تبیان، دستیار زندگی
به نوشته خبرگزارى آسوشیتدپرس از تهران ، تیم ملى فوتبال ایران با پیشتازى "على كریمى" هافبك طراح خود فرصت دست یافتن به گل تساوى در نیمه نخست را داشت اما درخشش "ینس لمن " دروازه بان ملی پوش باشگاه آرسنال به ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش آسوشیتدپرس از دیدار دوستانه ایران و آلمان


به نوشته خبرگزارى آسوشیتدپرس از تهران ، تیم ملى فوتبال ایران با پیشتازى "على كریمى" هافبك طراح خود فرصت دست یافتن به گل تساوى در نیمه نخست را داشت اما درخشش "ینس لمن " دروازه بان ملی پوش باشگاه آرسنال به كمك دفاع سیال این تیم ، این فرصت را از میزبان گرفت.

به نوشته این خبرگزارى، با فروكش كردن فشار حملات ایران در نیمه دوم ، برادریچ دومین گل را در دقیقه۵۳ با ضربه سر به ثمر رساند تا ركورد بدون شكست تیم آلمان تحت مربیگرى "یورگن كلینزمن " همچنان پابرجا باقى بماند.

آسوشیتدپرس در ادامه گزارش اشاره كرده است كه عواید حاصل از دیدارشنبه شب ایران و آلمان به امر بازسازى شهر باستانى بم كه در زلزله۶ / ۶ریشترى دسامبر گذشته ویران شده است ، اختصاص خواهد یافت.

این گزارش همچنین درج شعار "بم زنده است " بر روى پیراهن سفیدرنگ بازیكنان تیم ملى ایران را مورد توجه قرار داده و در خاتمه می نویسد:

هزاران تن از علاقمندان ایرانى جمعه شب به خاطر خرید بلیت مسابقه در خارج از ورزشگاه آزادى خوابیده بودند و هزاران نفر دیگر ناچار شدند با اعلام تكمیل شدن ظرفیت ورزشگاه ، مایوس و ناراضى به خانه هاى خود بازگردند.

در این مسابقه كه در فضایى بسیار ملتهب و پرهیجان برگزار شد، حضورحدود۳۰ زن آلمانى یك پدیده استثنایى به شمار مىرفت كه با توجه به ممنوعیت حضور بانوان ایرانى در ورزشگاههاى فوتبال، به ندرت اتفاق می افتد.

روزنامه بیلد : "لمن " افسانه اى آلمان را نجات داد


روزنامه بیلد آلمان روز یكشنبه در صفحه نخست خود تیتر زد : لمن افسانه اى ،آلمان را نجات داد.

به گزارش خبرگزارى رویترز از برلین ، "والتر ام اشتارتن "مقاله نویس روزنامه بیلد در مورد دیدار دوستانه تیم هاى ملى فوتبال ایران و آلمان نوشت : لمن موفق شد در رقابت با" اولیور كان "همه امتیازات را به نفع خود جمع كند. او نه تنها عملكردى بدون نقص داشت بلكه شمارى از شوت هاى مهار ناپذیرمهاجمان ایرانى را نیز مهار كرد.

روزنامه ولت ام سونتاگ نیز در سلسله گزارش هاى خود پیرامون دیدار ایران و آلمان نوشت : آلمان باید به خاطر مهارهاى بی نقص و هیجان انگیز لمن ممنون وى باشد.

اما روزنامه تاگس اشپیگل چاپ برلین با اشاره به رقابت كهنه و رجزخوانى قدیمى میان لمن و كان نوشت : لمن در هفته گذشته گفته بود كه بهترین دروازه بان آلمان است و این ادعاى خود را در دیدار مقابل ایران ثابت كرد.

مربی دروازه‌بـان‌هـای آلمـان استعفا كرد

آندره آس كوپكه جانشین احتمالی سپ مایر


سپ مایر مربی دروازه‌بانان تیم ملی فوتبال آلمان از سمت خود كناره‌گیری كرد.

شنبه شب و بعد از پایان بازی دوستانه ایران و آلمان سپ مایر، یورگن كلینزمن، یوآخیم لو و اولیور بیرهوف در فرودگاه مهرآباد در مورد كناره‌گیری سپ مایر مربی دروازه‌بانان تیم ملی فوتبال آلمان به توافق رسیدند.

وی در توجیه این تصمیم گفت: با توجه به فعالیت من به عنوان مربی اولیور كان در بایرن مونیخ بهتر است، فرد دیگری وظیفه‌ی مربیگری دروازه‌بانان تیم ملی را بر عهده بگیرد.

گفته می‌شود، یورگن كلینزمن مایل است آندره آس كوپكه به عنوان جانشین سپ مایر انتخاب شود.