تبیان، دستیار زندگی
هم با زبان، هم با عمل به همسرتان ثابت کنید که او را دوست دارید و از ظاهرکاری و فریب دادن بپرهیزید، زیرا حرف زدن بدون عمل، دوام زیاد ندارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقش آسپرین در ازدیاد عشق

عشق

خانم و آقای عزیز در این مقاله شما با سه راهکار برای ارتباط بهتر با همسرتان آشنا می شوید.

آسپیرین زندگی چیست؟

تصور کنید شوهرتان از صبح چندین ساعت مشغول کار بیرون از خانه بوده و با صدها مشکل رو به رو شده است. محیط کار، برخورد با دیگران، شلوغی و حالا به منزل آمده، خستگی تمام وجود او را گرفته و آرام و خسته لباسش را روی دستانش آویزان کرده و وارد اتاق می‌شود. می‌دانید چه چیزی می‌تواند خستگی او را بکاهد؟ نگاه محبّت‌آمیز و نوع لباسی که شما بر تن دارید، خیلی تاثیر‌گذار است. از همه مهم‌تر روابط زناشویی بر نشاط و شادی فرد می‌افزاید و موجب تجدید قوای روحی می‌شود ، زیرا رابطه، بهتر از آسپیرین، تنش‌های روزانه و فشار روحی را درمان می‌کند ..

پس زن یک هنرمند ماهر در برآوردن نیازهای شوهرش می‌باشد. روان‌شناسان عقیده دارند که هر مرد دو نیاز دارد که توسط همسرش برآورده می‌شود و هیچ‌گاه از ذهنش پاک نمی‌شود:

1- روابط زناشویی صمیمانه.

2- تحسین و مطرح کردن او.

باور کنید این نیاز ، یکی از مهم‌ترین نیازهای انسانی‌ست و زن و شوهر باید در تامین نیازهای همدیگر بکوشند. پس به عنوان زن و مرد در این گونه مسائل خسیس نباشید. اقتضای این خلقت، کار خداست که می‌فرماید: «در کنار شما، همسران را آفریده‌ام حلال و  از وجود همدیگر لذت ببرید.» تا خدای نکرده زن و یا شوهر تشنه وارد جامعه نشوند ، چرا که دست شیطان قوی‌ست و پشیمانی فایده‌یی ندارد.

پنجره را تمیز کنید ، بعد قضاوت نمایید!

شنیده‌اید که می‌گویند ، کسی که از شیشه‌های کثیف پنجره به بیرون نگاه می‌کند ، هر آنچه در بیرون است را کثیف می‌بیند. در صورتی که آن چیزها تمیز هستند. آدم‌‌های بدبین و شکاک همیشه همه‌چیز را با عینک بدبینی خود می‌بینند و قضاوت می‌کنند. عینک بدبینی را از چشمانتان بردارید ، همه‌چیز را زیبا ببینید و لذت ببرید. در

زندگی اگر یک بار به مشکلی برخورده‌اید ، دلیل نمی‌شود همیشه نگران اوضاع باشید و به همه چیز بدبین شوید.

پیامبر صلی‌الله علیه و اله و سلم می‌فرمایند:

«خدا می‌گوید: اگر چندان گناه کنید که به آسمان برسد و سپس توبه نمایید ، خدا می‌پذیرد.»

اگر شما بنده‌ی آن خدا هستید که انسان را در اوج گناه می‌پذیرد ، پس چرا به‌خاطر یک حرکت، آن‌قدر بدبین شده‌اید؟ خوبی‌ها را در مقابل یک بدی بگذارید و از آن بگذارید. این رفتارها و پنجره‌های کثیف روی بچه‌های شما هم اثر می‌ گذارد. شوهر شما صدها کار خوب کرده است، ولی به دلیل یک اشتباه باید تا آخر عمر حساب پس دهد. یا خانم شما یک بار اشتباهی کرده، ولی تا آخر عمر باید در زجر باشد و در هر موقعیتی به رخ او بکشید؟ اینها نقطه‌های تاریک زندگی‌ست که باید نسبت به همدیگر گذشت کرد. و از گفته‌های پیامبر صلی‌الله علیه واله و سلم چنین است که می‌فرماید:

« برترین ایمان، صبر و گذشت است و خدا دو صفت را دوست دارد: بخشش و بخشایش.»

عشق

پلکان ترقی همسرتان باشید

همیشه در صدد رشد و پیشرفت همسر خویش باشید و تمام توان خود را به کار گیرید که او بتواند موفق شود زیرا اولین کسی که از این پیشرفت سود می برد ، شما هستید و در آینده این موفقیت در زندگی شما ذوب می گردد و برای فرزندانتان هم مؤثر خواهد بود. اگر وقتی شما ازدواج کردید ، خانم شما دیپلمه بود و بعد موفق به اخذ لیسانس گشت ، این لیسانس هم در وجهه ی اجتماعی او مهم است و هم برای خانواده ی شما ارزش دارد. اگر شوهر شما به یک شغل ارزشمند رسید و ارتقای مقام پیدا کرد و شما مسبب رشد او بوده اید، برای شما هم ارزش دارد. پس هر دو طرف بکوشید کوچک ترین زمینه ی پیشرفت را به وجود آورید ، چه در ابعادی مادی، معنوی و یا تحصیلی. ولی مراقب باشید ، این تلاش خود را دائماً، مانند پتک به رخ همسرتان نکشید. در غیر این صورت تنفر را در وجود او بیدار می کنید.

 ابراز محبت و احترام به شکل کلامی و عملی، مکمل یکدیگرند

هم با زبان، هم با عمل به همسرتان ثابت کنید که او را دوست دارید و از ظاهرکاری و فریب دادن بپرهیزید ، زیرا حرف زدن بدون عمل، دوام زیاد ندارد.

مگر تا چه اندازه می شود دروغ گفت و دیگران را فریب داد؟ هم ابراز زبانی ارزش دارد و هم با عمل نشان دادن. در این خصوص، از فرامین اسلام استفاده کنید: «حتماً به همسرتان بگویید: دوستت دارم!» زیرا هرگز از ذهن او پاک نمی شود. مبادا در بیان این کلمه بخواهید خسیس باشید و تصور کنید گفتن این حرف لازم نیست. بسیاری از رفتارها با پیام منتقل می شود ، نه با عمل.

نگویید: «دوستی من در قلبم است!» مثل کسی که در خیابان از کنار فردی رد شود و بگوید: « ببخشید که سلام نکردم، چون سلام در قلب من است!» همچنین در عمل هم نشان دهید که برای همسرتان ارزش قایل هستید.

مقالات مرتبط :

از خیانت همسرتان جلو گیری کنید

عوامل ایجاد عشق در خانواده

هفت پنجره رو به عشق

دلخورم ،امادوستت دارم

طلاق بی طلاق، فقط زندگی

با همسرت ،آرامش را بیافرین!

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.