تبیان، دستیار زندگی
ه : اس . وی هامبورگ آلمان باشگاه : اس . وی هامبورگsv.hamburg   رئیس باشگاه : برند هوفمن استادیوم : ولكسپارك سایت باشگاه : www.hsv.de پیراهن باشگاه : سفید و قرمز سال تاسیس باشگاه : 1919 میلا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معرفی باشگاه های بزرگ جهان

این هفته :

اس . وی هامبورگ آلمان

باشگاه :

اس . وی هامبورگsv.hamburg 

رئیس باشگاه :

برند هوفمن

استادیوم :

ولكسپارك

سایت باشگاه :

www.hsv.deپیراهن باشگاه :سفید و قرمز

سال تاسیس باشگاه :

1919 میلادیسرمربی :كورت یارا

شهر بندری هامبورگ یكی از بنادر زیبا و مهم كشور آلمان بشمار می آید .

مردم این شهر علاقه زیادی به ورزش به خصوص فوتبال دارند . مهمترین و پرطرفدارترین باشگاه فوتبال این منطقه ، باشگاه هامبورگ است كه به افتخارات متعددی نیز دست یافته است . اینك این تیم ، هواداران بیشماری در سراسر آلمان دارد .

درسال 1919 میلادی سه باشگاه SC Germania ،Hamburg،FC Falke 1906 با یكدیگر ادغام شدند تاHamburg SV را شكل دهند. درسال 1922HSV برای اولین بار  در فینال جام قهرمانی آلمان در برابر نورمبرگ قرار گرفت. بعد از 189 دقیقه بازی نتیجه ای حاصل نشد و بازی با نتیجه 2 بر 2 به اتمام رسید. استادیوم برلین هنوز مجهز به نورافكن نشده بود. سرانجام اینHSV ( هامبورگ ) بود كه قهرمان شد . هامبورگ در سالهای 1923 ، 1928، 1957 ، 1960 ،1963 ،1973 ،1974 ، 1976 ، 1979  قهرمان آلمان شد .

در تیم هامبورگ ستاره های زیادی بازی كردند كه می توان به اوزیلر، فرانس بكن باوئر آلمانی و كوین كیگان انگلیسی اشاره نمود .

اوزیلر در سالهای 1960، 1964 و1970 بعنوان بهترین بازیكن اروپا و آلمان شناخته شد .

دهه 60 دوران خوبی برای هامبورگی ها محسوب می شود زیرا این تیم به جام های زیادی دست یافتند . درسال 1968 ، هامبورگ در آستانه قهرمانی اروپا بود ولی دردیدار فینال مقابل آث میلان ایتالیا تن به شكست 2-0 داد و به مقام نایب قهرمانی رسید .

درسال 1977 ، هامبورگ با ستارگان خود توانست در یك بازی بسیار زیبا و حساس ، نتیجه فینال جام باشگاه های اروپا رادرمقابل حریف قدرتمندی چون اندرلشت بلژیك به سود خویش به اتمام رساند و به مقام قهرمانی اروپا دست یافت .

فوتبال اروپا با این قهرمانی ، روی هامبورگی ها حساب ویژه ای باز كردند تا اینكه در سال 1980 ،HSV درفینال جام قهرمانی اروپا مقابل ناتینگهام فارست انگلیس با نتیجه 1-0 به پیروزی رسید و جام را به خانه برد .

ازجمله مربیان تیم هامبورگ ، ارنست هابل اتریشی بود كه در دهه 80 با اتخاذ تاكتیكهای مدرن ، روش بازی هامبورگ را تغییر داد و توانست فوتبال شناوری را به نمایش بگذارد .

HSV در سال 1982 به فینال جام قهرمانی یوفا راه پیدا كرد ولی در برابر آی اف ك گوتنبرگ از سوئد، ناكام ماند .

درسال 1995 اوزیلر به عنوان رئیس جدید باشگاه منصوب شد. با انتصاب وی ، هامبورگ در پی كسب افتخارات گذشته بود .

درسال 1998 طرح بازسازی استادیوم ولكسپارك آغاز شد .

درسال 1999، تیم هامبورگ  به رهبری فرانك پا گلزدورف توانست هامبورگ پس از 12 سال برای اولین بار به صدر جدول بوند سلیگا صعود نماید.

هامبورگ در فصل 99- 2000 بوندسلیگا بازیهای زیبا و تهاجمی خوبی از خود نشان داد و به مقام دومی لیگ رضایت داد و آماده برای ورود به لیگ قهرمانان شد.

هامبورگ در اولین بازی خود در لیگ قهرمانان سال 2000 به مصاف یونتوس رفت. این بازی با شروع طوفانی یونتوس آغاز شد كه به نتیجه 3 بر 1 در نیمه اول منجر شد. اما هامبورگ با یك بازی خیره كننده در نیمه دوم شكست 3 بر یك تبدیل به پیروزی 4 بر 3 نمود و نهایتاً یوونتوس با یك ضربه پنالتی در وقت اضافه نتیجه مساوی 4 بر 4 را از آن خود كرد تا از شكست در استادیوم ولكسپارك نجات پیدا كند. در نهایت هامبورگ با دو شكست 1 بر صفر و 3 بر صفر در برابر رم از گردونه مسابقات لیگ قهرمانان خارج شد.

درسال 2001 فرانك پاگلزدورف ، هامبورگ را ترك كرد و هولگرهیرونیموس موقتاً هدایت تیم را بر عهده گرفت .

سپسكورت یارا هدایت تیم را عهده دار شد . این مربی از لیگ اتریش و از تیم اف س تیرول به هامبورگ ملحق شد، اینك هم این مربی سرمربی تیم است .

هامبورگ فصل سردرگم خود در لیگ 2001- 2002 را با كسب مقام یازدهم در جدول به اتمام رساند. ازجمله ستارگان كنونی این تیم می توان به مهدی مهدوی كیا ( ستاره ایرانی ) و كاردوسوی آرژانتینی اشاره نمود .

مهدی مهدوی كیا كه پس از جام جهانی 1998 و از تیم بوخوم به هامبورگ آمد ، همواره ازمهره های كلیدی و ارزشمندHSV محسوب شده و درخشش وی در لیگ آلمان و اروپا باعث شده تا خواهان زیادی در میان باشگاه های بزرگ دیگر پیدا كند .

وحید هاشمیان و رسول خطیبی دیگر بازیكنان ایرانی هامبورگ بودند كه این باشگاه را ترك كردند .

نفرات این فصل :


پریكن هاگنواچركلاینگ یوفالوسی
فوكال اسچیلیك ژاكوبسنهوگما
رینهاردمال تریتزرنویكی
بنجامینمی یرهولر باخباین لیش
كاردوسوبروكرمهدوی كیارومئو
باربارزسنتا كاهارا