تبیان، دستیار زندگی
تیم‌ بسکتبال جوانان ایران در نهمین دوره رقابت‌های بسكتبال قهرمانی جوانان جهان در گروه B و با تیم های آمریكا.....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جوانان بسكتبال در گروه مرگ

بسکتبال جوانان

تیم‌ بسکتبال جوانان ایران در نهمین دوره رقابت‌های بسكتبال قهرمانی جوانان جهان در گروه B و با تیم های آمریكا، فرانسه و مصر همگروه شد.

پس از قرعه‌كشی مسابقات قهرمانی بسكتبال جوانان جهان كه امروز در شهر اوكلند نیوزیلند برگزار شد، تیم جوانان بسکتبال ایران به همراه تیم‌های آمریكا نایب قهرمان دوره‌ گذشته‌ این مسابقات، فرانسه تیم سوم رقابت‌های دوره‌ گذشته و مصر در یك گروه قرار گرفت.

بسکتبال جوانان

این رقابت‌ها از روز دوم تا دوازدهم جولای سال 2009 در نیوزیلند برگزار می‌شود. از مهمترین رویداد این رقابت‌ها غیبت تیم صربستان، قهرمان دوره گذشته‌ در این مسابقات است.  گروه‌بندی مسابقات به شرح زیر است:

گروه A: یونان، لتونی، آنگولا، پورتوریكو

گروه B: ایران، آمریكا، فرانسه، مصر

گروه C: اسپانیا، استرالیا، كانادا، سوریه

گروه D: آرژانتین، كرواسی‌، نیوزیلند، قزاقستان

مشحون: به دنبال درخشش در آن مسابقات هستیم

محمود مشحون

رئیس فدراسیون بسكتبال پس از اعلام قرعه‌كشی رقابت‌های جوانان جهان گفت: به دنبال درخشش در مسابقات قهرمانی جوانان جهان هستیم.

محمود مشحون در گفتگو با ایسنا، اظهار داشت: در مورد بازی‌های جهانی همه چیز مشخص است. به هر حال همه می‌دانند این رقابت‌ها شوخی بردار نیست. مضاف بر اینكه تیم جوانان ایران برای دومین بار است كه شركت در این مسابقات را تجربه می‌كند و این به خودی خود حضور تیم جوانان ایران را متفاوت جلوه می‌دهد.

وی افزود: حضور تیم ایران در كنار تیم‌های آمریكا و فرانسه به عنوان تیم‌های دوم و سوم مسابقات سال 2007 گروه ایران را دشوار جلوه می‌دهد اما، ما به نام تیم‌ها توجهی نمی‌كنیم و با تمام توان و تلاش در جهت اعتلای نام ایران در این رقابت‌ها شركت خواهیم كرد و می‌دانیم كه هیچ چیز غیرممكن نیست.

بسکتبال جوانان

رئیس فدراسیون بسكتبال خاطرنشان كرد: تیم ما، تیم بدی نیست و آرزو داریم بتوانیم با استفاده از موقعیت خوبی كه با حضورمان در مسابقات جهانی فراهم شده از عنوان قهرمانی خود در رقابت‌های آسیایی استفاده كرده و بیش از پیش در معرفی جوانان توانا و شایستهی ایرانی گام برداریم.

مشحون درخصوص احتمال جذب سرمربی خارجی برای تیم جوانان ایران تصریح كرد: در حال حاضر با آقایان نوری و عثنی‌عشری ادامه خواهیم داد و فعلا هیچ نظری درمورد جذب سرمربی خارجی نداریم مگر اینكه در مواقع خاص این ضرورت برای فدراسیون بسكتبال به اثبات برسد.

تنظیم: ا.م.ملکی