تبیان، دستیار زندگی
ه را افشا كنم این آقا باید از ایران فرار كند! یادم می آید اولین قانون فیزیكی كه در دبستان یاد گرفتم این بود كه قطب های همنام دو آهن ربا یكدیگر را دفع می كنند. حالا انگار قانون این قطب های همنام در مورد پروین و مربیان خارجی هم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پروین: اوضاع پرسپولیس بهتر شده

اگر پشت پرده را افشا كنم این آقا باید از ایران فرار كند!


یادم می آید اولین قانون فیزیكی كه در دبستان یاد گرفتم این بود كه قطب های همنام دو آهن ربا یكدیگر را دفع می كنند. حالا انگار قانون این قطب های همنام در مورد پروین و مربیان خارجی هم صدق می كند. مرد" چشم آبی" فوتبال ایران هر زمان كه در كنار یك مرد" چشم آبی" فرنگی قرار گرفته به هزار و یك دلیل حرف و حدیث های فراوانی شكل گرفته است. آخرین نمونه آن همین زوبل آلمانی است. مردی كه با هزار سلام و صلوات آمد و حكم سرمربیگری پرسپولیس را به نام خودش زد در نقطه ای قرار گرفت كه پروین او را تهدید به اخراج كرد . اما باز هم به هزار و یك دلیل همه آن تنش ها و جنجال ها به پایان رسید و تزریق یك بدنساز به نام كماسی نقطه جوش پروین را هم پایین آورد تا همه در انتظار دستپخت جدید پرسپولیس باشند.

چرا این روزها پروین كمتر از گذشته حرف می زند؟

این را باید از مطبوعات بپرسید نه من!

چرا مطبوعات؟ شما هم دیواری كوتاه تر از مطبوعات پیدا نكردید؟

نه. منظور من همه روزنامه ها نیست. همین صدا و سیما هم به جای آنكه به ما كمك كند وسط این جنجال ها آب به آسیاب ما می ریزد!

چطور؟

ببینید چرا باید یك نفر مثل عادل فردوسی پور تیمی مثل پرسپولیس را به هم بریزد؟!

یعنی شما اعتقاد دارید فردوسی پور نباید آن حرف ها را می زد؟

نه! آقای فردوسی پور باید روی خیلی از اشتباهات ما سرپوش بگذارد نه اینكه بدتر شلوغ كند.

به نظر شما كار آرش فرزین درباره عوض كردن حرفهای خبرنگاران و زوبل درست بود؟

آرش هم می خواست فضا را آرام كند و در آن شلم شوربا جنجال بیشتر نشود. من حتی مخالف بودم آن شب آرش با برنامه نود صحبت كند اما من خودم نبودم او هم حرف زد!

خودتان با فردوسی پور صحبت كردید؟

من با این آقا حرفی ندارم كه بزنم! چند روز پیش هم با بچه های تیم جلسه داشتیم و تصمیم گرفتیم اگر عادل خان بخواهد به این كارهایش ادامه دهد ما هم هر روز علیه او صحبت كنیم. اگر این آقا هفته ای یك بار برنامه دارد ما هر روز صبح توی روزنامه ها علیه این آقا حرف می زنیم و خیلی چیزها را روشن می كنیم!

مثلاً چه حرفهایی؟

حرف زیاد است ما هم بلد هستیم چه چیزهایی را بگوییم كه خیلی ها نمی دانند. این آقا جلوی 60 میلیون ایرانی پرسپولیس را به حاشیه می برد و حالا می خواهد كار خودش را بكند. این را از طرف من بنویسید كه اگر آقای فردوسی پور بخواهد به كارهایش ادامه دهد ما هم بلد هستیم كه چه كار كنیم. هر روز دو نفر از بچه ها در روزنامه ها حرف می زنند و چیزهایی را كه نباید می گویند! ما هم از این آقا چیزهایی می دانیم كه اگر بگوییم باید از ایران فرار كند!

پس داستان آن مصاحبه جنجالی شما علیه زوبل بعد از بازی با ملوان چه بود؟

این هم دسته گل صدا و سیماست. در آن شرایط بد می آیند و با ما صحبت می كنند. من هم با بقیه مربیان ایران فرق دارم. یك مربی یك سال می رود توی یك تیم مربیگری می كند اما من 40 سال است كه توی این تیم هستم و یك جور دیگری به این تیم تعصب دارم. خب معلوم است كه عصبی شوم و از كوره در بروم!

چطور شد نظرتان را درباره زوبل عوض كردید؟

گفتم كه من عصبانی بودم منظور اصلی من این بود كه این آقا باید با من مشورت كند وگرنه من خودم خوب می دانم اگر نخواهم زوبل را كنار بگذارم باید با مدیرعامل،هیأت مدیره و آقای كاشانی كه رئیس سازمان فوتبال باشگاه هستند صحبت كنم و این موضوع را با آنها در میان بگذارم. اینطور نیست كه خودم بخواهم تصمیم بگیرم.

جریان اختلافات كماسی و زوبل چیست؟

نه آقا این حرفها نیست! این دو تا كنار هم خوب تمرین را اداره می كنند.

الان 4،5 روزی است كه آرامش به تیم برگشته و همه با تمام توان در حال تمرین هستند. الان كه من با  شما صحبت می كنم تازه از تمرین برگشتم. دو ساعت تمرین كردیم. 50 دقیقه كماسی تمرین داد و یك ساعت و ده دقیقه هم زوبل. واقعاً كیف كردم از تمرین بچه ها!

پس باید منتظر روزهای خوب پرسپولیس باشیم!

خد را شكر اوضاع خیلی خوب شده. زوبل تازه با شرایط تیم آشنا شده! اول این مربی مثل آلمانی ها فكر می كرد و تمرینات تیم را از یك ماه قبل از مسابقات شروع كرد ولی بازیكنان ما عادت دارند حداقل دو ماه تمرین كنند تا به شرایط مسابقه برسند. حالا خدا را شكر همه در كنار هم در حال آماده كردن تیم هستند.

اما به نظر می آید بازیكنان زیاد با زوبل موافق نیستند؟

ببینید یك چیزهایی هست كه به بازیكن ارتباطی ندارد. ما تصمیم گرفتیم این مربی در تیم بماند و كارش را بكند. با بچه ها هم حرف زدیم و اتمام حجت كردیم كه دیگر حق ندارند علیه زوبل و كماسی حرف بزنند و فقط باید كار خودشان را بكنند.

پرسپولیس بازیكن جدیدی جذب نمی كند؟

آقای خطیب چند بازیكن خارجی برای ما فرستادند كه مدنظر ما نبودند. حالا قرار است دو تا بازیكن دیگر هم برای ما بفرستند!

پس شما این قول را می دهید كه زوبل تا پایان فصل در پرسپولیس بماند؟

قطعاً اینطور خواهد بود. من با همه وجود از این مربی حمایت می كنم. خوردبین، كماسی، استیلی و بقیه همه با هم هماهنگ هستند تا این تیم دوباره جان بگیرد. مطمئن باشید اگر حتی بخواهم خودم را كنار بگذارم قبلاً با هیات مدیره هماهنگ خواهم كرد!

عده ای از پرسپولیسی های قدیمی هستند كه این روزها خیلی علیه این تیم وشخص شما صحبت می كنند. افرادی نظیر مایلی كهن و عابدزاده، نظرتان در این مورد چیست؟

هر كس آزاد است نظرش را بگوید. ماشاالله مردم ما همه عاقل هستند و خودشان می فهمند چه حرفی را باید باور كنند و چه حرفی را نباید! اگر حرفشان به درد بخورد ما گوش می كنیم اما اگر به درد نخورد حالا هزار بار هم بگویند حرفی نیست!

از بازی با آلمان بگویید ایران چطور بازی كرد؟

به نظر من یكی از بازی های بد بود. نه اینكه ایران بد بازی كرد، نه، كل بازی بد بود. ایران فقط 25،30دقیقه خوب بود و فكر می كنم بعد از آن هم از ترس بازی قطر باعث شد بازیكنان ایران در حد خودشان ظاهر نشوند.

یعنی آلمان هم بد بازی كرد؟

اصلاً این آلمان هیچی نبود! خیلی این تیم بد بازی كرد. بالاك اندازه یك بازیكن محلات هم بازی نكرد. این تیم اگر در جام ملتها هم همینطوری بازی می كرد همان اول حذف می شد! من امیدوار بودم آلمانی ها یك بازی خوب از خودشان نشان دهند و چهار تا حركت خوب بكنند تا مردم لذت ببرند! مخصوصاً نیمه دوم كه خیلی دو تیم بد بودند و بیشتر نیمه دوم این بازی شبیه قرص خواب آور بود!

اما آلمان با تیم اصلی اش آمده بود؟

دست آلمانی ها درد نكند. چه آن زمان كه زلزله شد و چه الان خیلی به ما كمك كرند اما ای كاش بعد از این بازی با قطر بازی نداشتیم چون فكر كنم بازی خیلی قشنگ تر می شد.

خداداد اصلاً خوب بازی نكرد. خیلی اعتقاد دارند او كنار كریمی نمی تواند خودش باشد.

به اعتقاد من كریمی یك مقدار زیاد دریبل می زند و نباید بعضی وقت ها اینقدر زیاد دریبل بزند. كریمی به درد همان محوطه جریمه می خورد. باید همانجا دریبل بزند چون به طور حتم تاثیرگذار است. یا پاس گل می دهد یا پنالتی می گیرد و یا گل می زند.

و خداداد؟

خداداد بازیكن فیكس تیم ملی بوده و حالا كه روی نیمكت می نشیند تا بیاید توی زمین گرم شود بازی تمام می شد!

به عقیده شما غیبت دایی مشخص بود؟

بله. اگر دایی بود خیلی بهتر می شد و شاید حداقل می توانستیم یك گل به این تیم ضعیف بزنیم!

و سؤال آخر اینكه فكر می كنید باید در بازی با قطر چه كنیم؟

همان حرفهایی كه درباره بازی با اردن زدم را باید بچه ها در این بازی هم پیاده كنند. اول اینكه تیم قطر را دست كم نگیرند و دوم اینكه 20، 25 دقیقه با احتیاط بازی كنند و یواش یواش بر بازی مسلط شوند و فشار را زیاد كنند. شاید با پیروزی برقطر بتوانیم یك قدم به جام جهانی نزدیك شویم و دلمان خوش شود!