تبیان، دستیار زندگی
نامزدی شهر تهران به عنوان «پایتخت جهانی كتاب در سال ۲۰۱۱» به یونسكو اعلام شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تهران نامزد پایتخت جهانی كتاب شد

تهران نامزد پایتخت جهانی كتاب شد

نامزدی شهر تهران به عنوان «پایتخت جهانی كتاب در سال ۲۰۱۱» به یونسكو اعلام شد.

این اعلام توسط شهرداری تهران و به دنبال فراخوان عمومی یونسكو در خصوص انتخاب پایتخت جهانی كتاب در سال ۲۰۱۱ از بین كشورهای متقاضی صورت گرفته است.

این مطلب را محمد مشاری معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به روابط عمومی این سازمان اعلام كرد و افزود: در حال حاضر ستاد ویژه‌ای در معاونت فرهنگی سازمان وظیفه طراحی و تدوین طرح پیشنهادی شهرداری تهران را به عهده دارد و پس از تكمیل تا پایان اسفندماه ۸۷ به یونسكو ارائه خواهد شد.

مشاری گفت: به منظور بهره‌مندی از نظرات كارشناسان دست‌اندركار كتاب و كتابخوانی برای بررسی موضوع در محورهای مختلف و ارائه راه‌كارهای عملیاتی و جلب نظر و همكاری همه اقشار و اصناف دست‌اندركار نشر و حوزه كتاب و كتابخوانی، ۴ كارگروه ویژه در این ستاد تشكیل شده كه در تدوین طرح پیشنهادی با ستاد همكاری می‌كنند.

وی اسامی این كارگروه‌ها را آموزش، توزیع، كتابخانه‌ها و مشاركت‌های مردمی عنوان كرد و یادآور شد: تعداد ۵۰ كارشناس خبره از اتحادیه ناشران، وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، شهرداری تهران، صنف كتاب‌ فروشان وتوزیع كنندگان كتاب، هئیت امنای كتابخانه‌های كشور، انجمن كتابداری ایران، انجمن خیریه مدرسه سازان، اداره كل ارشاد استان تهران و خانه كتاب ایران در این كارگروه ‌ها همكاری كنند.