تبیان، دستیار زندگی
شرایط وضوابط، تاریخ و نحوه ثبت‌نام از داوطلبان پذیرش دوره‌های كاردانی علمی - كاربردی پودمانی دانشگاه جامع علمی ـ كاربردی اسفندماه سال 1387 اعلام شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آرشیو شد

ثبت نام دوره‌های کاردانی علمی - کاربردی پودمانی

آغاز ثبت نام کنکور سراسری

شرایط وضوابط، تاریخ و نحوه ثبت‌نام از داوطلبان پذیرش دوره‌های كاردانی علمی -  كاربردی پودمانی دانشگاه جامع علمی ـ كاربردی اسفندماه سال 1387 اعلام شد

سازمان سنجش آموزش كشور اعلام کرد، ثبت‌نام داوطلبان متقاضی ثبت‌نام در پذیرش دوره‌های كاردانی علمی ـ كاربردی پودمانی دانشگاه جامع علمی ـ كاربردی اسفندماه 1387 از روز چهارشنبه 21/12/87 به صورت اینترنتی آغاز و در روز دوشنبه 26/12/87 پایان می‌پذیرد.

1- شرایط پذیرش داوطلبان

1-1)  شرایط عمومی:

• نداشتن عناد با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.

توضیح: مصـادیق عنـاد عبارتند از: (1)‌ مبـارزه مسلحانه با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران (2)‌ داشتن وابـستگی تشـكیلاتی به گروهك­های محارب (3) ‌پرداخت كمك مالی به گروهك­های محارب یا هواداری تشكیلاتی از آن­ها و یا عضویت در آن گروهك­ها (4) تبلیغ ماتریالیسم و ادیان ساختگی.

• نداشتن فساد اخلاقی.

توضیح: مصادیق فساد اخلاقی شامل اعتیاد به مواد مخدر و اشتهار به فحشا می‌باشد.

• برخورداری از توانایی جسمی لازم متناسب با رشته­های انتخابی.

• دارا بودن شرایط مربوط به نظام وظیفه عمومی برای داوطلبان ذکور مطابق بند 3-2 مندرج در دفترچه راهنما.

• براساس بخشنامه شماره 66863/12/41 مورخ 15/8/87 اداره كل امور دانشجویان داخل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شیوه­نامه پذیرش و ثبت­نام دانشجویان تبعه افغانستان و عراق به شماره 10881/14 مورخ 8/7/87 اداره كل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت كشور، پذیرش در این دوره­ها برای این دسته از اتباع خارجی ممنوع می­باشد.

2-1) شرایط اختصاصی:

• داشتن دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه (چهارساله، شش ساله نظری و هنرستان) یا دیپلم سه ساله نظام جدید، دیپلم نظام جدید فنی و حرفه­ای و یا کاردانش.

• داشتن سایر شرایط اختصاصی اعلام شده توسط هر یک از مراکز آموزش علمی-کاربردی تحت نظارت دانشگاه جامع علمی-كاربردی براساس جدول شماره4 مندرج در دفترچه راهنما

تذكرات مهم:

• كلیه پذیرفته­شدگان در مراكز آموزش علمی-كاربردی تابع قوانین، مقررات و ضوابط دانشگاه جامع علمی-كاربردی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌باشند.

• كارمندان دولت در صورتی می‌توانند به تحصیل بپردازند كه موافقت­نامه رسمی وزارتخانه یا سازمان متبوع خود، مبنی ‌بر شركت در كلاس­ها، آزمایشگاه­ها و فعالیت­های دیگر دوران تحصیل را به همراه سایر مدارك ثبت­نام به مركز آموزش علمی-كاربردی محل قبولی، ارایه نمایند.

• دانشجو هم­زمان حق ثبت­نام و ادامه تحصیل در بیش از یک رشته و در هر رشته بیش از یک گرایش در یک یا چند دانشگاه یا موسسه آموزش عالی را نخواهد داشت و در صورت تخلف طبق آیین نامه انضباطی دانشجویان با وی رفتار خواهد شد.

3-1)  مقررات وظیفه عمومی

براساس اعلام رسمی سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی، داوطلبان مرد لازم است جهت پذیرش در این دوره­ها یکی از مدارک زیر را دارا باشند:

1- کارت پایان خدمت.

2- کارت معافیت دایم کفالت یا پزشکی دایم و یا فرم کامپیوتری زمان صلح.

3- حکم کارگزینی و گواهی اشتغال به کار برای شاغلین نیروهای مسلح که گذراندن دوره نظام وظیفه برای آنان ضرورت ندارد.

* داوطلبان مرد باید وضعیت نظام وظیفه خود را صرفاً با یکی از اعداد 1 تا 3 مشخص نموده و آن را در تقاضانامه ثبت­نام درج نمایند.

2- سهمیه ایثارگران

هریك‌ از داوطلبان‌ متقاضی‌ سهمیه‌ ایثارگران می‌توانند درصورت تطبیق شرایط براساس بندهای الف و ب از این سهمیه استفاده نمایند.

الف‌) رزمندگانی كه براساس ماده1 و تبصره‌های چهارگانه ماده مذكور درآیین‌نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای‌ ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب‌ بسیجی ‌به دانشگاه­ها و موسسه­های آموزش‌ عالی‌ از تاریخ ‌31/6/1359 لغایت‌31/6/1367 حداقل‌ شش‌ (6) ماه‌ متوالی‌ یا متناوب‌ داوطلبانه‌ در مناطق‌ عملیاتی ‌جبهه‌های‌ نبرد حق‌ علیه‌ باطل‌ حضور داشته‌اند، لازم‌ است‌ ضمن مراجعه به ارگان ذیربط (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا وزارت جهادکشاورزی) نسبت به دریافت و تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه ایثارگران اقدام نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت‎نام توسط ستاد مشترک سپاه پاسداران (نیروی مقاومت بسیج) و یا وزارت جهاد کشاورزی مورد تأیید نهایی قرار گیرد.

تذکر مهم: در صورت عدم مراجعه در موعد مقرر (از تاریخ 21/12/87 لغایت 26/12/87) امکان صدور فرم مخصوص استفاده از سهمیه ایثارگران از سوی رده­های سپاه و وزارت جهاد کشاورزی ذیربط میسر نمی­باشد.

تبصره 1: مناطق عملیاتی براساس مصوبات شورای عالی دفاع تعیین می­شود.

تبصره 2: مدت حضور یا خدمت در جبهه سربازان و پاسداران وظیفه و همچنین تعهدات و ماموریت­های خدمتی پرسنل وزارتخانه­ها، سازمان­ها و ارگان­های نظامی در جبهه و نیز طرح 6 ماهه دانشجویان دانشگاه­ها و موسسه­های آموزش عالی، حضور داوطلبانه تلقی نمی­شود.

ب ) جانبازان 25% و بالاتر، آزادگان و همسر و فرزندان آنان، همسر و فرزندان جانبازان 50% و بالاتر و همچنین همسر و فرزندان شهدا، مفقودین و اسرا و خانواده شهدا (خواهر و برادر شهید) برای استفاده از سهمیه مربوط باید براساس ضوابط مندرج در بند زیر اقدام کنند.

داوطلبان مشمول بند ب می­بایست ضمن مراجعه به سایت اینترنتی ایثار  با درج کد ملی و کد ایثارگری و اطلاعات لازم در لینک مربوط، کد 12 رقمی رهگیری دریافت نموده و آن را در تقاضانامه ثبت­نام درج نمایند.

3- روش گزینش دانشجو

گزینش دانشجو در هر یك از كدرشته­های تحصیلی براساس معدل كل مندرج در گواهینامه اصل یا موقت دیپلم و با توجه به صلاحیت­های عمومی داوطلبان در سهمیه­های آزاد، شاغل و ایثارگر، بومی بودن و پذیرش براساس نوع دیپلم براساس ضوابط دانشگاه جامع علمی-کاربردی صورت می‌گیرد. بدیهی است ارایه مستندات لازم برای هر یک از موارد فوق در زمان ثبت­نام به مرکز آموزشی ضروری است.

1-3) ارتباط نوع دیپلم با دوره­های کاردانی علمی-کاربردی پودمانی:

• هر چند هدف از اجرای آموزش­های علمی ـ كاربردی به روش پودمانی فراهم نمودن زمینه شركت داوطلبان با هر نوع دیپلم در این نظام آموزشی بوده و از این لحاظ محدودیت خاصی وجود ندارد، لیكن با توجه به ارتباط ساختاری كه فیمابین رشته­های تحصیلی و نوع دیپلم مندرج در جدول شماره2 دفترچه راهنما وجود دارد، در صورتی که داوطلب در نظام پودمانی در رشته غیر مرتبط با دیپلم خود قبول گردد، می­بایست پس از قبولی، طبق ضوابط آموزشی در پودمان پیش­نیاز شرکت کرده و آن را با موفقیت بگذراند. لذا تأكید می‌گردد داوطلبان در انتخاب رشته؛ علاقه، استعداد و همچنین توانایی­های علمی و عملی خود را مد نظر داشته باشند.

2-3) گزینش دانشجو به یكی از دو روش متمركز و نیمه ‌متمركز به شرح زیر انجام می‌گیرد:

الف ) روش متمركز:

در كلیه كـدرشته­ محل­هایی كه به روش متمركز برای آن­ها پذیرش صورت می‌گیرد، با توجه به اولویت­های انتخابی داوطلبان و ظرفیت­های اختصاص داده شده به هر سهمیه، فهرست پذیرفته‌شدگان نهایی استخراج و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌گردد.

ب ) روش نیمه متمرکز:

برای كدرشته‌ محل­هایی كه نیاز به اقداماتی نظیر مصاحبه، معاینات پزشكی و یا آزمون عملی دارند، گزینش نهایی داوطلبان به صورت نیمه متمركز از بین معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت و پس از انجام مصاحبه و یا آزمون عملی و با توجه به صلاحیت­های عمومی آنان انجام می‌گیرد. لذا معرفی شدگان کدرشته­های مذکور لازم است براساس برنامه زمانی که به همراه فهرست اسامی آنان از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‏شود. برای انجام مراحل فوق به نشانی­های اعلام شده در جدول شماره 30 مندرج در دفترچه راهنما مراجعه نمایند. بدیهی است گزینش نهایی براساس نتیجه مصاحبه و یا نمره آزمون عملی انجام خواهد شد.

تبصره : کدرشته­های نیمه متمرکز در جداول شماره 5 تا 29 مندرج در دفترچه راهنما با علامت • مشخص شده­ است.

4- اقدامات لازم برای ثبت­نام

داوطلب­ می­بایست:

با مراجعه به باجه­های پستی نسبت به خرید کارت اعتباری حاوی اطلاعات شماره پرونده، شماره كارت، شماره كاربری، و رمز عبور به منظور ورود به سیستـم نرم­افزاری ثبت­نام اینترنتی، بـه مبلـغ 000/48 ریـال و دریـافت یک جلد دفترچه راهنمای پذیرش که برای توزیع آن مبلغ 000/5 ریال توسط پست از داوطلب دریـافـت می­شود (جمعاً مبلغ 000/53 ریال) اقدام نماید.

پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما، مدارک لازم را به شرح بند 1-4 ذیل تهیه و نسبت به تکمیل پیش­نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه راهنما اقدام نماید.

ثبت­نام برای شرکت در پذیرش دوره­های کاردانی علمی-کاربردی پودمانی اسفند ماه سال 1387 تنها از طریق ثبت­نام الکترونیکی (اینترنتی) انجام می­گیرد. لذا داوطلب­ باید برای ثبت­نام به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و اقدام نماید.

1-4) مدارک لازم برای ثبت­نام و شرکت در پذیرش دوره­های کاردانی علمی-کاربردی پودمانی

• کارت اعتباری حاوی اطلاعات نام کاربر و رمز عبور (این کارت می­بایست از باجه­های پستی خریداری شود).

کلیه داوطلبان می­بایست اصل مدارک زیر را نزد خود نگاه داشته و پس از قبولی در زمان ثبت­نام به مراکز آموزشی ذیربط ارایه نمایند.

• فرم استفاده از سهمیه شاغل (فرم شماره 1 مندرج در دفترچه راهنما) از واحد مربوط برای داوطلبانی که شاغل بوده و از سهمیه شاغل در رشته متناسب استفاده می­نمایند.

• گواهی اشتغال به کار معتبر (برای متقاضیان استفاده از سهمیه شاغل).

• آخرین فیش حقوقی (برای متقاضیان استفاده از سهمیه شاغل).

• سابقه بیمه (برای متقاضیان استفاده از سهمیه شاغل).

• گواهینامه اصل یا موقت پایان تحصیلات متوسطه.

• فرم تأیید معدل (فرم شماره 2 مندرج در دفترچه راهنما ) جهت فارغ­التحصیلانی که تاکنون گواهینامه پایان تحصیلات برای آنان صادر نشده ­است.

• آن دسته از داوطلبانی که نابینا یا کم بینا، ناشنوا یا کم شنوا و یا معلول جسمی حرکتی می­باشند لازم است گواهی مربوط درخصوص وضعیت خود را از سرپرست مرکز پذیرش و هماهنگی برای داوطلبان ساکن تهران یا معاونت توانبخشی بهزیستی استان مربوط دریافت و نزد خود نگهدارند.

تذکرات مهم:

مندرجات فرم تقاضانامه باید دقیق و صادقانه تکمیل شود.

مسئولیت صحت کلیه مندرجات تکمیل شده فرم تقاضانامه به عهده داوطلب خواهد بود.

مندرجات فرم تقاضانامه قابل تغییر نمی­باشد، بنابراین داوطلب باید در زمان تکمیل اطلاعات تقاضانامه نهایت دقت را به کار گیرد.

هر زمان مشخص شود که داوطلب حقایق را کتمان نموده یا واجد یکی از شرایط و ضوابط مندرج در این دفترچه نمی­باشد، در هر مرحله­ای از پذیرش (ثبت­نام، پذیرفته شدن، حین تحصیل در دانشگاه و ...)، قبولی نامبرده «کان لم یکن» تلقی خواهد شد.

داوطلب­ می­بایست پس از پایان ثبت­نام الکترونیکی (اینترنتی) از کلیه صفحات، پرینت تهیه نموده و نزد خود نگهدارد.

تذكرات بسیار مهم :

• مسئولیت هرگونه مغایرت در معدل کل دیپلم اعلام شده از سوی داوطلب به هر دلیل از جمله: ورود اشتباه معدل کل یا عدم آگاهی داوطلب از معدل کل صحیح دیپلم سه ساله برای داوطلبان نظام جدید متوسطه (فنی و حرفه­ای، کاردانش و نظری) یا معدل کل مندرج در گواهینامه اصل یا موقت پایان تحصیلات متوسطه، متوجه خود وی بوده و در صورت پذیرفته شدن، قبولی فرد «کان لم یکن» تلقی می­گردد.

• داوطلب می­بایست در زمان ثبت­نام گواهینامه اصل یا موقت پایان تحصیلات متوسطه خود را به مرکز آمـوزش ذیربـط ارایـه نمایـد. در غیر این صورت قبولی وی «کان لم یکن» تلقی می­گردد.

• داوطلب­ شاغل صرفاً مجاز به انتخاب رشته­های مرتبط با زمینه شغلی از زیرگروه آموزشی مربوط به خود می­باشد. در غیراین صورت قبولی ایشان «کان لم یکن» تلقی می­گردد.

• متقاضیان استفاده از سهمیه ایثارگران می­بایست نوع سهمیه خود را دقیقاً مشخص نمایند. در صورت مغایرت سهمیه انتخابی، قبولی آنان «کان لم یکن» تلقی می­گردد.

هرگونه ‌تغییری‌ ازطریق‌ نشریه‌ پیك‌ سنجش ‌(هفته‌نامه خبری‌ و اطلاع‌رسانی‌ سازمان‌ سنجش‌)، سایت سازمان سنجش  و در صورت‌ لزوم‌ از طریق رسانه‌های‌گروهی ‌اعلام ‌خواهد شد.

درصورت‌ لزوم‌ داوطلب­ می‌تواند‌ با شماره‌ تلفن­های 9- 8923595‌8 - 021 و یا صندوق‌ پستی ‌1365- 15875 با روابط عمومی ‌سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور تماس‌ حاصل‌ نماید.

اگر در این زمینه به اطلاعات بیشتر و یا راهنمایی مشاوران نیاز دارید، کارشناسان ما در بخش مشاوره پاسخگوی شما هستند.