تبیان، دستیار زندگی
ایام نوروز فرصت مناسبی برای گردش و رفتن به طبیعت و لذت بردن از آن است. دنیای طبیعت پیرامون ما قرار دارد. با نگاه كردن از پنجره می‌توان پرندگان، درختان و گیاهان را دید. گاهی حتی برخی ...از حشرات و عنكبوت‌ها وارد خانه‌های ما می‌شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مقدمه

بهار طبیعت

تابستان فرصت مناسبی برای گردش و رفتن به طبیعت و لذت بردن از آن است.

دنیای طبیعت پیرامون ما قرار دارد. با نگاه كردن از پنجره می‌توان پرندگان، درختان و گیاهان را دید. گاهی حتی برخی از حشرات و عنكبوت‌ها وارد خانه‌های ما می‌شوند. ولی اغلب اوقات، متوجه موجودات زنده‌ای كه در دنیای ما شریك‌اند نمی‌شویم.

فرقی نمی‌كند كه شما در شهر زندگی می‌كنید یا در یك روستا، این مجموعه به شما كمك می‌كند كه چشمهایتان را به روی طبیعت باز كنید.

بهار طبیعت

این مجموعه به شما یاد می‌دهد كه از طبیعت لذت ببرید و به شما كمك می‌كند كه به دنبال دنیای طبیعتی كه به آن محیط اطراف می‌گوییم بگردید. كارهای زیادی است كه می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید مثل پروژه‌های طبیعی، آزمایش‌های ساده، ساخت برخی چیزها و حتی بازی. این مجموعه تنها یك شروع است و وقتی كه شما شروع به جستجو و مشاهده كنید چیزهای زیادی را برای خودتان كشف خواهید كرد.

هر بار كه به بیرون از خانه می‌روید به گیاهان و جانوران مختلفی كه می‌توانید ببینید توجه كنید. مثلاً طی چند دقیقه پیاده‌روی در یك جنگل نمونه‌های مختلفی از تنه‌ی درختان را می‌توانید شناسایی كنید. حفاظت از محیط زیست یعنی گشتن در محیط اطراف و شناخت جانوران و گیاهانی كه در آن زندگی می‌كنند.

سعی كنید هیچ جانور یا گیاهی را به خانه نبرید و همیشه قبل از امانت گرفتن وسایل یا گشت‌زدن در طبیعت اجازه بگیرید.

توجه

بسیاری از پروژه‌های این مجموعه آسان هستند و شما می‌توانید به تنهایی آن‌ها را انجام دهید ولی در برخی صفحات این علامت را می‌بینید:

!

این علامت یعنی: این فعالیت ممكن است خطرناك باشد و شما باید از یك بزرگ‌تر كمك بخواهید.