تبیان، دستیار زندگی
دبیر دوسالانه نگارگری از نمایش 350 اثر با موضوع نقاشی ایران نگارگری، تذهیب،‌ گل و مرغ و طبیعت‌سازی و تشعیر در هفتمین دوسالانه نگارگری خبر داد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

350 اثر در دوسالانه نگارگری

دوسالانه نگارگری

دبیر دوسالانه نگارگری از نمایش 350 اثر با موضوع "نقاشی ایران نگارگری"، "تذهیب"،‌ "گل و مرغ و طبیعت‌سازی" و "تشعیر" در هفتمین دوسالانه نگارگری خبر داد.

مرتضی حیدری با اعلام این خبر به خبرنگار مهر، گفت: مرحله ارزیابی و انتخاب آثار جشنواره با حضور مجید مهرگان، محمدباقر آقامیری، پرویز حاصلی، عباس جمالپور، مینا صدری و لیلا عباسی برگزار شد و از میان 1400 اثر رسیده به جشنواره 380 اثر برای حضور در نمایشگاه دوسالانه انتخاب شد.

او افزود: از آنجا که تعداد آثار انتخاب شده بیشتر از ظرفیت محیط نمایشگاهی موزه هنرهای معاصر بود با نظر شورای سیاستگذاری دوسالانه در مرحله بعد 30 اثر از تعداد آثار انتخاب‌شده کم کردیم.

حیدری ادامه داد: این 30 اثر در انتظار چیدمان آثار نمایشگاه می‌مانند و اگر فضایی برای نمایش داشته باشیم تعدادی از این آثار را به نمایش درمی‌آوریم. اگر این اتفاق نیفتد این آثار در کتاب دوسالانه منتشر می‌شوند.

دبیر دوسالانه نگارگری از نمایش 350 اثر با موضوع "نقاشی ایران نگارگری"، "تذهیب"،‌ "گل و مرغ و طبیعت‌سازی" و "تشعیر" در هفتمین دوسالانه نگارگری خبر داد

دبیر دوسالانه نگارگری در ادامه گفت: چیدمان آثار دوسالانه هفتم روز شنبه 17 اسفند آغاز می‌شود و هفتمین دوسالانه ملی نگارگری 20 اسفند در شب میلاد رسول اکرم (ص) و آغاز هفته وحدت ساعت 16 در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح می‌شود.

حیدری افزود: قصد داریم از 24 اسفند نیز داوری آثار دوسالانه را با حضور محمدباقر آقامیری، مجید مهرگان، عباس جمالپور، محمدعلی رجبی و حسن بلخاری برگزار کنیم.

حیدری در پایان درباره بخش همایش دوسالانه نیز گفت:  همایش دوسالانه اواخر فروردین بعد از تعطیلات نوروز طی سه روز برگزار می‌شود. در دو روز ابتدایی این همایش هشت ارائه مقاله و سخنرانی داریم و روز سوم میزگردی با حضور صاحب‌نظران و پیشکسوتان نگارگری برگزار می‌شود.

تنظیم  برای تبیان : مسعود رضا عجمی