تبیان، دستیار زندگی
ه های آسیا – تهران سپاهان به فینال راه یافت تیم هندبال فولاد مباركه سپاهان با پیروزی بر السد قطر به فینال این دوره از رقابت ها راه یافت. تیم هندبال فولاد مباركه سپاهان بانتیجه 25 بر 22 از سد تیم السد قطر گذشت و به فینال راه ی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هندبال جام باشگا ه های آسیا – تهران

سپاهان به فینال راه یافت

تیم هندبال فولاد مباركه سپاهان با پیروزی بر السد قطر به فینال این دوره از رقابت ها راه یافت.

تیم هندبال فولاد مباركه سپاهان بانتیجه 25 بر 22 از سد تیم السد قطر گذشت و به فینال راه یافت.

در بازی فینال كه روز سه شنبه 21 مهرماه برگزار می شود سپاهان باید به مصاف الفهیل بحرین برود.

طی مراسمی باحضوررئیس جمهور

علی دایی و یزدانی خرم مدال شجاعت دریافت خواهند كرد

علی دایی كاپیتان باسابقه تیم ملی فوتبال كشورمان ومحمد یزدانی خرم رئیس فدراسیون والیبال ازسوی رئیس جمهورمدال شجاعت دریافت خواهندكرد.

طی مراسمی كه روزسه شنبه با حضورسید محمد خاتمی رئیس جمهور، مهندس مهرعلیزاده رئیس سازمان تربیت بدنی، محمد دادكان رئیس فدراسیون فوتبال وجمعی ازمسوولان وروسای فدراسیونهای ورزشی برگزارخواهد شد، ازتلاشهای علی دایی ویزدانی خرم به جهت كسب موفقتیهای پی درپی واعتلای نام ایران دررشته های فوتبال ووالیبال درجهان تقدیرخواهد شد.

گفتنی است: علی دایی با 11سال حضورپیوسته درتیم ملی فوتبال كشورمان عنوان بهترین گلزن فوتبال جهان را دراختیاردارد. یزدانی خرم نیزدرطی سالهای اخیرسهم بسزایی درموفقیت تیمهای ملی والیبال ایران درسطح رقابتهای بین المللی داشته است.

دكتر حداد عادل در همایش ورزش‌های باستانی:

اولیـن درس زورخـانه تـواضع است

باید ورزش‌های زورخانه‌ای را در میان جوانان گسترش داد

ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای، منحصر به ایران نیستند و آن را می‌توان به عنوان ارمغانی جهانی ارائه كرد، همچنین باید در ترویج آن در میان جوانان كوشید.

دكتر غلامعلی حداد عادل رییس مجلس شورای اسلامی كه در همایش علمی بین‌المللی ورزش‌های باستانی زورخانه سخن می‌گفت با بیان اینكه ورزش‌های جدید فواید و جاذبه‌هایی دارد ولی انتقادهایی هم به آن وارد است افزود: اگر ورزش‌های غربی را در معرض قضاوت قرار دهیم، از نقد مصون نیست. از جمله این كه اخلاق، در ورزش‌های رایج غربی در حاشیه قرار دارد. درست است كه در غرب ورزشكاران را به اخلاق دعوت می‌كنند ولی این توصیه‌ها در حد شعار باقی می‌ماند.

وی افزود: این در حالی است كه در ورزش‌های زورخانه، روح و حقیقت متفاوتی از ورزش‌های رایج غربی وجود دارد. در ورزش‌های زورخانه‌ای، هدف تنها زورمندی تن نیست. بلكه ساخته شدن روح و جسم به صورت توامان مورد نظر است.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ در تاریخ كشور ما از گروه‌هایی به نام عیاران، شاطران، فتیان و جوانمردان زیاد سخن گفته‌ایم. این گروه‌ها، در زورخانه‌ها تربیت می‌شوند تا از حقوق محرومان دفاع كنند.

حداد عادل گفت: زورخانه فقط فضایی برای نیرومندی تن نبود بلكه یك مدرسه برای تربیت توام روح و جسم بود.

خانقاه‌هایی بود كه عرفا و صوفیان در آنجا مردم را با تربیت عرفانی و اخلاقی آشنا می‌كردند. اما زورخانه و مكتب فتوت و جوانمردی ادامه و بسط این تربیت انسانی بود. گویی نوع رقیق‌تری از آن ریاضت‌های اخلاقی و عرفانی را از طریق آیین جوانمردی، فتوت و ورزش زورخانه در میان توده مردم گسترش می‌دادند.

همه‌ی این‌ها حكایت از آن دارد كه ورزش زورخانه‌ای ابزاری برای دفاع از میهن و ایستادگی در برابر دشمنان صورت می‌گرفته است.

رییس مجلس افزود: جنبه‌ی بعدی ورزش زورخانه‌ای،‌ اخلاق است. زورخانه در كنار توانمندی تن، تواضع روح را ایجاد می‌كند. سردر زورخانه‌ها كوتاه است تا ورزشكاران در اولین گام، سرخم كردن را یاد بگیرند. اولین درس زورخانه تواضع است.

وی ادامه داد: دستگیری از ضعیفان و دفاع از محرومان و مبارزه با ظالمان از ارزش‌های ورزش‌های باستانی است كه پوریای ولی به عنوان سمبل این ورزش به حساب می‌آید. عشق به ائمه اطهار به ویژه امیرالمومنین نیز بخش دیگری از فرهنگ این ورزش باستانی و كهن است.

رییس مجلس گفت: بخش قابل ملاحظه‌ای از ارزش‌های زورخانه‌ای بر تسلط انسان بر نفس فردی استوار است.

مهرعلیزاده و امیرحسینی در جمع خبرنگاران:

افتتاح سالن زورخانه در تاجیكستان، قرقیزستان، آلمان و

...

اولین همایش علمی بین‌المللی ورزش باستانی با حضور مقامات بلند پایه‌ی كشور و مسوولان سازمان تربیت بدنی صبح یكشنبه در محل آكادمی ملی المپیك و پارالمپیك برگزار شد.

مهندس مهرعلیزاده معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی و امیر حسینی رییس كمیته‌ی فرا ملی كردن ورزش زورخانه در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ گفتند.

مهندس محسن مهرعلیزاده رییس سازمان تربیت بدنی در ابتدای این همایش بین‌المللی گفت:« ظرف یكی دو ماه آینده زورخانه‌هایی در كشور تاجیكستان و همچنین در قرقیزستان، لبنان،‌عراق و آلمان با هدف آشنایی هر چه بیشتر مردم این كشورها با ورزش‌های باستانی ایجاد خواهد شد.

وی افزود: با ارایه‌ی كمك‌های مهندسی و راهنمایی به منظور رعایت اصول معماری سنتی ایرانی در زورخانه‌ها، از ساختن زورخانه در كشورهایی دیگر حمایت می‌كنیم.

مهرعلیزاده افزود: یكی از رشته‌های تورسیم و ورزش، توریسم ورزشی است كه نقطه‌ی اتصال ورزش و تفریح به شمار می‌آید. پس از شكل‌گیری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، مشاور ورزشی در این سازمان انتخاب شد كه هم‌زمان مشاور توریسم سازمان تربیت بدنی نیز هست، تا از این طریق همكاری میان سازمان‌های توریسم و ورزش گسترش یابد.

رییس سازمان تربیت بدنی در خصوص برنامه‌های این سازمان برای گسترش و ترویج ورزش‌های باستانی در كشورهای دیگر گفت: تا كنون مراسم و جشنواره‌هایی برای معرفی ورزش‌های باستانی در كشورهای اروپایی به ویژه كشورهایی كه ایرانیان در آنها سكونت دارند، برپا شده است همچنین یكی از كمیته‌های فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های باستانی به توسعه و گسترش ورزش‌های باستانی اختصاص یافته تا در كنار برنامه‌های متنوع خود جشنواره‌ها و مراسم ورزش‌های باستانی را در كشورهای مختلف سازماندهی كند.

مهندس مهرعلیزاده گفت: در گسترش ورزش‌های همگانی نه تنها به ترغیب مردم برای پیاده روی، دوچرخه‌سواری با اسكیت نظر نداریم، بلكه توسعه ورزش‌های بومی یكی از مهم‌ترین برنامه‌های ماست. در این راستا فدراسیون‌های زیادی تشكیل شده و هر یك از آنها در راستای شناسایی ورزش‌های محلی استان‌های مختلف فعالیت خواهند كرد.

در ادامه سید امیر حسینی رییس كمیته‌ی فرا ملی كردن ورزش باستانی گفت: تاكنون با همكاری چند شبكه‌ی تلویزیونی اروپایی و آمریكایی گزارش‌های متعددی پخش شده است .نیز

وی در ادامه گفت: در ادامه میهمانان خارجی این همایش كه از زورخانه‌ی بانك مركزی بازدید داشتند، از وجود ورزش‌های باستانی به عنوان بخشی از جاذبه‌های توریستی ایران كه می‌تواند در برنامه‌ی تورها جایگاه ویژه‌ای داشته باشد، یاد كردند.