تبیان، دستیار زندگی
ملی فوتبال كشورمان در دیدار دوستانه خود مقابل آلمان با تیجه دو بر صفر بازی را واگذار كرد. در حالی كه دو تیم ملی فوتبال ایران و آلمان به قضاوت سعد كمیل ازكویت دیدار خود را آغاز كرده بودند كه بازیكنان دو تیم عبارت بودند از : اب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نتیجه جام جهانی تكرار شد


تیم ملی فوتبال كشورمان در دیدار دوستانه خود مقابل آلمان با تیجه دو بر صفر بازی را واگذار كرد.

در حالی كه دو تیم ملی فوتبال ایران و آلمان به قضاوت سعد كمیل ازكویت دیدار خود را آغاز كرده بودند كه بازیكنان دو تیم عبارت بودند از : ابراهیم میرزاپور، مهدی مهدوی كیا، یحیی گل محمدی، رحمان رضایی، جواد نكونام، علی كریمی، وحید هاشمیان، حسین كعبی، كاملی فرد، محمد نصرتی، علی‌رضا نیكبخت واحدی و محمد علوی برای تیم ایران و ینس لمان، روبرت هوث، كریستین فدنز، گلریتز، برداریچ، رایسلر، كلوزه، بالاك، ارنست، اشنایدر و لاهم  برای آلمان .

در ابتدا این تیم ایران بود كه با حملات گسترده دروازه حریف را با خطر مواجه كرد اما این حملات تیم ملی در چند نوبت با دفع مدافعان آلمانی به نتیجه نرسید. در همین احوال بر خلاف جریان بازی در یك رفت و برگشت توپ نصیب فابین ارنس شد تا این بازیكن با شوتی سنگین از میان مردان دفاعی ما دروازه میرزاپور را باز نماید.

بعد ازاین گل تیم ملی در پی هنرنمایی های علی كریمی بارها تا آستانه فروپاشی دروازه آلمان پیش رفت كه در اثر بی دقتی مهاجمان از یك سو و هنرنمایی ینس لمان این حملات بی نتیجه ماند.

در دقایق پایانی بازی نیز تیم ملی بر توپ و میدان تسلط داشت كه این برتری نتیجه ای در بر نداشت تا نیمه نخست با همین نتیجه خاتمه یابد.

در حالی كه همگان پس از نیمه نخست انتظار داشتند تا تیم ملی همان روند مثبت را در نیمه دوم پی بگیرد اما بازیكنان ما باافتی محسوس روبه رو شدند و نتوانستند همانند نیمه نخست بازی قابل قبولی را مقابل حریف نامدارخودبه نمایش بگذارند.

درنیمه دوم نیز این آلمانها بودند كه همانندنیمه نخست زود به گل رسیدند و اینباربرداریج در دقیقه 53 گل دوم آلمان را به ثمر رساند تا تیم ملی برای جبران به تلاشی مضاعف دست بزند اما عملا تا پایان نیمه دوم حركت خاصی از ملی پوشان كشورمان شاهد نبودیم تادر نهایت این مسابقه با حساب دو بر صفر به سود آلمانها خاتمه یابد.

در حاشیه بازی بزرگ:

*هاشمیان هنگام ورود به زمین دست در دست دایسلر وارد زمین شد .

* بالاك در لحظه ورود به زمین به شدت تشویق می شد .

*احمدرضا عابدزاده سنگربان و كاپیتان سابق تیم ملی فوتبال كشورمان نیز در ورزشگاه آزادی حضور داشت.

عابدزاده در رقابتهای جام جهانی 1998 به عنوان دروازبان و كاپیتان تیم ملی فوتبال كشورمان مقابل آلمان به میدان رفت و قبل از انجام دیدار امروز اعلام كرده بود برای زندن شدن خاطراتش به ورزشگاه آزادی تهران خواهد آمد. به محض ورود احمدرضا عابدزاده به محوطه زمین ورزشگاه آزادی دهها عكاس و فیلمبردار داخلی و خارجی به سمت او هجوم بردند و به گرفتن عكس و مصاحبه از وی پرداختند. این ازدحام به گونه ای بود كه عابدزاده، ترجیح داد تا قبل از شروع مسابقه از تونل ورزشگاه تمرین دو تیم ملی ایران و آلمان را تماشا كند.

* علی دایی كه به علت مصدومیت در میدان نبود ، از روی نیمكت بازی را دید .

* دكتر حداد عادل ، دكتر عارف ، مهندس مهرعلیزاده و سردار قالیباف از جمله میهمانان ویژه این بازی بودند و در كنار آنها سفیر آلمان نیز حضور داشت .

*تماشاگران علاقمند به فوتبال استقبال بسیار خوبی از دیدار تیم های ایران و آلمان كردند و در فاصله چند ساعت مانده به شروع این دیدار اكثر سكوها مملو از علاقمندان به فوتبال بود.

در حالی كه كمتر از سه ساعت به آغاز بازی ایران و آلمان باقی مانده بود تنها 10 هزار نفر دیگر می توانستند بر روی سكوهای ورزشگاه آزادی جای بگیرند.

* رانیز سوبل سرمربی فعلی تیم فوتبال پرسپولیس نیز از چهار ساعت قبل از آغاز بازی در ورزشگاه حضور داشت.

* خوانندگان و هنرمندان كشورمان از چند ساعت مانده به آغاز بازی به اجرای برنامه پرداخته اند.

* بالاخره نمایشگر ورزشگاه آزادی با شكل و شمایل جدید ، خود را به تماشاگران نشان داد . اولین پیام این اسكور برد خوش آمدگویی به تماشاگران بود : به ورزشگاه آزادی تهران خوش آمدید.

* به هنگام ورود همراهان تیم آلمان به جایگاه ویژه تماشاگران ایران به تشویق آنها پرداختند.

* ازدحام مردم برای ورود به ورزشگاه پشت درهای ورزشگاه آزادی ادامه داشت و ماموران نیروی انتظامی سعی داشتند به آرامی و به صورت گروهی تماشاگران را به داخل هدایت كنند.

* محمد پارسا بازیكن سابق فوتبال كشورمان كه بر اثر سانحه ورزشی دچار معلولیت شده است نیز به همراه دو برادرش به ورزشگاه آزادی آمده بود.

* ظرفیت ورزشگاه یكصدهزار نفری آزادی تكمیل شده و مسوولان از تماشاگران درخواست كردند دیگر به ورزشگاه نیایند.

* مسوولان ورزشگاه آزادی تهران در گفتگو با خبرنگاران از مردم خواستند چنانچه قصد تماشای این دیدار را دارند دیگر به ورزشگاه نیایند و از پای تلویزیون دیدار ایران و آلمان را تماشا كنند.

* در حالیكه حدود دو ساعت و نیم به آغاز دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و آلمان باقی مانده تماشاگرانی كه برای دیدن این بازی به ورزشگاه آزادی می آمدند، ایران را پیروز این دیدار دانستند.

* فدراسیون فوتبال كشورمان ساعاتی قبل از آغاز بازی بیش از 30 هزار پرچم را بین تماشاگران تقسیم كرد.

* تشویق تماشاگران از زمان ورود همراهان كاروان ورزشی آلمان آغاز شد.

* برخلاف بازی های گذشته تیم ملی این بار اثری از پرچم های سرخ و آبی نبود و اكثر تماشاگران با پرچم كشورمان به ورزشگاه آمدند.

* خبرنگاران ایرانی و آلمانی با مشكل كمبود جا مواجه شدند.

* تماشاگران همراه كاروان فوتبال آلمان چند پرچم نوشته شده به زبان آلمانی را در مقابل جایگاه خود نصب كردند.

* تعدادی از هواداران تیم ملی فوتبال آلمان، با پیراهنهای بازیكنان محبوب خود در ورزشگاه حاضر شدند.

* اجرای موسیقی زنده توسط گروهی از هنرمندان باعث سرگرمی تماشاگران تا لحظه آغاز بازی شده بود.

* اكثر همراهان كاروان تیم ملی فوتبال آلمان با لباس گرم ورزشی و كاپشن به ورزشگاه آمده بودند.

* ماموران نیروی انتظامی برای برقراری نظم در ورزشگاه و برروی سكوها تلاش بسیار زیادی از خود نشان دادند و با لباس متحد الشكل سهم عمده ایی در برقراری نظم داشتند.

* ساعت 10/17 دقیقه كلیه سكوهای ورزشگاه یكصدهزار نفر آزادی پرشد و دیگر جایی برای نشستن نبود.

* رانیز سوبل سرمربی آلمان پرسپولیس با تماشاگران ایرانی به احوالپرسی پرداخت اما از پذیرفتن پرچم تیم ملی ایران خودداری كرد.

* بیش از یكصد هزار تماشاگر با فریادهای ایران، ایران خود فضای ورزشگاه آزادی را دگرگون كرده و حال و هوای خاصی به ورزشگاه بخشیده بودند.

* مسوولان ورزشگاه آزادی زمین چمن این ورزشگاه را با آرایش جدید آماده برگزاری این دیدار كردند.

* تماشاگران ایرانی بارها با راه انداختن موج ایتالیایی و مكزیكی باعث تعجب آلمانی ها شدند.

* شعار بم زنده است، فوتبال، صداقت، رفاقت و درستی بر روی چند پلاكارد در حاشیه زمین نصب شده بود.

* باهمت فدراسیون فوتبال و حامیان مالی تیم های فوتبال ایران و آلمان ، تعداد 22 تن از كودكان بم در ورزشگاه آزادی تهران حضور پیدا كردند.

* یورگن كلینزمن سرمربی فعلی تیم ملی فوتبال آلمان دقایقی قبل از ورود به زمین ورزشگاه آزادی مورد استقبال كم نظیر تماشاگران قرار گرفت.

* به علت تكمیل شدن ظرفیت استادیوم بیش از 20 هزار تماشاگر به خانه هایشان بازگشتند .

* تماشاگران ایرانی و آلمانی حاضر در ورزشگاه آزادی دقایقی قبل از شروع بازی به برپایی جشن و شادمانی پرداختند.

* قبل از بازی دادكان با رییس فدراسیون آلمان عكس یادگاری انداخت.