تبیان، دستیار زندگی
هفتمین دوره مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در حالی از امروز بصورت رسمی آغاز می شود .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمله چهار جانبه به جام

آرم لیگ قهرمانان آسیا

هفتمین دوره مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در حالی از امروز (سه شنبه) بصورت رسمی آغاز می شود که قاره کهن پس از 6 سال شاهد بازگشت دوباره تیمهای پرطرفدار استقلال و پرسپولیس به صحنه این کارزار است و تیم های ایرانی هنوز در حسرت قهرمانی هستند.

به گزارش گروه ورزشی تبیان؛ لیگ قهرمانان آسیا امسال با شکل و شمایل حرفه ای تری آغاز خواهد شد و فوتبال ایران برای نخستین بار با حضور 4 نماینده در یک تورنمنت بین المللی رسمی حضور پیدا می کند. لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا که با الگو برداری از رقابتهای اروپایی برگزار می شود از امروز استارت خواهد خورد و در روز نخست 2 تیم پرسپولیس و صبای قم به میدان خواهند رفت و 2  نماینده دیگر فوتبال ایران فردا (چهارشنبه) به میدان خواهند رفت.

پرسپولیس و سپاهان در آغاز رقابت های این مرحله بازی های آسان تری را نسبت به استقلال و صبا در پیش رو دارند و سرخ پوشان پایتخت و زرد پوشان دیار زاینده رود در بازی نخست از امتیاز میزبانی سود می برند و مقابل 2 تیم اماراتی قرار می گیرند که از روز های اوج خود فاصله دارند.

تیم فوتبال پرسپولیس

پرسپولیس نماینده نخست ایران در لیگ قهرمانان آسیا در حالی امروز به مصاف الشارجه امارات می رود که تمامی ستارگان خود از جمله علی کریمی و ایوان پترووچ را که به تازگی از بند مصدومیت رها شده اند را در اختیار دارد و امیدوار است تا با حضور هواداران پر شور خود آغاز با شکوهی را در آسیا داشته باشد تا ناکامی در لیگ برتر را از ذهن طرفداران خود پاک کند.

محمد نوری، غلامرضا رضایی، صبای قم

صبای قم دومین نماینده ایران است که امشب مهمان الهلال عربستان خواهد بود و فیروز کریمی که قهرمانی در رقابتهای آسیایی را با پاس در کارنامه خود دارد در تلاش است تا با گرفتن امتیاز از الهلال با دست پر به قم برگردد.

فیروز کریمی با امیدواری از شکست الهلال می گوید و به استفاده از خط دفاعی این تیم امید دارد اما تردیدی وجود ندارد که شاگردان کریمی یکی از سخت ترین بازی های روز نخست را در ریاض برگزار می کنند.

سپاهان اصفهان

سپاهان دیگر نماینده ایران است که فردا میزبان یکی از تیم های بحران زده فوتبال امارات خواهد بود. در این میان الشباب که به عنوان قهرمان امارات سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را بدست آورده است امسال در میان تیم های فانوس بدست قرار دارد و برای سقوط نکردن می جنگند.

مهرداد اولادی ستاره ایرانی تیم فوتبال الشباب با درخشش در چند بازی اخیر توانسته است گل های حساسی را برای این تیم اماراتی به ثمر برساند و اماراتی به درخشش این بازیکن ایرانی خوشبین هستند.

استقلال

اما مهمترین و حساس ترین دیدار هفته اول لیگ قهرمانان را 2  تیم استقلال تهران و الاتحاد عربستان در جده برگزار خواهند کرد. هر 2 تیم در لیگ های معتبر فوتبال غرب آسیا صدر نشین هستند و سابقه قهرمانی در آسیا را در کارنامه خود دارند. تیم الاتحاد عربستان در طول 19 دیدار خود تنها متحمل یک شکست شده است و 48 گل به ثمر رسانده است.استقلال هم در لیگ ایران دارای بهترین خط حمله با 65 گل زده می باشد.

تقابل این 2 تیم که تهاجمی ترین تیم های فعلی فوتبال ایران و عربستان به شمار می روند جذاب و تماشایی خواهد بود که امیدواریم تمامی نمایندگان ایران بتوانند با موفقیت دیدار های خود را پشت سر بگذارند و آغاز شکوهمندی را در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشند.

برنامه کامل مرحله نخست این رقابت ها به شرح زیر است:

سه شنبه - 19/12/87

گروه A

* الاهلی امارات - پاختاکور ازبکستان، ساعت 18:45، ورزشگاه الرشید دبی

* الهلال عربستان - صبای ایران، ساعت 21، ورزشگاه سلطان فهد شهر ریاض

گروه B

* پرسپولیس ایران - الشارجه امارات، ساعت 15، ورزشگاه آزادی تهران

* الغرافه قطر - الشباب عربستان، ساعت 18:45، ورزشگاه الغرافه دوحه

گروه E

* اولسان هیوندای کره جنوبی - ناگویا گرامپوس ایت ژاپن، ساعت 14، ورزشگاه اولسان مانسو

* بیجینگ گوان چین - نیوکاسل جتز استرالیا، ساعت 15:30، ورزشگاه بیجینگ ورکرز

گروه F

* گامبااوزاکا ژاپن - شاندونگ لیوننگ چین، ساعت 13:30، ورزشگاه اکسپو

* سری وی جایا اندونزی - سئول کره جنوبی، ساعت 14:30، ورزشگاه جاکا بارینگ

لیگ قهرمانان آسیا

چهارشنبه - 21/12/87

گروه C

* الجزیره امارات - ام صلال قطر، ساعت 17، ورزشگاه محمد بن زاید

* الاتحاد عربستان - استقلال ایران، ساعت 21، ورزشگاه ملک عبدالله جده

گروه D

* سپاهان ایران - الشباب امارات، ساعت 15:30، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

* کوروچی (بنیادکار) ازبکستان - الاتفاق عربستان، 15:30، ورزشگاه جار تاشکند

گروه G

* سوون سامسونگ بلووینگز کره جنوبی - کاشمیا آنتلرز ژاپن، ساعت 14:30، ورزشگاه جام جهانی سوون

* شانگهای شن هوا چین - آرمد فورس سنگاپور، ساعت 15:30، ورزشگاه شانگهای هنگ کنگ

گروه H

* کاوازاکی فرونتال ژاپن - تیانجین تدا  چین، ساعت 13:30، ورزشگاه کاوزاکی تودوروکی

* اف سی مارینوس استرالیا - پهانگ استیلرز، ساعت 13:30، ورزشگاه سنترال مارینوس

                                                                                                                                       تهیه و تنظیم: رضا سیگاری