تبیان، دستیار زندگی
مدیرعامل سازمان پارك‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: تا پایان اسفند 3 هزار هكتار از كمربند سبز شهر تهران افتتاح و آماده بهره‌برداری می‌شود. محمد علی مختاری امروز در نشست خبری هفته منابع طبیعی و روز درختكاری در جمع خبرنگاران افزود: سرانه فضای سبز درون شهری...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیر عامل سازمان پارك‌ها و فضای سبز شهر تهران:

تكمیل فاز دوم توسعه كمربند شهر تهران

 محمد علی مختاری

مدیرعامل سازمان پارك‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: تا پایان اسفند 3 هزار هكتار از كمربند سبز شهر تهران افتتاح و آماده بهره‌برداری می‌شود.

محمد علی مختاری امروز در نشست خبری هفته منابع طبیعی و روز درختكاری در جمع خبرنگاران افزود: سرانه فضای سبز درون شهری به 2/12 مربع افزایش یافته و در بخش برون شهری 5/20 متر مربع برای هر نفر افزایش سرانه داشته‌ایم.

وی با اشاره به چشم‌انداز برنامه 5 ساله شهرداری تهران در راستای دستیابی به اهداف بلند گفت: افزایش ارزش‌های زیست‌محیطی شهر تهران به همراه كاهش آلودگی‌های زیست محیطی یكی از محورهای برنامه پنجساله است.

وی بهینه‌سازی ساختارهای معماری و منظر شهری را یكی دیگر از محورهای برنامه پنجساله عنوان كرد و گفت: حفظ و احیای درختان و درختچه‌های موجود در باغات در دستور كار شهرداری تهران قرار دارد.

مدیرعامل سازمان پاركها و فضای سبز شهرداری تهران از شناسنامه‌دار شدن باغات شهر تهران خبر داد و گفت: حس و احیای فضای سبز در كاربری‌های تجاری و مسكونی در دستور كار شهرداری تهران قرار دارد.

مختاری توسعه جنگلكاری را یكی دیگر از اقدامات شهرداری عنوان كرد و گفت: تكمیل فاز دوم توسعه كمربند شهر تهران در دستور كار قرار دارد.

 محمد علی مختاری

وی با اشاره به اینكه در حال حاضر كویر شهرها را می‌بلعد، گفت: باید با توسعه فضای سبز از این كار جلوگیری كنیم.

به گفته مدیرعامل سازمان پاركها و فضای سبز شهرداری تهران 1573 پارك محلی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در تهران وجود دارد.

مختاری تاكید كرد: در پارك‌ها به هیچ عنوان اجازه ساخت و ساز داده نمی‌‌شود.

وی استفاده بهینه از منابع آبی را یكی دیگر از اقدامات شهرداری برشمرد و گفت: در تمام فضاهای شهر تهران از آب خام استفاده می‌كنند.

مدیرعامل سازمان پارك‌ها و فضای سبز شهر تهران احیا و نظارت بر قنوات شهر تهران را یكی دیگر از اقدامات شهرداری برشمرد و گفت: 500 قنات در تهران موجود است كه 155قنات و آب، 150نیمه متروكه و 170 الی 180 قنات كاملاً متروكه است.

به گفته مختاری 20 كلینیك گل و گیاه در مناطق مختلف شهر تهران وجود دارد.

مدیرعامل فضای سبز شهر تهران به بدنه‌سازی بزرگراه‌ها اشاره كرد و گفت: تا پایان سال آینده بدنه تمام بزرگراه‌ها ایمن و سبز می‌شود.

مختاری اضافه كرد: بودجه عمرانی سال جاری سازمان پارك‌ها 150 میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: بودجه سال آینده این سازمان 25 درصد رشد داشته است.

مدیر عامل سازمان پاركها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: 3 هزار هكتار از كمربند سبز شهر تهران تا پایان اسفند افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

روابط عمومی موسسه تبیان