تبیان، دستیار زندگی
دن هر كاری می كند مقابل آلمان هم ستاره بود. با پیراهن شماره 8 همیشگی و تكنیك نابی كه آلمانی ها هم قبل از شروع بازی پیش بینی اش را می كردند. علی كریمی اما مثل همیشه است، خونسرد و با اعتماد به نفس. می گوید بازی با آلمان تمام شد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نیمه دوم خسته شده بودم

كریمی: قطر برای بردن هر كاری می كند


مقابل آلمان هم ستاره بود. با پیراهن شماره 8 همیشگی و تكنیك نابی كه آلمانی ها هم قبل از شروع بازی پیش بینی اش را می كردند. علی كریمی اما مثل همیشه است، خونسرد و با اعتماد به نفس. می گوید بازی با آلمان تمام شده و باید به فكر قطری ها باشد. او خیلی خوب می داند كه جلوی قطر هم همه نگاه ها به ساق های جادویی او دوخته می شود.

بازی با آلمان چطور بود؟

بازی خیلی خوبی بود. مخصوصاً نیمه اول. البته ما نیمه دوم زیاد جالب نبودیم ولی در مجموع محك خیلی خوبی برای ما بود.

روند رو به جلوی تیم ملی در نیمه دوم كاملاً متوقف شد، فكر می كنی دلیلش چه بود؟

ما نیمه اول خیلی خوب كار كردیم، فرصت های زیادی داشتیم، حتی خیلی از دقایق ما سوار بازی بودیم اما نیمه دوم افت كردیم. نمی دانم چرا ولی فكر می كنم بچه ها نمی خواستند زیاد خودشان را خسته كنند. ما چند روز دیگر یك بازی حساس مقابل قطر داریم و نباید زیاد ریسك می كردیم.

خودت هم چنین وضعیتی داشتی. بر خلاف درخشش فوق العاده در نیمه اول، خوب ادامه ندادی.

من واقعاً خسته بودم. چون دوشنبه هفته پیش یك بازی خیل سخت در لیگ امارات داشتم. ظرف سه چهار روز دو بازی سنگین كرده بودم. فكر می كنم برانكو كار خیلی خوبی كرد كه نگذاشت ادامه بدهم. البته خودم نخواستم تعویضم كند ولی تصمیم عاقلانه یی بود چون احتمال مصدومیت خیلی زیاد بود. بازی با آلمان دوستانه بود و تأثیر زیادی نداشت الان هم تمام شده و دوست ندارم زیاد درباره اش صحبت كنم. فعلاً تمام توانمان را گذاشتیم برای بازی با قطر.

در بازی با قطر هم قطعاً همه نگاه ها به طرف تو است. فكر می كنی باز هم بتوانی تأثیرگذار باشی؟

فوتبال كه یك نفره نیست. خود من به شخصه سعی می كنم هر چیزی داشته باشم بگذارم وسط. البته همیشه همین طور بازی می كنم. باید سعی كنیم نتیجه خیلی خوبی بگیریم تا كارمان برای رفتن به جام جهانی به اما و اگر نكشد. از طرفی آنها عرب اند و دستشان در كنفدراسیون فوتبال آسیا باز است. برای گرفتن نتیجه هر كاری می كنند. ما باید خودمان كار را تمام كنیم.

قطر را می بریم؟

هیچ وقت بازی را پیش بینی نكردم، اما با وضعیتی كه در حال حاضر داریم مشكل خاصی وجود ندارد. فقط باید حواسمان به ضد فوتبالشان باشد، همه چیز حل می شود.

كی برمی گردی امارات؟

هنوز معلوم نیست ولی بعد از بازی با قطر به احتمال زیاد باید یك سر بروم آنجا.

راستی پیراهنت را با كدام بازیكن عوض كردی؟

نمی دانم كدام یكی شان بود! فقط شماره اش یادم مانده. بازیكن شماره هفتشان بود.