تبیان، دستیار زندگی
سریال تلویزیونی «پیامك از دیار باقی» نوروز امسال از شبكه اول پخش می‌شود. این سریال برای نخستین بار نوروز 87 از این شبكه پخش شد و اتفاقا به دلیل طرح مقوله چند همسری با حرف و حدیث‌هایی هم همراه بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارشی از ویژه برنامه‌های نوروزی شبكه‌ی اول

پیامک  از دیار باقی

پخش دوباره «پیامك از دیار باقی» و مستندی از رامین حیدری فاروقی

شبكه اول سیما در كنار پخش سریال نوروزی «اشك‌ها و لبخندها» به كارگردانی حسن فتحی، سریال‌های «پیامك از دیار باقی» و مجموعه نمایشی «بیست» را هم هر روز به روی آنتن می‌برد. این شبكه هم‌چنین مجموعه‌های مستند «شرق دیوار آفتاب» و «دردانه‌های خلیج فارس» را هم برای نوروز در نظر گرفته‌است.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا، سریال تلویزیونی «پیامك از دیار باقی» نوروز امسال از شبكه اول پخش می‌شود. این سریال برای نخستین بار نوروز 87 از این شبكه پخش شد و اتفاقا به دلیل طرح مقوله چند همسری با حرف و حدیث‌هایی هم همراه بود.

در سریال «پیامك از دیار باقی» كه توسط سیروس مقدم كارگردانی شده‌است، بازیگرانی چون محمدرضا شریفی‌نیا، افسانه بایگان، شیلا خداداد، حمید لولایی، رضا شفیعی جم، حامد كمیلی، نادر سلیمانی‌فرد، سروش گودرزی، آرام جعفری، رامین راستاد، سوسن مقصودلو، افشین سنگ چاپ، فخرالدین صدیق شریف، عزت‌الله مهرآوران، رضا بنفشه‌خواه و كریم قربانی ایفای نقش كرده‌اند.

این سریال كه توسط سیدامیر سیدزاده بر اساس فیلمنامه‌ای از محسن تنابنده تهیه‌ شده، قصه زندگی مردی به نام منصور سیم‌خواه است كه به شدت بدهكار است و طلبكاران بسیاری به دنبال او هستند. علاوه بر این او با بحران خانوادگی نیز روبه‌روست و این فشارها آنقدر زیاد می‌شود كه در نهایت تصمیم می‌گیرد نقشه عجیبی را اجرا كند.

سریال «پیامك از دیار باقی» در ایام نوروز در قالب سیمای شبانگاهی شبكه اول سیما به روی آنتن می‌رود و ساعت پخش آن 40 دقیقه بامداد است. شبكه اول سیما همچنین در ساعت سه بامداد و پس از پخش سریال، یك فیلم سینمایی پخش خواهد كرد.

سریال تلویزیونی «پیامك از دیار باقی» نوروز امسال از شبكه اول پخش می‌شود. این سریال برای نخستین بار نوروز 87 از این شبكه پخش شد و اتفاقا به دلیل طرح مقوله چند همسری با حرف و حدیث‌هایی هم همراه بود.

بر اساس این گزارش ایسنا، شبكه اول سیما در ایام نوروز به مدت 90 دقیقه برنامه كودك پخش می‌كند كه مجموعه نمایشی «بیست» یكی از بخشهای اصلی این ویژه برنامه را شامل می‌شود. در این برنامه که تهیه‌كنندگی آن را پروین شمشكی و كارگردانی آن را محمد حسن‌زاده بر عهده دارد، چهار بخش نمایشی به مدت كلی 30 دقیقه پخش می‌شود و حسین رفیعی و رابعه اسكویی در آن بازی دارند.

پیامک  از دیار باقی

بر اساس این گزارش ایسنا، در كنار پخش كارتونهای درخواستی از شبكه اول، همچنین احتمال تولید و پخش ویژه برنامه عمو پوررنگ نیز در ایام نوروز وجود دارد.

گفتنی است تا این لحظه «مستند ایران» در كنداكتور نوروزی شبكه اول سیما قرار نگرفته و مجموعه مستند «دردانه‌های خلیج» در قالب 5 – 6 قسمت جایگزین آن شده‌است. این مستند كاری از تولیدات مراكز استانها است كه درباره جزایر خلیج فارس ساخته شده‌است.

به گزارش ایسنا، شبكه اول سیما همچنین مستندی به نام «شرق دیوار آفتاب» به كارگردانی رامین حیدری فاروقی را در حال ساخت دارد كه احتمال می‌رود، 5 تا 6 قسمت از این مجموعه در ایام نوروز اط شبكه اول پخش شود.

شبكه اول در ایام نوروز تنها ی بخش خبری صبحگاهی دارد كه آن را به مدت 10 دقیقه هر روز ساعت 9 صبح به روی آنتن می‌برد.

تنظیم برای تبیان : مسعودرضا عجمی