سپس نارگیل را داخل تاوه قرار داده به مدت 30 الی 60 دقیقه بگذارید تا با حرارت بالا بپزد بعد از این زمان صبر كنید تا پوست آن سرد شود. سپس با یك ضربه چكش پوست نارگیل را از آن جدا كنید.

چند نكته در مورد گرفتن آب میوه:

در نظر داشته باشید كه وقتی می‌خواهید آب میوه بگیرید به مقدار مصرف تهیه كنید. زیرا مثلا اگر آب هویج بماند، تلخ و اگر آب سیب مدتی بماند سیاه می‌شود.

اگر می‌خواهید از آب میوه‌ای استفاده كنید كه در آن فصل وجود ندارد، می‌توانید در فصلی كه آن میوه وجود دارد، آن را ذخیره كنید. به این صورت كه آب میوه مورد نظر مانند لیموترش یا شربت نعناع و یا آب نارنج را درون قالب یخ ریخته تا ببندد. سپس آن را از قالب جدا كرده و درون كیسه پلاستیكی قرار دهید و داخل فریزر نگهدارید تا در زمان مورد نظر یكی از این قالب‌ها را درون لیوان شربت بیندازید و از آن استفاده كنید.

چند نكته در مورد گردو:

اگر می‌خواهید پوست گردوی سبز را از آن جدا كنید و دستتان سیاه نشود، داخل ظرف پر از آب، پوست گردو را بكنید.

اگر می‌خواهید مغز گردو را سالم از پوست آن جدا كنید، گردوها را یك شب تمام، داخل آب نمك خیس كنید، سپس به آرامی پوست آن را شكسته و مغزگردو را بیرون بیاورید.

تشخیص گریپ‌فروت خوب:

از ضخامت و كلفتی پوست گریپ‌فروت به آبدار بودن یا نبودن آن می‌توانید پی ببرید. برای تشخیص اینكه گریپ‌فروت ضخیم است یا نازك به انتهای آن یعنی قسمتی كه به ساقه مربوط می‌شود توجه كنید. در این قسمت از گریپ‌فروت برآمدگی ایجاد شده است و اصولاً ناصاف و پر چین به نظر می‌رسد كه پوست آن ضخیم است و هر چه پوست گریپ‌فروت ضخیم‌تر باشد پر آب‌تر است.

رسیده شدن خرمالوی نارس:

اگر خرمالوی شما نارس است، آنها را در كنار هم بچینید و در گوشه‌ای بگذارید. مدتی كه در همین حال بمانند خرمالوها رسیده و شیرین می‌شوند.

خانواده

تنظیم برای تبیان: کهتری

مقالات مرتبط

کدبانوی دیجیتالی

بخوانند، بانوان محترمه

نکرده به کار و نذارین به کار

فنونی برای آشپزی آسان

با ظرافت عمل کنید

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.