تبیان، دستیار زندگی
مطلب بسیار عمده و اساسی كه كتب آسمانی، ما را بدان توجه داده‏اند، پیوستگی این دو زندگی است. این دو حیات از یكدیگر جدا نیست...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عالم برزخ(4)

برزخ

ادامه مطلب از عالم برزخ(3)...

رابطه و پیوستگی زندگی این جهان و زندگی آن جهان

مطلب بسیار عمده و اساسی كه كتب آسمانی، ما را بدان توجه داده‏اند، پیوستگی این دو زندگی است. این دو حیات از یكدیگر جدا نیست، بذر آن‏ حیات در این حیات به دست خود انسان كاشته می‏شود و سرنوشت آن حیات در این حیات به وسیله خود انسان تعیین می‏گردد. ایمان و اعتقاد پاك و درست و مطابق با واقع (و جهان بینی واقع‏ بینانه)، خلق و خوی پاكیزه و انسانی و منزه از حسادتها، مكرها حقد و  كینه‏ها، غل و غشها، نیز اعمال صالح كه در جهت تكامل فرد و جامعه صورت‏ گیرد: خدمتها، اخلاصها و امثال اینها سازنده یك حیات سعادتمندانه‏ جاوید است برای انسان. برعكس، بی‏ایمانیها، بی اعتقادیها، باورهای‏ غلط، خلق و خویهای پلید، خودخواهیها، خودپرستیها، خودبینیها، ظلمها، ستمها، ریاكاریها، رباخواریها، دروغ، تهمت، خیانت، غیبت، سخن‏ چینی، فتنه انگیزی، امتناع از عبادت و پرستش خالق و امثال اینها موجب حیات بسیار شقاوت آلود برای انسان در جهان آخرت است.

رسول خدا (صلی‏الله علیه و آله) در تعبیر جالب خود فرمود: «الدنیا مزرعه الاخره» (1) دنیا كشتگاه آخرت است. هر تخم بدی یا نیكی در دنیا بكارید در آخرت برداشت خواهید كرد. همان طور كه محال است‏انسان جو بكارد و گندم برداشت كند و یا خار بكارد و گل بچیند، حنظل‏ بكارد و درخت خرما سبز شود، محال است كه انسان در دنیا اندیشه بد، خلق و خوی بد، عمل و كردار بد داشته باشد و در آخرت سود بگیرد.

ادامه مطلب در عالم برزخ(5)...

برگرفته از کتاب زندگی جاوید یا حیات اخروی اثر شهید استاد مرتضی مطهری

جهت سفارش این کتاب و سایر کتابهای شهید استاد مرتضی مطهری با بخش فروشگاه اینترنتی تبیان به شماره تلفن 81202305 -021 یا 81202306 -021 تماس حاصل نمایید.

تنظیم برای تبیان: پایدار


‏ جهت خرید کتب اسلامی کلیک نمایید.

جهت خرید کتب حکمت وعرفان کلیک نمایید.

جهت خرید کتب دائرة المعارف کلیک نمایید.

جهت خرید کتب دفاع مقدس کلیک نمایید.

جهت خرید نرم افزارهای چند رسانه ای کلیک نمایید.

جهت خرید نرم افزار های تبیان کلیک نمایید.