تبیان، دستیار زندگی
دبیر مجمع علمای پاراچنار پاکستان: شیعیان پاراچنار در بدترین وضعیت امنیتی و غذایی به سر می برند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دبير مجمع علماي پاراچنار پاکستان:

شيعيان پاراچنار در بدترين وضعيت امنيتي و غذايي به سر مي برند

دبیر مجمع علمای پاراچنار پاکستان: شیعیان پاراچنار در بدترین وضعیت امنیتی و غذایی به سر می برند

دبير مجمع علماي پاراچنار پاکستان با بيان اينکه سلفي‌ها علميات هاي انتحاري بسياري در مناطق شيعه نشين انجام دادند، اظهار داشت: تمام اين جنايات در فضاي سانسور خبري شديد به وقوع پيوست و دولت پاکستان نيز در اين زمينه هيچ اقدامي انجام نداد.

به گزارش خبرگزاري رسا، حجت الاسلام صواب علي حيدري، دبير مجمع علماي پاراچنار پاکستان شب گذشته در همايش «هولوکاست شيعي در پاراچنار پاکستان» که در سالن همايش هاي مدرسه علميه معصوميه قم برگزار شد، خاطر نشان کرد: مردم مظلوم پاراچنار از شيعيان حقيقي ائمه اطهار(ع) و از پيروان ولايت فقيه و دوستداران نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران هستند.

وي با اشاره به چگونگي آغاز درگيري ها در منطقه پاراچنار پاکستان گفت: وهابي ها در چند سال اخير با جسارات بسيار باعث تحريک شيعيان مي شدند و در زشت ترين اقدامات با توهين به ساحت مقدس اباعبدالله الحسين(ع) احساسات پيروان اهل بيت(ع) را جريحه دار کردند.

حجت الاسلام حيدري در ادامه افزود: علماي شيعي از دولتمردان تقاضاي برخورد با اين اقدامات وقيحانه را داشتند که چيزي جز سرکوب و برخورد نظامي در جواب نشنيدند.

وي با بيان اينکه وهابي ها و سلفي ها علميات‌هاي انتحاري بسياري در مناطق شيعه نشين انجام دادند، اظهار داشت: تمام اين جنايات در فضاي سانسور خبري شديد بوقوع پيوست و دولت پاکستان نيز در اين زمينه هيچ اقدامي انجام نداد.

دبير مجمع علماي پاراچنار پاکستان تصريح کرد: امروز همچنان جنايات وهابي ها و طالبان در اين منطقه مظلوم ادامه دارد و مردم شيعه پاراچنار در بدترين اوضاع امنيتي، غذايي و دارويي به سر مي‌برند.

حجت الاسلام حيدري در پايان خاطر نشان کرد: شيعيان در سراسر جهان اسلام با الگوبرداري از انقلاب اسلامي ايران و تفکر ناب امام راحل(ره) در برابر تمامي مستکبران و ايادي آنها تا پاي جان ايستادگي مي‌کنند.