تبیان، دستیار زندگی
فوتبال ملی ایران در روزهای بسیار حساسی قرار دارد که قطعا در این بین آشتی دایی با کریمی که زمینه اتحاد و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آفرین دایی، آفرین کریمی

علی دایی و علی کریمی

فوتبال ملی ایران در روزهای بسیار حساسی قرار دارد که قطعا در این بین آشتی دایی با کریمی که زمینه اتحاد و انسجام بیشتر ملی را بوجود آورد، می تواند روزهای بسیار خوبی را برای فوتبال ملی ایران رقم بزند.

دایی، کریمی

به گزارش گروه ورزشی تبیان، تیم ملی ایران در دور برگشت از مرحله مقدماتی رقابت های جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی، روز هشتم فرودین ماه دیدار بسیاری حساسی را با تیم عربستان پیش رو دارد، مسابقه ای که می تواند وضعیت مطلوب یا تلخی را برای تیم ملی کشورمان رقم بزند.

شاگردان علی دایی پس از آنکه پیروزی برابر کره جنوبی در ورزشگاه آزادی را با تساوی عوض کردند، به رده سوم گروه سقوط کردند و اگر نتوانند در دیدار با عربستان به امتیاز کامل مسابقه دست یابند، کار فوتبال ملی ایران برای صعود به جام جهانی باردیگر به اما و اگرها کشیده خواهد شد.

ضمن اینکه درصورت شکست تیم ایران در آن دیدار مهم، حتی می توان جمله "وداع زودهنگام با جام جهانی" را برای فوتبال کشورمان درنظر گرفت.

در این شرایط سخت، یک اتفاق بسیار شیرین و مسرت بخش در فوتبال ایران رخ داد و آنهم نشست دوستانه بین علی دایی سرمربی تیم ملی و علی کریمی جادوگر فوتبال آسیا بود که در این نشست آنها با پشت سرگذاشتن اختلافات گذشته، باردیگر با یکدیگر گفتند و خندیدند که به خاطر این اتفاق باید به آنها آفرین گفت.

علی کریمی و علی دایی

شاید از یکسو بسیاری اعتقاد داشته باشند جوانگرایی و انگیزه ایجاد شده در سال نوآوری و شکوفایی ملی توسط علی دایی در تیم ملی، باید تداوم داشته باشد زیرا بازیکنان فعلی آینده فوتبال ملی را رقم می زنند اما این نکته را هم نمی توان فراموش کرد که بازیکنان بزرگ و باتجربه مانند کریمی، می توانند در یک لحظه و با تکیه بر تکنیک ذاتی و تجارب بین المللی سرنوشت این بازی های مهم و حساس را تغییر دهند.

ضمن اینکه نمی توان از جو مثبت روحی بازگشت و حضور کریمی در تیم ملی و همچنین تاثیرات منفی آن بر وضعیت روحی و روانی و تغییرات تاکتیکی تیم حریف هم صرف نظر کرد.

اگر کمی به عقب باز گردیم و درخشش مهدی مهدوی کیا در بازی با کره شمالی که تاثیر بسیاری در پیروزی تیم ملی در آن دیدار را داشت، را به یاد آوریم، متوجه می شویم تلفیق بازیکنان با تجربه با انگیزه های نفرات جوان می تواند تیمی را بوجود آورد که در ورزشگاه آزادی و مقابل دیدگان یکصد هزار تماشاگر مشتاق، شکست تلخی را به تیم ملی عربستان تحمیل کند و شانس ایران را برای صعود مستقیم به جام جهانی افزایش دهد.

 مهدی مهدوی کیا، جواد نکونام

امروز علی کریمی به رقم مصدومیت از ناحیه کمر، از نظر فنی و روحی - روانی در آمادگی کامل به سر می برد و حضور وی و بازیکنانی از جمله مهدی مهدوی کیا، ایمان مبعلی، مهرزاد معدنچی و جواد کاظیمان که در شرایط خوبی قرار دارند، قطعا می تواند به موفقیت تیم ملی در دیدار روزهشتم فرودین کمک کند تا فوتبال ملی کشورمان در ایام نوروز 1388 با شکست عربستان عیدی بزرگی را به مردم فوتبالدوست ایران هدیه کند.

نویسنده: ا.م.ملکی