تبیان، دستیار زندگی
چنانچه زنان در چگونگی ارتباط با مردان، مراقب رفتارها و برخوردهای اجتماعی خود نباشند، كانون خانوادگی آنان لطمه خواهد دید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حد ارتباط زن و مرد در محیط کار

همکار

عادی شدن روابط زنان و مردان یك آسیب اجتماعی است که نهاد خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد.

نفیسه فیاض‌بخش استاد فلسفه دانشگاه تهران با اشاره به اینكه بیشتر پرونده‌های طلاق ناشی از ارتباط مردان و زنان در محیط‌ كاری خود با جنس مخالف است، گفت: اگر در اجتماع ، ارتباط زنان با مردان یك امر عادی به شمار آید ، این امر خود یك آسیب‌ اجتماعی است.

نفیسه فیاض‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس ، یكی از آسیب‌های اجتماعی متوجه زنان را حضور آنان در اجتماع دانست و گفت: زنان باید در روابط اجتماعی، شئونات اسلامی و شرعی را به طور كامل رعایت كنند.

چنانچه زنان در چگونگی ارتباط با مردان، مراقب رفتارها و برخوردهای اجتماعی خود نباشند ، كانون خانوادگی آنان لطمه خواهد دید.

فیاض‌بخش با اشاره به اینكه بیشتر پرونده‌های طلاق ناشی از ارتباط مردان و زنان در محیط‌ كاری خود با جنس مخالف است ، بیان داشت: متأسفانه این گونه ارتباطات و رعایت نكردن شئولات اسلامی موجب شده كه روابط در كانون خانوادگی سرد شود و در نتیجه تأثیرات نامطلوبی را بر فرزندان نیز به جای گذارد. فرزندانی كه آینده اجتماع توسط آنان ساخته می‌شود.

اگرچه حضور زن در اجتماع مفید است، اما اگر این حضور به گناه و مفسده بیانجامد ، طبق حكم خدا حرام است.

استاد فلسفه دانشگاه تهران با تأكید بر اینكه ارتباط با جنس مخالف باید در حوزه شرعی و فقهی باشد ، گفت: اگر در اجتماع ، ارتباط زنان با مردان یك امر عادی به شمار آید، این امر خود یك آسیب‌ اجتماعی است.

وی یكی دیگر از آسیب‌های اجتماعی را كوتاهی افراد در توجه ویژه به فریضه امر به معروف و نهی از منكر دانست و بیان داشت: چنانچه در اجتماع با رفتار خلاف شرع مواجه شدیم، باید به وسیله امر به معروف و نهی از منكر به اصلاح امور بپردازیم.

امر به معروف یك بحث اساسی در اسلام است و امام خمینی (ره) در تحریرالوسیله در یك باب جدا به آن پرداخته است؛ بر این اساس اگر حضور اجتماعی زنان با اشكالاتی مواجه شود ، باید با امر به معروف و نهی از منكر از بروز آسیب‌ها پیشگیری كرد.

وی یكی دیگر از آسیب‌های اجتماعی را عادی شدن گناه دانست و گفت: گناه صغیره‌ای كه عادی شود ، خود گناه كبیره است و این امر نه تنها روح انسان را كدر می‌كند، بلكه بر روی سلامت جسمی انسان نیز تأثیر می‌گذارد؛ بر این اساس اگر حضور اجتماعی افراد با حفظ شئونات اخلاقی و شرعی همراه نباشد، هم فرد و هم اجتماع آسیب خواهد دید.

خانواده برترین نهاد نزد خداوند است و مکانی است برای افراد تاهمراه و هم پیمان شوند ، شریک لحظات شادی وغم هم باشند و آینده ی خود و فرزندانشان را بسازند. اشتباه جبران ناپذیری است اگر چنین کانون مقدسی را بخاطر رعایت نکردن اصولی که دین ما با آینده نگری خود وضع کرده است، از دست بدهیم.

منبع :فارس

تنظیم برای تبیان:داوودی

مقالات مرتبط :

شرایط ارتباط با جنس مخالف

حجاب، صدفی برای مروارید

آموزش محرم و نامحرم به كودكان و نوجوانان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.