تبیان، دستیار زندگی
«محمدرضا شجریان» به همراه گروه شهناز« ساقی‌نامه» را در كنسرت تهران اجرا می‌كند ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نوای ساقی نامه شجریان در تهران

شجریان»، «ساقی‌نامه» را در تهران اجرا می‌كند

محمدرضا شجریان

خبرگزاری فارس: «محمدرضا شجریان» به همراه گروه شهناز« ساقی‌نامه» را در كنسرت تهران اجرا می‌كند.

مجید درخشانی آهنگساز و نوازنده تار گروه شهناز در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی فارس گفت:به دنبال برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته گروه قرار بود اردیبهشت ماه در تهران كنسرت خود را برگزار كند اما به خاطر تقارن با برخی اتفاقات این اجرا به تیرماه موكول شد.

وی در خصوص چگونگی این اجرا افزود: این كنسرت در دو بخش خواهد بود به طوری كه در بخش اول قطعاتی از ساخته‌های من را به همراه چند تصنیف از آقای شجریان و همچنین چند قطعه از ساخته‌های اعضای گروه در بیات اصفهان اجرا می‌كنیم.

این نوازنده تار با اشاره به بخش دوم این كنسرت بیان داشت: در قسمت دوم این كنسرت «ساقی‌نامه» را كه استاد شجریان سال‌ها پیش در ماهور اجرا كرده بودند را در سه‌گاه می نوازیم.

وی ادامه داد: برای این اجرا آقای شجریان ساقی‌نامه را با همان ساختار قبلی در سه‌گاه تنظیم كرده‌اند و بنده نیز برای آن مقدمه نوشته‌ام و آن را در این كنسرت در كنار چهار قطعه دیگر از جمله چهار مضراب از ساخته‌های شجریان و ضربی از ساخته‌های من را اجرا می‌كنیم.

محمدرضا شجریان به همراه گروه شهناز

این نوازنده تار ادامه داد: در حال حاضر بخش اول را تمرین خواهیم

درخشانی در خاتمه خاطرنشان كرد: بعد از اجرا در تهران قصد داریم در برخی شهرستان‌ها از جمله شیراز نیز كنسرت‌هایی را برگزار كنیم.

تنظیم برای تبیان : مسعود رضا عجمی